Turistvisum til Rusland?

[QUOTE=Teresa Guldager;841704]Jeg er dybt imponeret over at det lykkedes for dig. Jeg opgav for et par år siden fordi det blev så besværligt og dyrt og omstændeligt. Derfor besluttede jeg, at Rusland må jeg vente på til de bliver mindre paranoide og mere gæstfri. USA er slemt nok - men Rusland overskrider mine grænser.

Selv om jeg jo ved at det er et spændende og flot land - og at flere og flere tager til udstillinger derovre.

God tur og held og lykke.[/QUOTE]

Nu er der jo en grund til at det er så svært at komme til Rusland, de stiller nemlig samme betingelser som det land de besøgende kommer fra. Jeg ved at mange ting først er blevet indført i DK hvorefter den Russiske Ambassade i KBH så også har indført samme regel overfor Danskerne der vil til Rusland.

Jeg bruger altid et rejsebureau til at lave mit visum… det koster det samme (jeg slipper endda for at tage ind til Ambassaden 2 gange) og de gør det på 14 dage… De sørger for at alle dokumenter er i orden og jeg kan sidde og slappe af :slight_smile: og så kommer mit pas med postmand Per …

Så er jeg hjemme igen, og det gik fantastisk! Jeg tager klart tilbage, så snart jeg kan. Jeg fik simpelthen den rene VIP-behandling hele vejen igennem - jeg har aldrig oplevet en så gæstfri og serviceminded klub. Afhentningi lufthavnen, middagsinvitationer hver aften, glimrende hotel (til 450 kr pr nat), fantastisk mad, super velorganiseret udstilling, sightseeing, sindssygt flotte sponsorpræmier - og vodka. :wink:

Oveni hatten klarede Mads sig over mine vildeste forventninger, så RW-titlen er stensikker i hus nu, efter 4 udstillinger på 2 måneder har han 32 finals - og countet i Rusland var højt! Jeg kan slet ikke få armene ned, og jeg skal helt sikkert tilbage. Wow! :wehu:

PS - der er ingen krav om titerprøve, det blå EU-pas er nok. :smiley:

Til lykke med titlen…

Og sikke en tur - det lyder fantastisk :slight_smile:

Hmm… måske man skulle genoverveje nej’et til ture til Rusland… På den anden side - det er så forbistret langt væk i bil - og der er vel grænser for, hvor mange katte vi kan fylde et fly med :wink:

[QUOTE=holymoly;844794]Så er jeg hjemme igen, og det gik fantastisk! Jeg tager klart tilbage, så snart jeg kan. Jeg fik simpelthen den rene VIP-behandling hele vejen igennem - jeg har aldrig oplevet en så gæstfri og serviceminded klub. Afhentningi lufthavnen, middagsinvitationer hver aften, glimrende hotel (til 450 kr pr nat), fantastisk mad, super velorganiseret udstilling, sightseeing, sindssygt flotte sponsorpræmier - og vodka. :wink:

Oveni hatten klarede Mads sig over mine vildeste forventninger, så RW-titlen er stensikker i hus nu, efter 4 udstillinger på 2 måneder har han 32 finals - og countet i Rusland var højt! Jeg kan slet ikke få armene ned, og jeg skal helt sikkert tilbage. Wow! :wehu:[/QUOTE]

Tillykke med RW titlen, godt gået af Mads …men kan rigtig god lide du nævner ordet vodka i din beretning :høhø:

Stort tillykke med titlen og en succesfyldt tur. :slight_smile:

Besværligt og omstændeligt? Ja. Selvom det givetvis bliver meget nemmere næste gang, når jeg kender proceduren. Dyrt? Nej. Jeg skulle vælge mellem USA og Rusland, da jeg havde droppet udstillingerne i hhv. UK og Holland som muligheder denne weekend, og der er mange penge at spare ved at vælge Rusland. Fx koster en Pet In Cabin kun en fjerdedel af, hvad den koster til USA, og jeg spiste og drak fyrsteligt i 4 dage for omkring 1200 kroner i alt, uden nogensinde at skele til priserne, så det kunne sikkert være gjort billigere. Jeg boede på et hotelværelse i Executive class for 450 pr nat, jeg kunne sagtens have fundet noget billigere. Og flybilletten var også billigere end billetten til New Hampshire. Jeg havde ingen udgifter til taxa eller anden transport, fordi klubben organiserede alt, så alt i alt var de få hundrede kroner til visum og invitation hurtigt tjent ind igen.

Og som ekstra bonus havde de et kitten count på 23 i New Hampshire, mens Ekaterinburg nåede op på 41! :wehu: Så jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg skal tilbage. :smiley:

KÆMPE tillykke med den flotte titel :wehu::wehu::wehu::wehu:

Jeg er helt sikker på, at jeg kan finde på at gøre turen selv en gang - med den rette kat :wink:

Stort tillykke med de flotte resultat i Rusland :thumbup:

Håber at det bliver til den håbede RW titel på ham :kryds:

Sjovt at reglerne stadig ikke er ens når vi taler EU. Frankrig forlanger stadig titertest når turen går østpå :slight_smile:

Reglerne ang. visum til Rusland har ændret sig igen. Nu skal man oven i købet smutte en tur til København og afgive fingeraftryk :frowning:

Ja, det blev indført for et års tid siden for danske ansøgere :frowning: