Tut er trææææææt

:inlove::inlove:

Tut er trææææt med træt på…

Har hevet det halve af mit køkken ned, loftet er taget ned og al tapet er fjernet.

Har spartlet, spartlet og spartlet… rendt op og ned med diverse skabe, loftet og mange andre ting.

Her er STØVET over det hele, selvom jeg fejer og rydder op efter mig hele tiden…

Og så må jeg igen-igen-igen slås med min perfektionisme :

Ingen halve løsninger her - alt skal være perfekt ned til mindste detalje og så tager tingene tid, når jeg går alene og laver det hele selv.

Næste større projekt, som jeg ikke skal lave selv er alt el-arbejdet - der skal trækkes nye ledninger i hele rummet, nye kontakter og jeg skal have en fase mere sat ind, da jeg skal have ny ovn.

Næste-næste større projekt, som jeg heller ikke selv skal lave :

Ny nedfaldstamme, der skal ændres så den bliver som jeg vil have den.

Onsdag d. 13.3. kommer mit nye gas-smid-mig-lige-ned-i-en-bordplade-komfur - min nye indbygningsovn, køkkenvask og blandingsbatteri - OG mit gamle komfur og kølefrys skal bæres ned…

Grunden til, at jeg kun har taget det halve køkken ned er, at vi skal have nye vinduer - de starter med at skifte i min opgang i uge 17 - så jeg har tre skabe og en køkkenvask under vinduet og jeg vil ikke lægge ny bordplade på før efter de nye vinduer er sat i - for jeg ville gå pænt meget amok, hvis jeg har brugt xxx.xxx kr på et nyt køkken og så vinduesmændene hærger mit nye køkkenbord…

Tut er træææææææt med træt på - så send lidt energi i min retning - tak :slight_smile:

…sender massere af energi i Tuts retning…

jeg ville godt nok også være træt hvis jeg var dig…

smider en seng i din retning så du kan få noget velfortjent …søvn ??? :lol:

:kaffe::hopla:

Hvis du får ekstra ind Tut, må jeg så ikke overtage? Jeg har ikke sovet i nat og jeg tror efterhånden at mine øjne hænger nede på kinderne. :tihi:

Hold da op du har været aktiv :uha:!
Og kender ALT for godt den træthed man føler… Vi er også ved at renovere vores kommende hjem FULDKOMMEN. Pyyyyha…

Vi kan jo bytte flytning af 450 m2 hus og ombygning af køkken - tror godt jeg ved hvad jeg fortrækker :slight_smile:

:inlove::inlove:

Tak for dejlig omsorg - det gav nye kræfter.

Glemte lige i skyndingen at nævne, at jeg skal have fjernet en skorsten derude - den er ca. 1 meter bred og går selvfølgelig fra gulv til loft :uha:

Og som om det ikke kan blive lidt af en opgave i sig selv at få den banket ned OG få slæbt alle murstene ned fra 2. sal til højre - så har man været så smart, at da der blev indlagt centralvarme i 1967 - så blev skorstenene på taget fjernet og alt blev smidt ned i skorstenen.

Så jeg kan forvente at skulle fjerne sådan ca. et par ton byggematerialer - for vores gamle loftsrum blev lavet til taglejligheder for mange år siden - og da blev der også bare smidt byggematerialer ned i skorstenen, da det var nemmere end at bære det ned fra tredje sal :muhaha:

Nå, motion skulle være så godt - er nu mere bekymret for hvordan Silke reagerer når der går et trykluftbor i gang derude - for der går nok mere end 10 minutter før det er færdigt. :rock:

• Updated - - -

:inlove:

HOV !

Lige et PS :

overvejer at få mit nye køkken med udelukkende skuffeelementer - synes at det er SÅ fint - er der nogen af jer, der har det og er der flere fordele end ulemper ??

Og så sender jeg selvfølgelig lige en masse energi til jer andre, der har projekter i gang :slight_smile:

Der sendes herfra masser af energi afsted i din retning. Sejt gået Tut :thumbup: Det er et helvede når man er i det, men altså når det er overstået så er det simpelthen bare lykken.

Dit liv med skuffeelementer i stedet for skabe med hylder, kan blive et rent paradis. Aldrig mere noget med, at ligge på knæerne på gulvet med rumpen i vejret og hive diverse køkkenting ud laaangt inde fra dybet for lige, at finde den elendige lille dims eller det store tunge fad man ved man har, og akut står og skal bruge.

Så under bordpladeniveau kan det herfra klart anbefales med udtræksskuffer, og de kan bære rigtig meget vægt skulle jeg hilse og sige. Vores har rundet de 17 år og de holder stadigvæk til UG :ok: Jeg vil endda gå så langt til at sige, at sokkelskuffer også kunne være noget at overveje. Vores sokkler er højere end normalt 21 cm. Vi overvejede det dengang men fravalgte det, da vi jo fik masser af plads da vi rev nogle vægge ned og byggede nyt køkken. Derudover havde vi en del hunde gående, og hygiejnen med hensyn til skuffer helt nede i gulvniveau tiltalte mig ikke dengang, men idag kunne jeg sagtens have haft udnyttet den plads uden problemer. Så har man et lille køkken til rådighed, og skal bygge helt om, så er sokkel området også et man kan overveje at udnytte.

Kig løsninger rundt omkring, der er uanede løsninger på en nemmere hverdag i dit køkken. En sådan løsning er selvfølgelig noget dyrere end et alm. køkkenskab med f.eks. 3 hylder, men tro mig dit liv i køkkenet bliver en ren leg, ved den ekstra investering. Hvis man altid har været vant til alm. køkkenskabe med hylder, skal man måske lige vænne sig til det, og tænke anderledes placeringsmæssigt, derfor valgte vi i sin tid at kombinere med enkelte almindelige skabe. Det fortryder jeg i den grad i dag, især mht vores hjørnemoduler. Det ene er dog med rundel, og det er fsv. ok, det andet er blot med hylder, men udtræksmoduler havde været at foretrække, især i det skab der blot er hylder i.

Det skal nok blive godt Tut, du er for sej, selv at gøre alt det. Overvej de der udtræksmoduler, de er guds gave til køkkenfolket efter min beskedne mening.
Mvh
Yvonne

:inlove:

Yvonne, det er præcis det du beskriver - som vi sikkert alle kender :

når man har dybe køkkenskabe, er det ret irriterende at man skal flytte 17 ting først for at få fat i en bestemt skål eller andet.

Så uanset, om jeg vælger skuffer eller skabe bliver det med udtræk så al plads bliver udnyttet optimalt.

Jeg har et pænt stort køkken på ca. 12 m2 - og det bliver bare sååååååå godt, når jeg er færdig derude. :slight_smile:

Der er LANG vej endnu, men jeg kan se det færdige resultat for mig - og det giver kampånd, selvom det lige nu ligner noget der er løgn.