Tvangsfodring

Ja, bestemt! Jeg har i øvrigt ringet og sagt, at jeg nu er helt sikker på, at Magic har det samme, så de kan tage det med i overvejelserne om Asani. Dyrlægen ringer tilbage til mig senere.

Uh… God bedring. Det lyder da som en rigtig træls sygdom. Og det kunne godt lyde som om det Mariannes katte har er en afart af det samme. Som med menneske-influenza er der jo forskel på hvor syg man bli’r. Så i mit hovede kan det godt være det samme selvom Mariannes katte havde feber og dine ikke har.

Uanset, så håber jeg de allesammen snart kommer sig! :kryds::bebe:

I mit køleskab står der også lige nu fem-seks forskellige slags kattemad + noget tun, og i fryseren har jeg kogt kylling og hvid fisk. Jeg har virkelig også prøvet alt - uden nogen som helst slags held. Det får mig til at føle mig så magtesløs.

Syge katte, der skal have piller eller smøres med noget, kan jeg sagtens håndtere. Men det er muligt, at jeg har en tendens til at gå lidt i panik, når jeg ikke kan få dem til at spise. Heldigvis ser det som sagt ud til, at Magic godt kan acceptere at blive madet en lille smule, så forhåbentlig kan jeg selv få ham sat i gang med at spise igen.

Du har helt ret… Det andet er jo “simpelt nok” at have med at gøre… Men uden mad og drikke duer misserne ikke…:S

Det er lykkedes mig at hælde mere mad på Magic :slight_smile: Han er så dygtig til at tage fra sprøjten, og det kommer stadig ikke op. Og han bliver stadig ikke vred på mig - han går bare, når det er nok. Det ER altså rart at vide, at han i hvert fald får en lille smule indenbords. Plus at der jo også er vand i.

Nu er det heldigvis nogle år siden, så jeg kan jo ikke garantere, men jeg købte det både hos dyrlægen og på Kbh. dyrehospital.
Men, det skal siges at jeg havde en kat i total spisevægring. Hvis du kan få ham til selv at spise noget, ville jeg være (næsten) græskkatolsk hvad det var. Hvad med friskkogt torsk/sej? Det er skånekost og mange katte ville myrde deres bedstemor for det :wink:

Hov - så længere nede i tråden at det har du prøvet. :pose:

Magic spiser kun Lux. Basta! :høhø:

Nej, hvis jeg blendede noget andet og hældte det i ham i sprøjten, tog han det nok. Jeg tror, jeg får noget i/d med hjem fra dyrlægen. Så får han det.

[QUOTE=lenschow;667297]Umiddelbart ville jeg lade en dyrlæge se katten og foretage en vurdering om han skal tvangsfodres fremfor et forum… Blot min holdning, som måske ikke er populær, men dog stadig min holdning

God bedring med mis[/QUOTE]

Jeg vil lige følge op på denne her. Da jeg hentede Asani hos dyrlægen, fortalte jeg ham naturligvis, at jeg havde givet Magic noget blendet foder i en sprøjte. Han syntes, det var aldeles glimrende og gav mig nogle flere sprøjter med hjem, til hvis det skulle blive nødvendigt :slight_smile:

50 ml sprøjter der fås på apoteket er formidable fodersprøjter:-)