Tynd hankat

Hej

Jeg har en glad hellig birma, han er 1,5 år gammel, han er ikke kastreret.
Han er ekstrem livlig, har haft hellig birma hele mit liv, og aldrig har jeg oplevet så livlig en, jeg tror han tror han er en Bengal. :joy:!

Nå men på det seneste syntes jeg at hans hofte knogle er blevet meget nemme at mærke, da han er lang håret kan jeg jo ikke se dem, men syntes simpelthen han føltes så tynd. Han har ikke tabt sig på vægten, han vejer præcis hvad han skal 4,5 kilo. Han er stadig ligeså livlig som han plejer, han pøller er pæne, han urinere fint, han er stadig enoooormt madglad, og hans pels er flot og blank! (Bortset fra hans fedthale, men den er jo noget andet)
Han er inde kat. Og han har vacciner.

Er der nogle der har en ide til hvad det kan være? Min dyrelæge er på ferie pt, og siden han er så glad og ingen adfærds mønstre har ændret sig, så tænker jeg ikke det er akut? Men er alligevel lidt bekymret.

Hvis han ikke er en avlskat, så vil han have gavn af at få kappet bollerne og det skal nok hjælpe på vægten :slight_smile:

Kastrer ham, så skal du bare se :slight_smile:
VH
Susanne - 30 års erfaring med birma hanner :wink:

2 Synes om

Fertile har ofte for travlt med alt muligt andet end at spise, og mange bliver derfor ofte rigeligt slanke, så jeg vil også råde til at kastrere ham.

1 Synes om