Tynd/lind afføring

Min lille Armando har tynd/lind afføring :frowning:

Ingen af de andre har problemer.

Jeg tror desværre, det er min skyld :frowning: Da jeg opdagede den anden dag at både Amelia og Armando var ville med babycat og kaffefløde, gik jeg nok over gevind og gav dem en portion gange 4 den dag. Det var omtrent første gang, han spiste andet end Evelinas mad. Han have dog spist torskerogn med creme fraiche et par gange.
Kan jeg have slået hans mave i stykker med det?

Han havde afføring 2-3 gange i går i pølseform men dog lind.
Imorges da jeg stod op, havde han haft tynd afføring i kattebakken og havde afføring hele vejen ned af det ene ben og der var afføring smurt ud flere steder på gulvet i stuen :frowning:
Vi var ikke hjemme i eftermiddag, og da vi kom hjem. Var der tre dryp afføring og lidt smurt ud igen på gulvet (dog meget lidt)

Han har også tabt sig fra i går til i dag. Igår vejede han 749 gram og i dag 723 gram.
Han virker frisk nok og leger med sine sædvanlige lyde osv.
Jeg har kun turdet at give dem babycat vådfoder en gang i dag og de fik det uden kaffefløde i, hvilket de spiste med lige så stor lyst som ellers.

Har I nogle gode råd?
Kan jeg stadig give dem babycat vådfoder (uden kaffefløde), hvor ofte skal jeg give dem det?
Jeg plejer at tage en stor teskefuld babycat tilsat kaffefløde så det blev en meget lind konsistens - og det var jo kun til Amelya og Armando, da Amina ikke rører det…

Et par af mine fik også lind mave, jeg valgte at blande lidt HUSK i deres foder nogle dage og så var det ovre, ville give det med 2 dele babycat, 1 del vand og 1 del kaffefløde

Jeg ville også prøve at blande HUSK i. Det gav jeg plejekillingerne fra hold 2 efter råd fra Vivi og andre herinde.

Det hjalp på nogen af dem, på andre gjorde det ikke. Hvorvidt det hjælper afhænger sikkert af om det er maden der har slået hans mave i stykker el. hvorvidt han skulle være uheldig at have fået raget noget andet til sig.

God bedring med det lille pus

Kan jeg godt lade Amelia spise af det også eller skal det kun laves til ham?

Hvor meget husk skal der i til den portion du har skrevet ned?

[QUOTE=Vipstøsen;1066461]Jeg ville også prøve at blande HUSK i. Det gav jeg plejekillingerne fra hold 2 efter råd fra Vivi og andre herinde.

Det hjalp på nogen af dem, på andre gjorde det ikke. Hvorvidt det hjælper afhænger sikkert af om det er maden der har slået hans mave i stykker el. hvorvidt han skulle være uheldig at have fået raget noget andet til sig.

God bedring med det lille pus[/QUOTE]
Jeg tror umiddelbart, det er derfor, for det kom samme aften eller dagen efter de 4 portioner

[QUOTE=DK Mammarazzi;1066462]Kan jeg godt lade Amelia spise af det også eller skal det kun laves til ham?

Hvor meget husk skal der i til den portion du har skrevet ned?[/QUOTE]
Ja de må alle gerne spise af det, vil putte ca 1/2 tsk husk i det

Jeg må ud og købe HUSK i dag.

Armando havde en lille tynd afføring igen til morgen. Han har tabt yderligere 10 gram og vejer nu det samme som i onsdags :frowning:
Han virker stadig ellers ikke påvirket af det. Han drikker godt med vand.

Evelina er i løb og de får sjældent lov at die ved hende, og da de stadig ikke spiser tørfoder, så får de jo ikke rigtigt noget mad :frowning:
Hvor ofte må jeg give dem denne sammenblanding?
Amelia har dog spist tørkost både igår og igen til morgen, men hun har også tabt sig lidt.

Men de er jo alle tre også super aktive nu, hvor de har hele stuen at være i :slight_smile: De står ikke stille i al den tid, de er vågne :tihi:

Jeg ville give det med fløde 2 gange om dagen og evt lave blandingennkunmmed vand 2 gange om dagen og tilsætte lidt husk hver gang de næste par dage