Jeg må vidst hellere forklare mig lidt bedre…
For ca. 3 uger siden opdagede jeg en meget tynd bæ i kassen.
Jeg holdt øje, og fandt ud af det var Bodil.
Vi snakker meget tynd, nærmest bare brunt vand.
Selvfølgelig blev dyrlægen opsøgt med det samme, og der blev givet en penicillin indsprøjtning, og der blev taget blodprøver og urinprøver, og der blev scannet.
Dagen efter blev opsamlet første afføringsprøve. Og så ellers én om dagen i 2 uger.
Efter de første 2 dage, blev afføringen nærmest slimet, og ganske let blodig.
(på dette tidspunkt er katten isoleret i et værelse herhjemme, da den simpelthen ikke kan klare psykisk at være indlagt)
Efter 2 dage mere, blev afføringen afløst af blodrødt slim, (som der selvfølgelig blev taget prøver af), i små klatter.
Katten er på dette tidspunkt ike på nogen mulig måde mærket af det, men spiser drikker og er nøjagtigt som hun plejer.
Hun får taget nye blodprøver, urinprøver og en ny scanning, som intet viser.
Der kommer løbene svar på prøver, og alt ser fint ud.
Nu begynder en penicillin-behandling, som bvarer 5 dage.
Stille og roligt er afføringen igen blevet fri for blod og slim, men dog stadig tynd.
På nuværende tidspunkt, er den let blød, men så fast at den kan tages uden problemer.
Der har på intet tidspunkt været feber, eller manglende appetit, men måske har katten været en smule mere træt.
Umiddelbart virker katten nu som om den er helt rask, men jeg er jo bekymret, fordi vi ikke fandt en diagnose.
Mit allestørste problem, er måske nok at min sædvanlige dyrlæge er stoppet, så alt dette er foregået gennem en ny.
Han virker dygtig, kompetent, flink, og glad for katte, men alligevel er det jo ikke ham jeg har haft de sidate 18 år.
Han foreslår at vi venter og ser, og hvis det på nogen måde virker som om Bodil får det værre, så lave vi en endoskopi, og kigger indeni.
Men da hun hader dyrlæger (fremmede i det hele taget), for et godt ord, og hun er lang tid om at blive frisk ovenpå narkose, synes han vi skal vente.
Øv, jeg synes det er svært. Specielt fordi hun jo virker frisk men hvad nu hvis hun er død imorgen, fordi jeg ikke fik lavet den endoskopi?
Pyldret er man vel altid.
Hilsen Dorte og de 23 nussemisser.