Typer af loppemiddel

Nu er jeg godt nok ikke May-Britt

op til 4 kg 0,4 ml. over 4 0,8 ml

Nu har vi endnu (7-9-13) ikke haft lopper.
Men jeg ved fra dyrlægen at man skal ved loppeangreb bruge Frontline COMBO, når lopperne ER konstanteret.
Hvis man bare vil forbygge er det alm Frontline.

Nu spørger jeg sikkert meget dumt men hvornår er loppe perioden?

Fra omkring april til oktober:)

Tak Anne - det viste jeg godt nok ikke.

Da jeg brugte Frontline, kunne min veninde fortælle, at de havde fået “kæledyr” med hjem. Træls. Nu bruger jeg Avantage, det lader til at tage det.

Jeg har brugt dem til hunde, som jeg har delt på mine to katte, men det er håbløst, når den ene går i hys-mode, når hun skal dryppes, og jeg som regel kommer til at smide resten væk. Så fremover bliver det nok bare til hankatten, og så håber jeg, at det kan holde det værste væk. Er der nogen, der har prøvet at bruge det på den måde?

I øvrigt har jeg fået at vide i dyrehandlen, at Frontline (måske combo?) også tager tæger, hvilket Advantage ikke gør. Og at Frontline (stadig måske combo?) skal gives hver tredje måned, hvor Advantage er hver måned.

mvh. tina

Taina - Tæger er et insekt du ikke har nogen interesse i at holde væk. Flåter (som desværre ofte kaldes tæger) er blodsugende, men ikke det store problem som lopper er, da de ikke bruger katten som permanent vært, som loppen gør, men bare et måltid hvorefter de falder af.

Eneste bekymring ved flåter er overførsel af borreliose, men jeg har endnu til gode at høre om en kat smittet med det. Har katten 20 flåter fremfor 2 er det selvfølgelig også et problem :slight_smile:

Eva, tak for rettelsen :slight_smile:

Jeg er nu MEGET interesseret i at holde flåter (og andre vamle blodsugende kræ) væk, fordi jeg bare er et sart lille pus, som får en begyndende kvalme, når jeg mærker den slags kræ på mine dyr. Mine katte har (7-9-13) ikke haft nogen, men hvis de får, skal man slet ikke undre sig, hvis jeg stiller hos dr. dyr og beder ham om at pille den af :uha: Nå, men jeg er også bare sær på nogle områder… :tihi:

Så hvis bare det dersens frontline kunne tage lopperne også, så var jeg klart på det!! I øvrigt luftede jeg ordene resistens og frontline over for min dyrlæge, som ikke mente, at det havde noget på sig - men jeg kan da se her i tråden, at der er flere, der ikke får nogen effekt ud af det.

mvh. tina

Min dyrlæge holder så på, at lopperne er immune overfor Frontline og ProgramVet…:tihi:

[QUOTE=En forhenværende bruger;281311]
Jeg har aldrig helt fattet fidusen i at forebygge noget som kan “helbredes” forholdsvis let, og kattene slipper for at få grimme giftstoffer i sig.[/quote]

Det havde jeg heller ikke, før jeg fik en kat med svær loppe-allergi.

At se sin kat være ét stort åben sår fra halerod til op midt på ryggen og hele vejen ned af begge sider, p.gr.a. et enkelt loppebid, fik mig til at behandle forebyggende.

Jeg bruger advantage, og køber den store til hund, og deler ud.

Man skal bruge 0,1 ml. pr. kg. legemsvøgt, og en så lige en ekstra streg (0,1 ml) til sprøjten.

Køb en sprøjte der rummer 1 ml. og find en sygeplejerske der har mulighed for at få en kanyle i “selvregulerende lønforhøjelse”.

PS. man kan lave samme nummer med advocate hvis man har fået øremider eller spoleorm.

[quote=lille-my´s;281355]uha mig og så link…:S

men på nettet hos dette firma,oprettede mig som kunde,så får man altid
5% rabat.
leveringstiden skulle være mellem 1 og 3 dage.

tror det virker nu…

Kh
Anja[/quote]

Mit loppemiddel ankom i går den 30/10 2 dage efter bestilling… super hurtig levering…

Kh
Anja

Jeg købte til den store til hund igår. Knap 200 kr for 4 pipetter hvor der i hver er nok til mine 4 katte…
Noget bedre end sidst hvor jeg (til min bror) købte Frontline til katte over 4 kg og måtte af med 300 kr.

Jeg købte til den store til hund igår. Knap 200 kr for 4 pipetter hvor der i hver er nok til mine 4 katte…
Noget bedre end sidst hvor jeg (til min bror) købte Frontline til katte over 4 kg og måtte af med 300 kr for ca. 6 pipetter.