Typer af loppemiddel

Ja, hvad er det nu der er det bedste mod lopper pt.
Er det Advantage eller Frontline combo? Og så have Capstar piller liggende også?
Jeg regner med at jeg skal have købt loppemiddel hos dyrlægen på fredag.
Jeg kan huske at jeg tidligere har læst på et forum at man kan købe de større portioner til hund og så fordele dem ud på kattene alt efter hvor meget de vejer (er godt klar over at Bayvantic, eller hvad det nu hedder, er totalt giftigt for katte). Men er det rigtigt at det er noget man kan gøre? Skal jeg have det til katte bliver det nemlig de helt dyre/store da Diego jo vejer 8½ kg. Og så er det andet forhåbentligt lidt billigere

Det er kun Advantage der virker her i huset!

Laina - Jeg har også for 5-6 år siden brugt frontline forgæves, så er ikke synderligt glad for det produkt heller :slight_smile:

Vi plejer at købe Advantage i hundestørrelse og dosere det, så det passer til den enkelte kat.

Vi brugte månedligt frontline og Bølle blev aldrig helt fri for lopper, men så prøvede vi Advantage med en capstar-kur og så havde han ikke lopper i ca. 3 mdr. Ved ikke om han har fået lopper nede i Aabenraa, men der har ihvertfald haft en bedre virkning end Frontline combovet og hvad de ellers hedder…

Har i fleste ikke indendørs katte? Får de lopper selv om de ikke er i kontakt med noget ude fra?
Jeg har 7-9-13 ikke haft lopper her i huset.

ja det kan de via løbegården…

er der nogen der ved hvor advantage købes billigst??

Kh
Anja

[quote=Troldegaarden;281254]Har i fleste ikke indendørs katte? Får de lopper selv om de ikke er i kontakt med noget ude fra?
Jeg har 7-9-13 ikke haft lopper her i huset.[/quote]

Ja, det kan de sagtens. Vi har indekatte som kommer i løbegård og vi har lige (efter at have været fri i 6 år ca.) haft lopper :frowning:

Vi behandlede med Frontline før, men da vi så åbenbart blev angrebet alligevel, fik jeg anbefalet Frontline Combo eller Asvantage. Har så behandlet med Combo, og hvis det virker bliver det det fremover.

Vi har i alle de år vi har haft Maine Coon ikke set en eneste loppe, og vi bruger ikke loppemidler forebyggende. Jeg kunne ikke drømme om at fylde giftstoffer i mine katte uden grund.

Om vi har været heldige over evne aner jeg ikke, men faktum er at vi ikke har set en eneste loppe, og vi har ellers masser af vildkatte rendende lige udenfor løbegården.

Skulle det ske der kommer en enkelt eller flere ind, så behandler jeg selvfølgelig, men jeg, kattene og min pengepung har det nu fint med ikke at forebygge. Det er gået godt i 7 år, så skulle det ske at vi må i gang med en kur, så overlever vi nok den.

Jeg har aldrig helt fattet fidusen i at forebygge noget som kan “helbredes” forholdsvis let, og kattene slipper for at få grimme giftstoffer i sig.

[quote=lille-my´s;281264]ja det kan de via løbegården…

Kh
Anja[/quote]

[quote=DK Thomani;281305]Ja, det kan de sagtens. Vi har indekatte som kommer i løbegård og vi har lige (efter at have været fri i 6 år ca.) haft lopper :frowning:
[/quote]

Okay det havde jeg selt ikke tænkt på. Men så må det da være fordi der kan komme små dyr ind - altså mus?

Den eneste gang jeg har oplevet lopper på mine katte, var da Mulle og jeg slæbte en eller flere med hjem fra dyrdoktoren, da hun fik fjernet gipsen fra forpoten…de var indekatte dengang…dyr fornøjelse:(

Jeg bruger Advantage forebyggende, de får alle d. 1-4 og igen d. 1-7 og jeg har ikke set en loppe på nogen af kattene i de 5 år jeg har boet her…det endda selvom jeg har pinddyr på foder:rock:

Mange tak alle sammen. Det lyder til at det bliver advantage jeg køber på fredag.

May-Britt - Har du fået at vide af dyrlægen hvilken dosering de skal have, eller står det på pakken, eller hvordan?

Troldegaarden - Jeg har en enkelt (min ældste) der kommer ud, resten er indekatte. I hvert fald til vi får indhegnet haven, så får de lov at komme derud

Meekocoons - Nej, hvem kunne da også drømme om at gøre det forebyggende… Det er jo ikke ligefrem sundt det vi drypper dem med.

hør lige til hvad du skal give for det ved dyrelægen…

jeg har lige bestilt 4 pipetter til under 4kg og 4 pipetter til over 4kg altså til 8 katte(og så fik jeg et gratis termometer med i prisen)

incl fragt… 333 kr (det tror jeg er ok billigt)

Kh
Anja

Anja -Hvor og hvordan bestilte du det? :slight_smile:

[quote=Eva K;281339]Mange tak alle sammen. Det lyder til at det bliver advantage jeg køber på fredag.

May-Britt - Har du fået at vide af dyrlægen hvilken dosering de skal have, eller står det på pakken, eller hvordan?

Troldegaarden - Jeg har en enkelt (min ældste) der kommer ud, resten er indekatte. I hvert fald til vi får indhegnet haven, så får de lov at komme derud

Meekocoons - Nej, hvem kunne da også drømme om at gøre det forebyggende… Det er jo ikke ligefrem sundt det vi drypper dem med.[/quote]

Øhhh det kan jeg og med Advantage slipper jeg for, at skulle give dem 2 forskellige præparater og kan nøjes med 1

Anne P - Okay, det har jeg aldrig tænkt at man kunne/burde. Det er jo noget af nogle giftstoffer vi kommer på den, så jeg ville da helst holde mig til kun at gøre det når nødvendigt. Hvad mener du med at du kan nøjes med et præparat når det er? :slight_smile:

uha mig og så link…:S

men på nettet hos dette firma,oprettede mig som kunde,så får man altid
5% rabat.
leveringstiden skulle være mellem 1 og 3 dage.

tror det virker nu…

Kh
Anja

Anja - Ah, tak for linket. Det må jeg lige undersøge så :slight_smile:

Advantage kombineret med Program Vet, virker super :thumbup:

Frontline/Frontline combo røre jeg ikke!

Mine er jo fritløbere og foruden pinddyrene (som er kendt for at være rene loppefabrikker), så har jeg jo flere vildkatte på foder (+strejfere der kommer igennem området), derfor forebygger jeg…dog kun i loppeperioden.

Advantage tager også orm, så de piller slipper de for…

NB…:S sidder nu igen med en fornemmelse af, at jeg igen igen har fået byttet rundt på Advokate og Advantage…og jeg gider ikke gå nedenunder og kigge:ups: