Tjalfe er 12 uger gammel, og er flasket fra han var nogle uger gammel pga sygdom.
Når han bliver kælet og spinder, begynder han at sutte på forpoterne. Er det et tegn på et suttebehov der ikke er blevet dækket? Det ser så sødt ud når han gør det, men hvis det er et tegn på at han mangler noget, er det jo synd for ham.
Han vil også stadig vældig gerne have en sutteflaske.
Er det en hjælp for ham at få det, eller det modsatte?
Jeg kan desværre ikke svare dig på det, men jeg har selv flasket et kuld op, og i kuldet er der en, der godt kan finde på at sutte på mit tøj, når hun bliver rigtig kælen.
Mit sidste kuld ved Athea diede til de i hvert fald var en 12 uger gamle, men de var også alle meget glade for at die på hinanden og på os (øreflipper bla.) samt nogle gange at slikke på tøj og uld… Det aftog gradvist ved dem alle som de blev ældre (de flyttede da de var hhv 17 uger og 18½ uge) og min McCoy og Kirstens Ivy gør det slet ikke nu her, og har ikke gjort det længe
Så om det har noget med et udækket behov at gøre ved jeg ikke, det kan da godt være at Athea vænnede dem fra tidligere end de synes. Men jeg synes hun har gjort det samme ved dette kuld, og de gør det altså ikke rigtig…
[QUOTE=Eife;867081]Mit sidste kuld ved Athea diede til de i hvert fald var en 12 uger gamle, men de var også alle meget glade for at die på hinanden og på os (øreflipper bla.) samt nogle gange at slikke på tøj og uld… Det aftog gradvist ved dem alle som de blev ældre (de flyttede da de var hhv 17 uger og 18½ uge) og min McCoy og Kirstens Ivy gør det slet ikke nu her, og har ikke gjort det længe
Så om det har noget med et udækket behov at gøre ved jeg ikke, det kan da godt være at Athea vænnede dem fra tidligere end de synes. Men jeg synes hun har gjort det samme ved dette kuld, og de gør det altså ikke rigtig… :)[/QUOTE]
Min hun er altså snart 10 mdr., og hun gør det stadig
Det er ikke hver dag, men kun når hun bliver sådan rigtig overkælen
Sugieh er snart 3 år og hun sutter øreflip det bedste hun har lært(hver dag). Hun er opvokset helt almindeligt og taget fra da hun var 13 - 14 uger. Så her er der i hvert fald ingen sammenhæng med opflaskning og sutteri
[QUOTE=PiaR;867071]Tjalfe er 12 uger gammel, og er flasket fra han var nogle uger gammel pga sygdom.
Når han bliver kælet og spinder, begynder han at sutte på forpoterne. Er det et tegn på et suttebehov der ikke er blevet dækket? Det ser så sødt ud når han gør det, men hvis det er et tegn på at han mangler noget, er det jo synd for ham.
Han vil også stadig vældig gerne have en sutteflaske.
Er det en hjælp for ham at få det, eller det modsatte?[/QUOTE]
En “dårlig” vane, vil jeg mene.
Jeg forstår slet ikke I giver ham flaske stadig i en alder af 12 uger - han har været stor nok til at drikke af en skål siden han var 5-6 uger.
Alt derudover er hygge - og det kunne han vel få hos sin mor, der nok skal lære at afvise ham - det er jo det mødre gør - og det I også bør se at få gjort IMO