Ja jeg er lidt tidlig på den…
Men jeg kunne så godt tænke mig at have elektriske julelys udenfor i haven i år, men jeg har ingen udendørs stikkontakt
Hvordan bærer jeg mig så ad:?
Ødelægger man ikke ledningen hvis man bare ligger den i havedøren og lukker den ovenpå:?
Hvis ledningen er tyk nok og det ikke er en af de der havedøre der sænkes ned når man lukker den, så kan det formentlig sagtens lade sig gøre. Jeg har lys på min altan og der er heller ingen stik ude, så forlængerledningen går under døren og ind i soveværelset.
Alt efter hvor langt væk fra en stikkontakt du skal have lysene kan det godt være du skal have fat i en forlængerledning og der skal du så sørge for at have en af dem der er beregnet til udendørs, ellers kortslutter skidtet i regn eller snevejr.
Men mellem dør og trin, for eksempel helt inde i hjørnet burde du snildt kunne have en ledning liggende - prøv eventuelt med en billig forlængerledning inden, så du er sikker på at det kan lade sig gøre.
jo, ledningen tager skade hvis du klemmer den i døren. samt ka gummilisten i døren osse tage skade, dog mener jeg man ka købe noget meget fladt ledning som muligvis ka bruges og om det er fladt nok til at det ikke bliver klemt når døren er lukket er en anden snak.
man ka jo idag få en masse julelys med solceller, de er faktisk rigtig flotte og egentlig heller ikke voldsom dyre.
en ting du skal huske når du laver udendørslys er at købe lys til udendørsbrug samt isolere kabel-samlinger osv ordentligt, tit ka det osse betale sig at købe en lidt dyrere lyskæde, da der somregel ka skiftes pærer på dem, det er ikke alle billige lyskæder man ka det på, dvs at ryger der en pære er hel kæden lige til at smide ud
[quote=Celina;279487]Jaaa og jeg har sån kigget i dem idag
Jeg synes det er så hyggeligt og jeg kan aldrig blive træt af jul uanset hvor tidligt katalogerne kommer -juhu[/quote]
-grrrierdumme syntes det er noget tidlig vi er ikke i dec … men julen er hyggelig og alle de pynte ting , men syntes hyggen går væk ved at starte i okt. md.
Men glæder mig til en hyggelig dec. md med alt der hører til
Når jeg har lys oppe så føre jeg ledningen ind igennem et vindue jeg ikke åbner og lukker hele tiden. Der har aldrig været skade på ledningen. Ledningen på de nye kæder er ikke så tyk.
det der er altså for ondt-kaisålæredet-kaisålæredet, jeg klager squ gør jeg, det for groft det for groft:lynogtorden:
jeg skal lige finde ud af hvordan jeg indberetter indlæg skal jeg:mad:
Det er bælgravende mørkt udenfor, det er meget koldt, der er mindre
end to måneder til selve juleaften, og der kommer nisser (eller blade med
nisser) i postkassen, så ingen kan stoppe os
det der er altså for ondt-kaisålæredet-kaisålæredet, jeg klager squ gør jeg, det for groft det for groft:lynogtorden:
jeg skal lige finde ud af hvordan jeg indberetter indlæg skal jeg:mad:[/quote]
[quote=Charlotte Oeh.;279507]Nope - den må du længere ud på landet med
Det er bælgravende mørkt udenfor, det er meget koldt, der er mindre
end to måneder til selve juleaften, og der kommer nisser (eller blade med
nisser) i postkassen, så ingen kan stoppe os