Udendørs kattetoilet - erfaringer og ideer søges

Ja, som overskriften siger, så er jeg på udkig efter gode ideer og erfaringer omkring udendørs kattetoiletter.

Da vores katte fik adgang til haven, fik de samtidig adgang til den sandkasse som de tidligere ejere af huset havde anlagt til deres børn - og den fungerer ret fint som toilet for pelsdyrene. Det er meget begrænset hvor meget de bruger bede og græsplæne som toilet og det fungerer ret fint at rydde op i den en gang om ugen og fjerne klumper med en stål grusskovl. :poop:
-men der hvor sandkassen er placeret vil vi gerne have anlagt et bed, så derfor skal sandkassen flyttes og så skal jeg have besluttet om de bare skal have en ny sandkasse med fiberdug i bund og sider, eller om der er et bedre og smartere alternativ, som jeg ikke har tænkt på. Og det er her den samlede viden og erfaring fra Kattegale kommer ind i billedet :smiley:

Hvad har I af gode toiletløsninger udendørs, som skåner bede og græsplæner, og er rimeligt nemt at holde rent?

1 Synes om

Jeg kan varmt anbefale en stor plast hundekurv med strandsand til udendørs bakke, det har i vores løbegårde og de elsker dem :slight_smile:
I den store har vi også en hyndeboks, hvori der er to bakker med Cat’s Best Original kattegrus

1 Synes om

Jeg har i mange år haft denne Natural Paradise Hängematte Iris L günstig kaufen | zooplus på terrassen. Det er kun ved voldsom slagregn, at der kommer vand ind i den - og så er det stadig ikke engang særligt meget, så jeg bruger klumpegrus i den ude problemer :slight_smile:

1 Synes om

Tak for jeres input! :slight_smile:

Noget af det jeg er ret glad for med den gamle sandkasse, er at jeg bare kan skylle sandet igennem og på den måde få fjernet urin, så det kun er klumperne jeg skal fjerne regelmæssigt. Så jeg er ikke ude efter en egentlig kattebakke med rigtigt klumpende grus eller lignende. Jeg kan godt se at jeg ikke fik det specificeret ret godt i det oprindelige indlæg…

Tror måske jeg bare anlægger en ny sandkasse til dem med kraftig fiberdug i bund og sider, så jeg ikke kommer ned og rode i jord når jeg muger ud. :slight_smile:

2 Synes om