Jeg er blevet kontaktet af en sød dame der har fundet en kat i et sommerhusområde OG hendes dyrlæge fortæller hende den har et udelandsk øremærke.
Hvad gør man?
Jeg vil spørge mine egne dyrlæger imorgen, men jeg er sikker på der med garanti sidder en enkelt vis sten herinde der måske ved noget.
Jeg er ALDRIG blevet forelagt den problemstilling, så jeg har intet svar.
Facebook?
Der må være nogen med et netværk som kan henstille til evt udlandske øremærkeregistre…
Prøv http://www.europetnet.com/Home.aspx
Det er det europæiske register, som Det Danske Katteregister samarbejder med
Katten skulle efter sigende have tal i det ene øre og bogstaver i det andet.
Er der nogen der ved hvor man mærker på den vis?
Har lige modtaget en SMS
der står:
venstre øre: th (eller tm) 686 (eller 685) og i højre øre står der 57462
Den der finder ejeren får en nullerputseng tilsendt:)
Har modtaget billede…den ligner en sorttabby husmisser
Venter på svar på korrekt farve og køn
Sidste nyt…det går hurtigt, men njeg skal også i seng…tror der bl.a. ligger to små mus derinde der venter på at blive køsset på
Missen er af hankøn, kastreret, brunstribet og med en smule hvidt…3-4 år måske
Jeg kan ikke lade være med at tænke det er nogle mennesker der har haft dansk sommérhus i sidste uge/efterårsferien og så er katten de har haft med, løbet væk. Den er i fin kondition…så mine tanker syntes jeg stemmer også med det.
TÆNK om kattegale kunne være med til at finde hans ejere…så skal medierne fanme underrettes
[quote=kamikaze;476700]Har lige modtaget en SMS
der står:
venstre øre: th (eller tm) 686 (eller 685) og i højre øre står der 57462
Den der finder ejeren får en nullerputseng tilsendt:)[/quote]
Når jeg søger via Mettes link på TM685 og TM686 får jeg et hit til en Hollandsk Chipfremstiller??? - denne her: http://www.europetnet.com/MembersDetails.aspx?Asso_ID=SVE
Måske det betyder at missen også har en chip?
Æhhh…når jeg så søger alene på det der står i det andet øre, får jeg pludselig et hit i Norge: http://www.europetnet.com/MembersDetails.aspx?Asso_ID=DYN
Jeg spørger lige om han er tjekket for chip…tak Tina
Den i Norge er en neutraliseret husmissepige:
Navn : AnastasiaChipID : 57462Annet reg.nr: ID : 389136 Art: KattRase : Huskatt Rasebeskrivelse : Født : Kjønn : Kastrert hunndyr Dyreeier: Fossberg, Anne BeritAdresse1 : Gamle Jarenvei 105Adresse2 : Postnr./-sted: 1340 SkuiTelefon : 67138907 97722553 97722553
- ikke noget om farve…
Han er tjekket for chip…ingenting der
Kontakt sommerhus udlejnings firmaer i området og hør om en kunde har meldt en kat forsvundet
Pyyhaaaa, jeg leder som en gal…men det er ikke så nemt endda :S
Æv æv… ville gerne liiiiige være lidt go!!
Hmm, måske bare mig, der misforstår, men på det der europetnet kan man da vist kun søge på chipnummer?
Tror godt man kan søge begge dele frem. Når jeg prøver Devis øremærke kommer der hits på de to danske katteregistre hun er registreret i
Ja, nu sendte jeg så en mail til dem i Norge og spurgte til det med nummeret, om det kunne være en kat hos dem. De kan jo nok nemmere genkende deres form for mærkning og søge på det rigtige
Tina - Ja, synes også at det andet ville være underligt, men det er bare sådan jeg læser deres informationer om at søge på siden
Jamen, vi er rørende enige - der står chip alle vegne når man kigger siden igennem
Når jeg søger på Victorias øremærke så kommer det også frem i den database