Jeg har læst lidt rundt om angående det her med at udstille en kat med TICA stamtavle på FiFe udstillinger.
Har forstået det sådan at man godt kan udstille men ikke opnå titler.
Men jeg har ikke helt forstået det her med open door??? Hvis jeg som jeg er nu er medlem af Katteklubben og VikingCats, kan jeg så udstille en TICA registret kat??
[QUOTE=DK Thomani;623575]Det er helt rigtigt forstået.
Du kan dog importere din kat til FIFe og få en FIFe stamtavle på den og så kan den optjene titler.[/QUOTE]
Mange tak for svar :). Betyder ikke så meget med titlerne for mig, det er bare ren hygge. Det betyder jo så også, at jeg ikke er tvunget til at skal til udlandet for at hente certifikater til Titel ikk? :?
Så vidt jeg er blevet orienteret, så kan jeg udstille min TICAregistrerede kat på samme betingelser som de FIFeregistrerede. Dvs at jeg vist kun kan udstille til og med det der evarer til Champion eller Premier, da man jo derefter skal udstille i udlandet for at opnå FIFecertifikat, hvis man er FIFemedlem…
Og titler kan man jo sagtens opnå i TICA, hvis man vil have den slags…
Du skal være opmærksom på, at du allerede i klasse 7 faktisk SKAL til udlandet. Når katten har opnået 2 x CACIB, så SKAL den hente det næste certifikat i udlandet før den må udstilles i Danmark igen! Man må ikke tage flere certifikater end man har behov for i en given klasse, man har jvf. show rules §4.7 ikke lov at udstille katten “for meget” når den har hentet de nødvendige certifikater i hjemlandet.
VH
Susanne
Såvidt jeg har forstået de nye regler, kan en ikke-FIFe kat fra 1/1 2012 ikke længere stille i andre klasser end 12, 11, 10 og 9. Så når den har opnået 3 CAC eller CAP, kan den ikke længere udstilles, hvis ikke ejeren melder sig ind i en FIFe-tilsluttet klub og FIFe-registrerer katten.
Ja, det kan den, ligesom en “ren” FIFe-kat kan opnå points mod Championat på CFA og TICA-shows. Vil man derefter have sine points registreret, kam man blot registrere katten.
Som Ann skriver får du jo certifikatet - og du skal overholde FIFe´s udstillingsregler uanset hvad
Og så vidt jeg husker - men det er med forbehold for at huske forkert - kommer der nye regler pr. 1.1.12, hvor katte der ikke er registreret i FIFe ikke kan udstille i klasser højere end 9/10.
VH
Susanne
Det er jo ikke rimeligt, at du kan blive ved med at udstille i klasse 9, så du blokerer for et FIFe medlem, der gerne vil opnå titel på sin kat - derfor skal man “videre”.
I princippet gider jeg heller ikke tage til udlandet med mine katte, men derfor må jeg alligevel ikke bare blive ved med at udstille i samme klasse og så være ligeglad med at få titel.
[QUOTE=Vivi_Fletcher;623704]Det er jo ikke rimeligt, at du kan blive ved med at udstille i klasse 9, så du blokerer for et FIFe medlem, der gerne vil opnå titel på sin kat - derfor skal man “videre”.
I princippet gider jeg heller ikke tage til udlandet med mine katte, men derfor må jeg alligevel ikke bare blive ved med at udstille i samme klasse og så være ligeglad med at få titel.[/QUOTE]
Nej det er selvfølgelig klart - så langt havde jeg ikke lige tænkt
[QUOTE=Vivi_Fletcher;623704]Det er jo ikke rimeligt, at du kan blive ved med at udstille i klasse 9, så du blokerer for et FIFe medlem, der gerne vil opnå titel på sin kat - derfor skal man “videre”.
I princippet gider jeg heller ikke tage til udlandet med mine katte, men derfor må jeg alligevel ikke bare blive ved med at udstille i samme klasse og så være ligeglad med at få titel.[/QUOTE]
Omvendt kan man jo også sige, at det jo gerne skulle være den bedste kat der vinder og ikke sådan at man bare skal stå “i kø” og vente på at de andre katte forsvinder op ad rangstien før man kan få sit certifikat. Jeg kan huske dengang man diskuterede at flere katte burde kunne få cert i en klasse fordi det ellers altid var “den samme” ( det er det jo så sjældent men det er en anden snak). Men jeg er så også fra dengang man ikke kunne lave en Grand International Champion uden en nominering. Idag kan jo lave en Europa Champion eller hvad det nu hedder uden at katten nogensinde har vundet over en anden kat…
Lidt konkurrence kan være sundt.
[/QUOTE]
Ikke at jeg ikke forstår hvad du mener - FIFe´s udstillingssystem gør jo at det er resultatet hvis man ikke “rykker”, men i princippet er det jo ikke spor anderledes end når en FIFe kat stiller på en TICA udstilling og nupper point fra en TICA kat. Og igen, så er det jo den måde udstillingsreglerne er lavet som gør at det er muligt, og det er ikke brok fra min side. Men mere en bemærkning til at det har konsekvenser uanset om det er en TICA kat der stiller i FIFe regi, eller en FIFe kat der stiller i TICA regi; begge dele er ok så længe det ikke er mig det går ud over