Udstilling + uforståeligt pas?

Hvis du går til din dyrlæge og beder om et nyt pas så har han et ark med mærkater for diverse vacciner som han sætter ind i det nye pas og skriver dato og stempler det. Det har jeg fået gjort.

Det ved jeg godt man kan - men hvis ikke det er et krav at alle skal kunne læse alt der står i passet, må jeg ærligt tilstå jeg ikke gider give hende et nyt… :slight_smile:

Men har fået svar via. mail - og det er ikke et krav, så hun beholder sit russiske uforståelige pas… :smiley:

Hvilken dyrlæge benytter du?

Der er ingen af de dyrlæger jeg har frekventeret som har haft ark med klistermærker.

Der er ét klistermærke på hver vaccine som pilles af og klistres i bogen.

Det er også det jeg har oplevet hos min dyrlæge :slight_smile: Og har jeg skulle have noget overført (havde løsblad system, da jeg startede med at udstille Mea. Det blev jeg hurtigt træt af :tihi:), så har de bare skrevet i hånden hvilken vaccine det var :slight_smile:

Afhængigt af, hvor meget du skal rejse med katten, ville jeg nok overveje Kiras løsning. Det er nemt nok at få dyrlægen til at overføre informationerne til et nyt pas, og så slipper man for at være bekymret, hver gang man står i en lufthavn eller en udstillingskø. :slight_smile:

Amiko´s pas er også på russisk, og jeg har heldigvis ikke haft problemer med at udstille hende, så længe man kan se datoen hvornår vaccinen udløber skulle det være okay :slight_smile:

Skal ikke rejse mere end højst nødvendigt med hende - så det tror jeg ikke bliver nødvendigt…

[QUOTE=trillingsgaard;939297]Jeg har importeret et lille missekræ fra Sibirien - og vil gerne udstille hende… BUT har hørt fra en bekendt at enhver dyrlæge skal kunne forstå det der står i kræets pas - sagen er så den at ALT står på russisk - eneste der står på engelsk er de labels jeg har fået opdrætter til at sætte i ved alm. vaccine og rabies… :S

Nogen der ved om det er rigtigt ? har søgt på FD’s side, men kan intet finde om det… Så :kryds: for at det bare er fejlinformation jeg har fået fortalt…[/QUOTE]

I forhold til hvad skal det være gældende :?
Danske udstillinger :?
Indførsel i andre lande :?

jeg tror tanja vil udstille hende i udlandet og derfor spørger

[QUOTE=Vivi_Fletcher;940505]I forhold til hvad skal det være gældende :?
Danske udstillinger :?
Indførsel i andre lande :?[/QUOTE]

Jeg har ingen idé - for det var bare noget jeg fik fortalt af en bekendt på udstillingen i Vamdrup…
Har aldrig selv hørt om det - men som sagt er det også lige meget nu - for jeg HAR fået besked fra klubben om at der intet er i vejen for at beholde det russiske pas… :slight_smile:

[QUOTE=trillingsgaard;940697]Jeg har ingen idé - for det var bare noget jeg fik fortalt af en bekendt på udstillingen i Vamdrup…
Har aldrig selv hørt om det - men som sagt er det også lige meget nu - for jeg HAR fået besked fra klubben om at der intet er i vejen for at beholde det russiske pas… :)[/QUOTE]

Men du skal være opmærksom på, hvis du skal til udlandet, at det ikke er Jyrak (eller FD), der afgør om dit pas er godt nok til at komme ind i andre lande - og for den sags skyld retur til Danmark.

I know - men passet er jo lige så gyldigt som et dansk pas… Så der burde altså heller ikke blive nogen problemer, hun er jo trods alt kommet igennem flere kontrols på vej her til… ;o)