Udstilling + uforståeligt pas?

Jeg har importeret et lille missekræ fra Sibirien - og vil gerne udstille hende… BUT har hørt fra en bekendt at enhver dyrlæge skal kunne forstå det der står i kræets pas - sagen er så den at ALT står på russisk - eneste der står på engelsk er de labels jeg har fået opdrætter til at sætte i ved alm. vaccine og rabies… :S

Nogen der ved om det er rigtigt ? har søgt på FD’s side, men kan intet finde om det… Så :kryds: for at det bare er fejlinformation jeg har fået fortalt…

O.o pyh… det håber jeg da for dig. Men kan du ikke få din egen dyrlæge til at udstede et nyt pas, høn kan vel se at katten er vaccineret og hvornår, og et chipnummer står der vel også så det ikke kan misforstås?

Chip er selvf. forståeligt da det jo er den der klistermærk der er sat i… men skal hun have nyt pas - skal det hele jo med over i det nye - og det er altså lidt bøvlet og skal have mærkerne fra både alm. vaccine, rabies, ormekur osv. af det gamle pas og over i et nyt…
Men det er muligt at gøre det… :slight_smile:

Eller også skal dyrlægen bare attestere at det stemmer, så kan du medbringe begge pas på en udstilling? (ved ikke om det kan lade sig gøre men det ville jeg da tro)

Det gider jeg ikke, kun et pas pr. kat - andet bliver alt for bøvlet - og kan du så ikke lige se hvis man på en udstilling står med 2 pas til en kat - det kan dælme give mange sjove historier…

Mon ikke at det er godt nok? Inde i passet ligner det vel et dansk pas? Altså opbygningen af det :?

Og der er jo de der klistermærker fra vaccinerne og datoer. :slight_smile:

Man burde forvente at det er godt nok. Kan godt forstå at du ikke ønsker to pas til en kat :slight_smile:

Nej - det ligner langt fra et dansk pas!!

Deres pas er bygget op på en lidt anden måde - men altså de oplysninger der skal i passet er de samme…

Ja - to pas til en kat, giver alt for meget forvirring og sikkert også en masse forklaring på et eller andet punkt…

Ellers kan du da forny passet når rabies vaccinen alligevel fornyes. Hvis det er en killing du hentede holder rabies sprøjten jo kun et års tid.

[COLOR=black][QUOTE=trillingsgaard;939297]Jeg har importeret et lille missekræ fra Sibirien - og vil gerne udstille hende… BUT har hørt fra en bekendt at enhver dyrlæge skal kunne forstå det der står i kræets pas - sagen er så den at ALT står på russisk - eneste der står på engelsk er de labels jeg har fået opdrætter til at sætte i ved alm. vaccine og rabies… :S

Nogen der ved om det er rigtigt ? har søgt på FD’s side, men kan intet finde om det… Så :kryds: for at det bare er fejlinformation jeg har fået fortalt…[/QUOTE] ; [/COLOR]Umiddelbart vil jeg da ikke mene, at det er noget problem, - - du vil da godt, som russer kunne udstille din kat fra Rusland! og hvis vaccinationerne er indskrevet, står det jo oftest på latin, så jeg tror da, at det er OK, - men er du nervøs, kan du da prøve at spørge een af katteklubberne!

Cats og Conni

Det kan jeg jo ikke når alle hendes andre vacciner også er deri… :slight_smile: hun har kun passet - som også fungere som hendes sundhedsbog…

[QUOTE=conninissen;939651][COLOR=black] ; [/COLOR]Umiddelbart vil jeg da ikke mene, at det er noget problem, - - du vil da godt, som russer kunne udstille din kat fra Rusland! og hvis vaccinationerne er indskrevet, står det jo oftest på latin, så jeg tror da, at det er OK, - men er du nervøs, kan du da prøve at spørge een af katteklubberne!

Cats og Conni[/QUOTE]

Jeg har sendt en mail til JYRAK… :slight_smile:
Ja - den opfattelse har jeg også - meen har altid haft pas hvor det hele stod på engelsk så det har jo aldrig været et “problem” for nogen at forstå…

Du skal da kun redegøre for den sidste vaccine og udløber alm vaccine og rabies vaccinen ikke ca samtidig i hendes pas.

du får det da bare overført til et nyt pas- klistermærkerne behøver ikke være der- de kan også skrive hvilken vaccine der er brugt. Det andet er bare nemt og hurtigt.

og hun har vel i sagens natur to ens som er basis vaccinen og en som er anderledes som så er rabies, og så chipnummeret. Det kan i jo se + at hun har fået lov at rejse. mere behøver du jo ikke for at oprette et eu pas.
og så undersøger dr dyr katten og du kan få navlebrok attest påtrykt tavlen som den jo skal, når den danske tavle engang kommer frem til dig.

Jeg har flere pas, som er tyske. Det har aldrig givet anledning til nogen problemer :slight_smile:

Tysk er så også en del mere forståeligt end russisk :tihi:

[QUOTE=kira v;939725]du får det da bare overført til et nyt pas- klistermærkerne behøver ikke være der- de kan også skrive hvilken vaccine der er brugt. Det andet er bare nemt og hurtigt.

og hun har vel i sagens natur to ens som er basis vaccinen og en som er anderledes som så er rabies, og så chipnummeret. Det kan i jo se + at hun har fået lov at rejse. mere behøver du jo ikke for at oprette et eu pas.
og så undersøger dr dyr katten og du kan få navlebrok attest påtrykt tavlen som den jo skal, når den danske tavle engang kommer frem til dig.[/QUOTE]

Ja der er mærker for basis vaccinerne - men ingen for rabies - der står kun en dato…

Jeg har også haft flere pas på tysk, hvilket heller aldrig har været et problem… meeeen russisk er nok lidt svære at forstå, da det altså er nogle underlige tegn de bruger… :smiley:

Jo jo men der er stadig nogen, der ikke kan læse tysk :slight_smile:

det er rigtig nok - men der er nok endnu færre der kan læse russisk…

Der er flere russere, end der er danskere :wink:

Men ja, jeg ved godt, hvad du mener :tihi: