Udstillingen i Herning

Jeg har aldrig deltaget til denne udstilling og vil gerne høre om andre har, hvordan har i oplevet udstillingerne i Herning? Godt eller dårligt? jeg har hørt nogle sige nogle mindre gode ting om denne udstilling og tænker at hvis der kun er dårligt at sige så kan det da ikke passe at folk har lyst til at komme?

Så kom med jeres mening og fortæl om jeres oplevelser.

Og hvis i kommer hvilken race har i med? jeg har 1 stk hushan med :slight_smile:

Tja… at hele tre personer fra Københavnsområdet mener at denne udstilling (eller rettere at Herning Landsskue) er en af udstillingsæsonens højdepunkter, og sørger for at bestille hotelværelser ca 5 måneder i forvejen bare for at være sikre på at have et sted at overnatte, burde vel give dig et lille hint om, hvad vi synes om arrangementet :stuck_out_tongue:

Vi nyder det og har deltaget de sidste fire år…

Ja, det er en usædvanlig udstilling - de tidligere år har vi stået i en kostald, komplet med udsigt til køer, malkning og masser af lyd fra koklokker osv… og det betyder, at man naturligvis bestræber sig på at tage sine mest nervefaste katte med.
I år har vi fået vores eget telt - det betyder formentlig noget bedre “sikring” HVIS en kat skulle smutte (ikke at jeg har oplevet at det er sket de foregående år), men vi går så desværre også glip af samværet med køerne :slight_smile:

Noget, mange opfatter som negativt, er, at det tidligere år har været tilladt at have både barnevogne og især hunde med ind til kattene…
Om man vil tillade dette igen i år ved jeg selvfølgelig ikke - men måske vil man lave andre regler nu hvor det er praktisk muligt…

Ann K. Okay dejligt at høre at det ikke er alle der siger negative ting om det - jeg glæder mig, jeg bor i Holstebro og Herning er den eneste udstilling på året som er tæt på mig, jeg har kun 30 min derhen! Og jeg glæder mig.

Ang dyr og barnevogne - man kan jo bare bede dem holde afstand til buret :slight_smile:

Det er en af de bedste udstillinger overhovedet! :smiley:
den eneste grund til, at jeg ikke kommer i år er, at min eneste udstillingsegnede kat forhåbentligt er drægtig :slight_smile:

jeg glæder mig allerede til næste år, hvor jeg helt sikkert skal med!!! :smiley:

Super god og hyggelig udstilling, det eneste dårlige er at tiden går alt for hurtigt på denne udstilling :slight_smile:

Ville ønske jeg skulle med i år, men jeg har lovet protieret en udstilling i Sverige da det er en 2-dags.

Det er klart det er så speciel en udstilling at det ikke er en udstilling for alle. Jeg har deltaget i alle 5 år JYRAK har været tilstede på Landsskuet og jeg elsker det. Det er absolut første prioritet af udstillinger på et år :slight_smile: Men det er så heller ikke alle mine katte jeg kunne drømme om at tage med der. Diego var f.eks. aldrig med og jeg har seriøse overvejelser pt om Ben skal. Jeg har typisk haft mine européer, der er über cool med det, afsted. :slight_smile: Så man skal nok også lige tænke sig om hvad man tager med af kat. Og så skal man være klar på at det bare ér en anden udstilling end normalt. Der kører store maskiner forbi lige udenfor, ligesom hestevogne også regelmæssigt kører forbi, og køer, heste, geder og alt derimellem går forbi på vej til og fra bedømmelserne :slight_smile: Men der er også en afslappet stemning der, fordi alle er i “sommerferie stemning” :slight_smile: Og så er det bare alletiders dage til at få fortalt alle de helt almindelige mennesker i Danmark hvad en racekat er, og hvad der er godt for katte - og at høre om deres Musser hjemme på gården, hvilken farve den har etc. :slight_smile:

Undskyld mig men nej :slight_smile: 1. du vil ikke kunne lave andet, og 2. Landsskuet er bare det sted hvor der sker sådan nogle ting, og tror man ikke at ens kat kan klare at have en hund der står 20 cm fra buret og glor ind på katten, så skal man lade være at tage den med :slight_smile:

Landsskuet er specielt, der er bare en helt anden stemning, den er ikke nem at forklare, den skal opleves :slight_smile: men opleves bedst som udstiller, det er ikke det samme, når man kommer som publikum.

Jeg vil dog sige det er IKKE en udstilling for sarte katte, for der er langt mere trafik og larm end på en almindelig udstilling og det er et helt andet publikum der kommer. De fleste er heldigvis søde, rare og viser respekt, men der er desværre også nogle, som ikke gør eller har børn der ikke er opdraget ordentlig.

I 2014 fik jeg vist jagte en dreng og hans mor ud af hallen, da drengen stod og brølede ind i buret til en killing, modren gjorde intet, da han gjorde det 4, gang råbte jeg vist lidt højt :surrender1: både mor og søn vågnede op og gik :ups:

Sidste år kom der hele 2 forskellige udstillere hen til mig under udstillingen og sagde at de var glade for at de havde vendt det døve øre til den negative snik-snak, nogen havde forsøgt ihærdigt at få dem til at lytte på. De var meget positivt overraskede - der ER rigtigt mange mennesker på Landsskuet, og hidtil også både køer lige ved siden af os, og hunde i snor og barnevogne og børn med balloner og mange andre indslag i “gadebilledet” mellem burrækkerne. Men jeg synes det er værd at bemærke at hvis man betragter det udefra, så er det som regel langt værre for udstillerne end for kattene :slight_smile: Det er meget sjældent vi har katte, der bliver skræmte - som regel er det udstillerne, der bliver bekymrede på kattenes vegne, mens kattene selv tager det hele i stiv pote. Man skal ikke komme med katte med sart nervesystem, det giver sig selv. Men de fleste katte tager faktisk det hele med ophøjet ro. Den dårlige PR er overdrevet - og ærgerlig og unødvendig. Jeg håber du får en forrygende dag i Herning - vi andre er vilde med den, fordi der er en helt speciel stemning. Iår bliver lidt anderledes, fordi vi bliver flyttet ud fra køerne (som jeg personligt kommer til at savne), men vi bestemmer jo langt hen ad vejen selv om vi vil have en fed begivenhed - man når langt med positiv indstilling og sommerferie-humør :slight_smile:
VH
Susanne

Hvis du er Jyrak-medlem, så vil jeg anbefale dig, at komme til fremvisningerne torsdag-fredag eller kun fredag, så I begge to har en chance for at fordøje oplevelsen inden udstillingen. :thumbup:

Hvis du er Jyrak-medlem, så vil jeg anbefale dig, at komme til fremvisningerne torsdag-fredag eller kun fredag, så I begge to har en chance for at fordøje oplevelsen inden udstillingen. :thumbup:

Jeg kommer til at savne kostalden, for det er så hyggeligt og specielt. :ked:

Første gang er lidt overvældende, men man bliver hurtigt bidt af at være på Landsskue. Jeg er en af de tossede københavnere, som troligt kommer hvert år siden 1. gang. :rock:
Jeg kommer med badeanden Fanni og badeællingen Mimi (ikke så meget ælling længere).

Jeg kommer til at savne kostalden, for det er så hyggeligt og specielt. :ked:

… og det med at man ikke skal tage sarte katte med…

tja tjo… min gamle hankastrat derhjemme gider jo ikke almindelige udstillinger - men Herning kunne jeg ALTID slæbe ham med på :smiley:
Simpelthen for Herning er så anderledes et setup, så opfattede han det tydeligvis ikke som almindelig udstilling og dermed var alt spændende i stedet for træls og farligt :slight_smile:
Han kiggede ud af baggardinet første år, så en ko og må have tænkt at det da i hvert fald så ikke kunne være en udstilling - og så kørte han ellers med klatten og elskede opmærksomheden fra de MANGE gæster!
Meget uvant opførsel af min gamle russer-dreng :tihi:
Min burmeserpige er heller ikke største fan af udstillinger pga. usikkerhed - men Herning sidste år tog hun i stiv pote :slight_smile: Det var varmt(!) og hyggeligt, så hun hyggede sig faktisk rigtig dejligt i Herning. Det var også lige hendes yndlingstemperatur - sådan 34 grader midt på dagen :tihi:

Så nogle katte overrasker altså også på Herning :slight_smile: Nogle er bedre til Herning landsskue end til almindelige udstillinger.
Simpelthen fordi det et er SÅ anderledes med lyde, lugte, luften og temperatur end det er i en kold sportshal, hvor man kun kan høre og lugte andre katte :ok:

Jeg kom også trofast før jeg blev en del af bestyrelsen. Det er hyggeligt, spændende og helt fantastisk at få fat i nogle mennesker der ikke normalt kommer på en udstilling.
Der er MANGE mennesker. Man har svært ved at forstå det før man først har været der. Og som menneske skal man unde sig selv lige at bruge en time på at gå ud og se sig omkring - der er alskens sjove dyr og ting.
Fremvisningerne torsdag og fredag er fede fordi man ikke skal holde øje med dommer etc plus at det er en håndfuld mennesker, så stemningen bliver altid rigtig god udstillerne imellem.
Samt der er fri adgang for institutioner, så man kan give børn og handicappede nogle fede oplevelser !

Der er nogle få - mennesker som katte som ikke kan holde det ud, men sådan er man jo forskellige.
Husk at se vejrudsigt :slight_smile:

Jeg glæder mig helt ubeskriveligt meget :slight_smile:

Jeg kommer alle tre dage, dog er der skift af katte.
Lukas kommer med om torsdagen og lørdagen, han vil godt lige have en slappe af dag :wink:
Dalitso kommer så med om fredagen, bare lige for hyggens skyld :smiley: