Uge 17 + 18 - Flyvende …

Det var rigtig forår, i hvert fald et øjeblik, og der var masser af insekter både dem der kan prikke og dem der bare er sjove at lege med. :grin:

Du kan tilmelde et billede eller video til og med torsdag midnat i uge 17 ved at lægge det ind i denne tråd.
Fredag-lørdag indtil midnat stemmer du ved at like det eller de billeder, du gerne vil give din stemme. Du må like alle de billeder, du ønsker.
Husk at du ikke må like før fredag!

Søndag afsløres vinderen (den med flest likes), og vinderen skal søndag - og senest mandag oprette næste uges konkurrence.
Du deltager med ét billede, og det må gerne være et tidligere vist billede.

1 Synes om

Øhhh kan det passe, der slet ikke er katte på kattegale, der ikke har ned lagt en kryb, det lyder utroligt

Med mindre fugle ryger ind under den kategori, må vi melde hus forbi her… :smirk_cat:

1 Synes om

Det er måske for tidligt på sæsonen. Senere vrimler det med insekter, som kattene jager.

1 Synes om

Simba æder de kryp han nedlægger :rofl:

1 Synes om

Vi laver bare overskriften om og tager en uge mere :wink:

2 Synes om

Altså ingen kat på, men vi reddede da denne fra kattene tidligere på ugen. Først fordi vi troede det var en humlebi, men så opdagede vi ved nærmere eftersyn at det var “Stor humleflue” i stedet :rock:

1 Synes om

Uh, uh, uh! Jeg er SIKKER på, jeg så en sommerfugl, mor!

5 Synes om

Ingen billeder. I morges fangede Kalle en bi i vores havestue. Det var mere vigtigt at forhindre ham i at sluge den, end det var at tage billeder.

Noget tyder på at intet flyver på kattegale… :grin: Da @Eva_K er den eneste der har lagt billede op, udnævner vi så hende til vinder? @_DK_Sugieh

4 Synes om

Er vi gået helt døde på ugekonkurrencer ? Jeg kan godt starte en op

2 Synes om

Det sker vist nogle gange, når vi når de travle perioder om året. Til jul og her, når det bliver havevejr :slight_smile:

Der er heldigvis ingen regler for, hvordan og hvornår det skal foregå, så hvis du har en god idé til en konkurrence, er du velkommen til at starte en op :slight_smile:

Man - uanset hvem der så måtte starte op næste gang - må bare ikke blive skuffet og tage det personligt, hvis den går i stå igen. Faktisk har vi de seneste år af samme årsag haft en sommerkatkonkurrence, der har løbet hen over sommeren. Jeg kan ikke huske fra hvornår, men som regel til midt i august. Og der har så været en lille præmie til vinderen. Men den er nu ikke startet allerede i maj, så der må vel være potentiale til endnu nogle ugekonkurrencer :slight_smile:

4 Synes om

Jeg prøver at starte en konkurrence op, og jeg bliver ikke skuffet hvis ingen deltager😊

3 Synes om