Har skrevet at hun skal kontakte opdrætter 13,5 uger gammel
Syntes ikke folk tænker sig ret meget om håber den kommer tilbage til opdrætter
Har skrevet at hun skal kontakte opdrætter 13,5 uger gammel
Syntes ikke folk tænker sig ret meget om håber den kommer tilbage til opdrætter
Nu er spørgsmålet jo, hvor den er fra - der nævnes jo ingenting om stamtavle, og det er også den ‘gammeldags’ type. Er der overhovedet nogle registrerede opdrættere af dem i Danmark?
Jeg synes nemlig tit, jeg ser annoncer med de såkaldte ‘gammeldags siamesere’, som ingen stamtavle har. Har bidt mærke i visse annoncører, der åbenbart får kuld efter kuld efter kuld - jeg er bange for, det er den samme hunkat, der gang på gang lægger krop til.
Hvis det er sådan et sted, killingen kommer fra, så er de sikkert ikke interesseret i at tage den retur…
Kan man overhovedet få stamtavle på en Applehead i FiFe? Altså den er rigtig sød og alting, men … en siameser uden en stamtavle er jo “bare” en masket huskat med blå øjne…
Ja, det kan jeg da ikke forestille mig andet end at man kan - det er vel ikke anderledes end en perser med snude? Bare fordi det ikke er moderne, betyder det ikke, at det ikke er racerent
og hvem siger også det er en Fife kat
Hvis det er en som avler applehead, kan det jo være en TICA opdrætter f.eks.
ikke at jeg har hørt om nogle “gammeldags siameser” opdrætter herhjemme kan de jo godt være derude
Appelhead er en seperat race men de fleste du ser i danmark er uden tavle… For de er gadekryds af siameser og andet…
Har diskutteret med flere der "opdrætter " dem… En ville ikke give dem stamtavle fordi det ikke var nødvendigt, en anden sagde det var svært at finde en klub og katte som har tavle ( hvilket er rigtig for de findes oftest i Tyskland) en tredje fik sin katte af en registret opdrætter og prøvede at få mig til at erkende at killinger får dårlig temperament den dag de får deres tavle…
Jeg har lidt et problem med den type katte for de vinder meget voldsomt frem… De er dyre og sjældent neutraliseret og mange køber dem frem for de ægte ( 3500 er en meget normal pris, men de er ofte kun vaccineret 1 gang)…
[QUOTE=PiaB;862277]og hvem siger også det er en Fife kat
Hvis det er en som avler applehead, kan det jo være en TICA opdrætter f.eks.
ikke at jeg har hørt om nogle “gammeldags siameser” opdrætter herhjemme kan de jo godt være derude :)[/QUOTE]
Der har været 1 men hun er så vidt jeg kunne se stoppet… Du skal i det tilfæde kigge efter Thai opdrættere…for det hedder de vist i tica
[QUOTE=line_refsgaard;862282]Appelhead er en seperat race men de fleste du ser i danmark er uden tavle… For de er gadekryds af siameser og andet…
[/QUOTE]
Som Pia også skriver, så kan den sagtens være fra en TICA opdrætter (der er trods alt en verden uden for FIFé) - og bare fordi den ikke er specielt typet, behøver den vel ikke være en applehead?
Der er en opdrætter af moderne siameser der gerne vil lave moderate siameser og hendes er meget mere ekstreme… Denne type er så lidt ekstrem at jeg virkelig ikke tror på at den er ægte… Der er 3-5 som i øjeblikket laver mange af denne type killinger og de er alle uden tavle…
Jeg kan kende dem
Forresten Mette prøv at se Thai racen på ticas hjemmeside så tror jeg at du forstår mig i forhold til at jeg ikke tror den har en tavle… Der har været en opdrætter af dem på Fyn men jeg tror hun har lukket sit opdræt og de opdrætter der har dem er i Tyskland og sælger dem helst ikke til avl. Jeg har ikke selv forsøgt, men har skrevet med så mange om at der faktisk var mulighed for at få tavle på dem… Oftes kalder folk dem her i Danmark for gammeldags siameser…
Men jo det er muligt, men så ville de havde kaldt den Thai for siameser er den ikke
Der er næsten altid annoncer steder som dba og gul og gratis med disse ‘siamesere’ uden tavle.
Fx. denne: Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt
Og gad vide, om disse har stamtavle? Ikke en særlig informativ annonce… http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/katte/siameser/annonce/15535950-siameser-killinger-saelges
Citat fra den ene annonce:
siameser killinger, klar til at flytte hjemmefra, de er fra d. 8. februar 2012. Far er 100% siameser og tabbymasket med et karismatisk og harmonisk ansigt, slank og langlemmet af bygning. Mor er brunmasket og af den gammeldags type. Har endvidere en del af hellig birma i sig, idet fars far er af hellig birma afstaming. Dvs killingerne er 1/16 hellig birma. Vi har både mor og far, og kender deres baggrund længere tilbage og de har begge stærke gener fra forsk egnsområder. Killingerne er ikke neutraliseret og ikke vaccineret, men sunde og raske.
Altså noget raceroderi…
(min fremhævning)
[QUOTE=TrekkieGrrrl;862304]Citat fra den ene annonce:
Altså noget raceroderi…
(min fremhævning)[/QUOTE]
Jeps! Og åbenbart ingen dyrlægecheck…:S
Nu har de lige for nylig skiftet billederne på annoncen ud, så man ikke kan se faren - moren kan man stadig se på billederne, hun ‘ligner’ en applehead med hvidt (se hendes poter). Faren har jeg set billeder af tidligere, han ligner en ‘rigtig’ moderne typet siameser - gad nok vide, hvor han kommer fra??
De har fået flere kuld gennem det sidste stykke tid, har jeg lagt mærke til…:S
Og se omgivelserne - kattene er IKKE indenfor, det ligner et loft, de er på (man kan se lidt tagkonstruktion i baggrunden). I en papkasse med hø…
[QUOTE=Diana F;862316]Jeps! Og åbenbart ingen dyrlægecheck…:S
[/QUOTE]
Nej det er jo ikke nødvendigt! De er sunde og raske fra en masse gode (rodede…) gener jo!
og ja… gud ved hvor de har farmand fra? :S
Jeg bemærkede så dette: “Far er 100% siameser” sammenført med: " idet fars far er af hellig birma"
Selvimodsigelser anyone?
Jeg læste det som om moderens farfar var bimse? Men jeg kan da ha’ misforstået det… særlig indlysende er det i al fald ikke…
der er virkelig mange penge i den slags killinger og det giver mig ondt i maven…
Men jeg er stoppet med at kigge på de annoncer for det er i mine øjne en måde at tjene penge på… suk… det ødelægger bare vores andres muligheder for at sælge killinger og derved vores avlsarbejde…
Vi er jo de der 500-1000 kr dyrere og vores katte er jo det “grimmere”…
titlen gammeldags siameser sælger også godt fordi den er mindre ekstrem… det er lidt øv… titlen thai eller appelhead sælger heller ikke så godt…
[QUOTE=Barky;862364]Jeg bemærkede så dette: “Far er 100% siameser” sammenført med: " idet fars far er af hellig birma"
Selvimodsigelser anyone? [/QUOTE]
der er morens farfar der var birma
haha ej det er jo ikke sjovt men der er en annonce derinde hvor sælger af “halv norsk skovkat” søger køberen da hun har udleveret den forkerte kat:yikes:
MVH Rikke
det var måske den forkerte halvdel? L