Ukrudt mellem fliser

Sådan en har jeg desværre ikke, og ingen jeg kender har en…
Det ender nok med en blanding af noget kogende vand, en ukrudtsbrænder og håndarbejde :wink:

Men hvorfor overhovedet være så hys med det? Fjern det du kan, og lad resten være. Det er da dumt at skulle ud i alt muligt med gift og salt og ilt og hvad ved jeg, i forsøget på at få en steril løbegård.

Det er lige så meget fordi det er vores terrasse, som vi også selv skal opholde os på, så jeg vil jo gerne have at den ser pæn ud :slight_smile:

Tja, det er jo så et spørgsmål om, hvad man finder pænt :wink: Personligt foretrækker jeg at der er lidt grønt frem for bare fliser.
På vores terrasse i vores forrige hus havde vi bl.a. selvsået timian mellem fliserne - det var jeg ret vild med :ok:

[QUOTE=Diana F;847630]Man skal faktisk ikke brænde det helt væk - så kommer det igen - det skal bare ‘svitses’, så burde det gå ud af sig selv :slight_smile:

http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/ukrudt/632.html[/QUOTE]

Netop! Mange tror at det skal forkulles helt væk. Det skal netop bare svitses. Det er sammen princip som at hælde kogende vand på planterne, bare lidt nemmere at styre :slight_smile:

Salt er effektivt men ikke rart for en kat at få på fusserne… og der skal bruges et ordentligt lag hvis det skal batte noget…

[QUOTE=Else;847907]Tja, det er jo så et spørgsmål om, hvad man finder pænt :wink: Personligt foretrækker jeg at der er lidt grønt frem for bare fliser.
På vores terrasse i vores forrige hus havde vi bl.a. selvsået timian mellem fliserne - det var jeg ret vild med :ok:[/QUOTE]

Ja, jeg foretrækker jo så at det er klinisk rent :tihi:

Jeg bryder mig nu heller ikke om ukrudt mellem fliserne, men jeg bruger bare kanten af en spartel.
Ingen gift i her - sådan noget hører ikke hjemme i private haver. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;848043]Jeg bryder mig nu heller ikke om ukrudt mellem fliserne, men jeg bruger bare kanten af en spartel.
Ingen gift i her - sådan noget hører ikke hjemme i private haver. :)[/QUOTE]

Og hvad gør du så med sådan en spartel :? Stopper ukrudtet ned i mellemrummene :høhø:

Jeg kan ikke rigtig se, hvordan den kan hjælpe med at få det op? Eller er det mig, der er virkelig tungnem her til morgen? :slight_smile:

[QUOTE=galath;848051]Og hvad gør du så med sådan en spartel :? Stopper ukrudtet ned i mellemrummene :høhø:
Jeg kan ikke rigtig se, hvordan den kan hjælpe med at få det op? Eller er det mig, der er virkelig tungnem her til morgen? :)[/QUOTE]

Den skærer rødderne ovre så langt nede, som man kan nå. Ja, mælkebøtterne overlever nogle gange - og kommer igen. Men de har i hvert fald fået sig en gevaldig forskrækkelse. :høhø:

Jeg har brugt hobbykniv de steder jeg ikke kan få op med håndkraft - fx græs og lign.

[QUOTE=FinnFrode;848043]Jeg bryder mig nu heller ikke om ukrudt mellem fliserne, men jeg bruger bare kanten af en spartel.
Ingen gift i her - sådan noget hører ikke hjemme i private haver. :)[/QUOTE]

Jeg ved ikke om det virker, men har hørt at har man små børn, alt ædende kæledyr mm, kan man give enkelte planter et ordenligt skud salt… Det var en undervsier på Teknisk skole inden for landbrug der sagde det… jeg har så aldrig prøvet det, da jeg har begrænsede mængder ukrudt i min lejlighed :høhø:

man kunne istedet for en spartel bruge sådan en “led” djævle som den her, den er osse effektiv og kan komme ned under ukrudtet
http://www.harald-nyborg.dk/p3568/fliserenser-m-traeskaft-5432

[QUOTE=Johnny;848123]man kunne istedet for en spartel bruge sådan en “led” djævle som den her, den er osse effektiv og kan komme ned under ukrudtet
http://www.harald-nyborg.dk/p3568/fliserenser-m-traeskaft-5432[/QUOTE]

Ja, sådan én er faktisk ret go’ til smalle fuger :slight_smile:

Jeg har prøvet alle slags redskaber for at få bugt med ukrudtet, det er endnu ikke lykkes med andet end det kogende vand :slight_smile:

Jeg har en lille terrasse og sætter derfor pris på, at den er nogenlunde ukrudtsfri, men sådan er vi jo forskellige.

KH
Linda