Ulækker kat el normal kat

hmmm, vi syntes vores gaia er et rigtig svin og hvorfor så det, jooooo, hun elsker at ligge og rode og rulle sig rundt i kattebakken, osse når der er gjort stort og småt i den.
det er ganske ulækkert syntes vi, men vi ved ikke om det er normalt for en cooner at te sig sådan.
hvad kan vi evt gøre for at få det stoppet

Eww adr. Det gør mine da ikke.

Måske skal I give hende noget andet at rulle rundt i? Katte kan jo godt lide støvbad - om sommeren i hvert fald… :?

det er ikke normalt! - ingen af mine gør det…

Ramses og Sethi kan godt finde på at ligge i en HELT ren bakke - men aldrig i snavsede bakker

Pyha Gaia :thumbdown:
Nej vores cooner ruller altså ikke i bakkerne, de er bare hurtig inde og gøre hvad de skal og så ud i en fart igen :høhø:
Hilsen Lisbeth

Sparta gjorde det da hun var killing. :slight_smile: Men det går jeg udfra Gaia ikke er?:slight_smile:

Det gør min Nimbus, som også er Maine Coon, heller ikke. Det er også første gang, at jeg hører om en kat, der ruller rundt i sin kattebakke.

Mine gør det heller ikke…

Mine gør det heller ikke - De kan dog finde på at ligge derinde, når den er ren :slight_smile:

Hun må ganske bestemt være en hund i katteklæder ;-))))…for hunde elsker som regel at ligge og vælte sig rundt i lort og andre ildelugtende ting…også gerne i meget døde dyr (læs rådne)

Hvordan du får det stoppet, det tør jeg ikke lige byde på for hvis du skælder hende ud for det , så er resultatet jo, at hun bliver skræmt væk fra kattebakken…og du kan jo heller ikke spærre af og afskære hende muligheden for at komme i nærheden af den jo…

Mine katte, er alt for fine til den slags,:)-- Oline er endda så sart, at hun kan holde sig så længe ( med" stort"), at hun først gør det når kattekakkerne lige er tømte og har fået rent grus, - - - - så ny tømning for, at jeg kan være i lokalet:(
Cats og Conni

Det kunne tyde på, at katten er usikker på sin status i katteflokken - den forsøger at dække sin egne lugt til. Grunden til dette kan være svær at gennemskue. Min første reaktion ville nok være at få den undersøgt grundigt af en dyrlæge, for at sikre mig at katten ikke er syg. Hvis katten ikke fejler noget, kunne jeg finde på at kontakte en dyrehealer eller dyreclairvoyant i et forsøg på at finde svar - det har jeg haft succes med før - for jeg vil ikke benævne adfærden som værende normal for en sund og rask kat.

Nej, det er absolut ikke normalt.

Men åh Johnny, vil du ikke være sød bare at kalde det en coon? Coon’er er altså flere maine coon, og jeg bliver så forvirret hver gang jeg læser det :slight_smile:
:sorry: :tak:

[quote=Eife;499503]Nej, det er absolut ikke normalt.

Men åh Johnny, vil du ikke være sød bare at kalde det en coon? Coon’er er altså flere maine coon, og jeg bliver så forvirret hver gang jeg læser det :slight_smile:
:sorry: :tak:[/quote]

ska nok mor:p

hvad det skyldes ved jeg jo ikke, men som det nævnes ku det skyldes at hun var usikker i flokken, hun har jo kun været hos os i knap 2 mdr og der er stadig problemer med sammenføringen.
alle 3 katte bruger samme bakke, selvom der er en ekstra så gider ingen af dem bruge den ekstra bakke.
hun ruller sig somregel i bakken før hun toiletter den, så det kan ikke skyldes at hun vil skjule sin egen duft.
jeg tænker lidt om det ka skyldes at vi bruger grus med babypudder-duft og hun så syntes det dufter så godt at det tiltrækker hende.

Har godt nok aldrig hørt om en kat der rulle sig i kattebakken… Og dog, Bella og Ares har det med at lege med hinanden i bakken mens jeg tømmer den, ihh hvor er det belastende…

Håber du finder en løsning på Gaias bakkesjov :slight_smile:

Min nieces huskat fik den idé at lege med sine egne lorte. Den hev dem ud af kassen og driblede rundt med dem.

Mine katte kan finde på at lege i gruset, hvis det er helt rent og lige bliver hældt op.

Jeg synes ikke det lyder som et problem a la ovenstående, men mit eneste forslag er at forsøge med noget grovere grus - det gider mine i hvert fald ikke at lege med og det afhjalp niecens problem.

Det er naturligvis muligt, at babypudderduften er tiltrækkende - måske det var en ide at prøve et andet grus uden babypudderduft:? Hvis rulleriet i bakken holder op, så er det måske løsningen:?

Er det noget hun altid har gjort eller er det noget hun lige har fundet på? En af mine har engang gjort det og jeg synes det var meget mærkeligt, indtil jeg fandt ud af at der havde været et stykke catnip legetøj med oppe i bakken (som min mand så have fjernet igen).

vi har jo kun haft hende i 2 mdr, men det er først her for nylig at hun er begyndt på det og iflg tidligere ejer har hun ikke gjort det før.

Måske har hun noget i pelsen der klør? :? Måske vil hun børstes?