Ulv i baghaven - jubiiiiiiiiiiiiiiiiii!

[QUOTE=PiaB;544158]tjo men de hunde som så kan holde ulvene væk fra ens dyr har vi jo lige gjort forbudt herhjemme, ved forbyde hunde som tornjak :stuck_out_tongue:
så det er sq nok meget heldigt vi ikke har fritløbende ulve i DK…[/QUOTE]

Der er ganske enkelt ikke plads til en fritlevende ulveflok i det danske kulturlandskab,… det har jeg sagt mange gange!
Men der er udmærket plads til et par ulveflokke eller tre i Norge eller Sverige… Dog mener hverken Nordmænd eller Svenskere at det er tilfældet :wink:
Jeg kender en norsk fåreavler, der bor i ulveområde (og som har nogle fabelagtige billeder af ulve, der leger på bla hendes gårdsplads :wink: ), der gennem de sidste ca 15 - 20 år har ladet sine får vogte af italienske Maremmas… hun mener at hun muligvis har mistet ti får ialt til ulvene i den periode… Hun mister altså færre får til ulvene end til ulykker og sygdom…
Hun startede med vogterhundene før de forsøg man også har lavet… og valgte Maremmas, da de passer fortrinligt til det norske klima - og er lidt lettere at håndtere…
Hendes hunde er dog nogle barske djævle og hun er nødt til at advare folk om at holde sig fra hendes jord… For hundene skelner ikke! :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;544156]For så hårdt presset en art som den nordiske ulv er det hård regulering!
Og komplet unødvendigt

Ikke hvis det, som det har været på tale, følges op af planer om at udsætte nyt blod til flokkene, for at sikre bestanden mod indavl

Men det kan tillades at have ulvehybrider - oven i købet F1… Kender et par stykker, som holder deres “hunds” afstamning tæt ind til kroppen ;)[/QUOTE]

Ja, der findes nogen racer der er ulvehybrider…og så findes der sikkert også dem der ´"tror" deres grå Schäfer er hybrid.

Men stadig er det ikke ulve

[QUOTE=Felis;544197]Ja, der findes nogen racer der er ulvehybrider…og så findes der sikkert også dem der ´"tror" deres grå Schäfer er hybrid.

Men stadig er det ikke ulve[/QUOTE]

Det er hverken Sarloos Wolfhond eller Tjekkoslovakisk Ulvehund - eller grå schæfere - jeg tænker på…
Men rene ulvehybrider… Ulv og en stor amerikansk slædehunderace,… ulv og en grønlandsk slædehund… ulv og Laika… spansk ulv og noget så specielt som pyrenæerhund (okay, den er så ude i 4 led, men allligevel :slight_smile: ) - der er også en enkelt dingoblanding, dingo/ schæfer… og for år siden også en ren dingo…
Som sagt… ejerne holder “hundenes” afstamning meget tæt ind til kroppen… dyrene er som oftest anskaffet under udlandsophold… og af mennesker som ved hvad det betyder at have en hybrid…

Nej… det er nok ikke ulve… men hunde er det altså heller ikke :slight_smile:
Og det vil heller ikke være dem, som render rundt i en skov og får folk til at tro at ulven kommer! :smiley:

Se flere har set den - naboerne snakker ikke om andet lige nu:-)

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875/26/3783525/3/flere%20har%20set%20ulven

Jeg håber der kommer ulve i den danske natur igen, og de er smukke og for mig et fantastisk dyr lige som katten.
Desværre er den stadig, lige som katten, misforstået og haddet.
Ulven har hørt til i vores natur før, det har mink og mårhund ikke, så ulven har i mine øjne førsteretten til at være i Danmark

[QUOTE=lenschow;544666]Se flere har set den - naboerne snakker ikke om andet lige nu:-)

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875/26/3783525/3/flere%20har%20set%20ulven[/QUOTE]

Jamen, I behøver da vist ikke være nervøse…den skulle jo i så fald først vandre en del kilometer mod sydvest , krydse limfjorden enten ved at svømme eller via en af broerne …og så yderligere gå temmelig langt for at komme ned til Hobroegnen ;-))

Der er jo fra hvor du bor næsten 100 kilometer op til hvor dyret er set

Der kommer noget om ulven her i nyhederne på DR 1 kl. 18.30
Hilsen Lisbeth

Haha så I det med de folk, der gik i skoven… “der er noget der kigger på os tror vi…”

Uha dada… Ja nogle små fugle måske, eller verdens farligste dyr - Tamkatten - men skisme da ikke en Lupus-dreng:-) Den er da over alle bjerge igen for længst, hvis den hører den flok byboer komme gående:-)

Men et sjovt indslag var det:-)

Åh tak :slight_smile:

ÆV, Helle! Da jeg så, du havde skrevet et nyt indlæg i tråden, var jeg helt sikker på, jeg skulle ind at se et billede af dig og ulven, som du havde fundet og tæmmet :frowning:

[QUOTE=Ann K;544201]Det er hverken Sarloos Wolfhond eller Tjekkoslovakisk Ulvehund - eller grå schæfere - jeg tænker på…
Men rene ulvehybrider… Ulv og en stor amerikansk slædehunderace,… ulv og en grønlandsk slædehund… ulv og Laika… spansk ulv og noget så specielt som pyrenæerhund (okay, den er så ude i 4 led, men allligevel :slight_smile: ) - der er også en enkelt dingoblanding, dingo/ schæfer… og for år siden også en ren dingo…
Som sagt… ejerne holder “hundenes” afstamning meget tæt ind til kroppen… dyrene er som oftest anskaffet under udlandsophold… og af mennesker som ved hvad det betyder at have en hybrid…

Nej… det er nok ikke ulve… men hunde er det altså heller ikke :slight_smile:
Og det vil heller ikke være dem, som render rundt i en skov og får folk til at tro at ulven kommer! :D[/QUOTE]Måske bliver ulve med stamtavler det næste store hit???:tihi:

I USA havde vi ulvehold, 5 stks, hvorfor jeg en overgang blev kaldt ‘danser med ulve’:smiley:

Hvad er ulvehold?

Og ang tæmningen - spørgsmål om tid. Spærgsmål om tid… LOL

Ser jeg den, så træner jeg den jo - det ved I jo. Det gør jeg jo med alt med puls jeg møder!

(minus mænd - de kan ikke for det kræver en hjerne at kunne trænes! LOL)

Åh Ulve hold! Jeg tænkte … og nu må jeg gerne drilles, for jeg er sgu nørdet… træningshold for ulve:->) Piiinligt

Ved heller ikke om der er noget der hedder ulvehold på dansk, det var bare sådan det nærmeste jeg kunne finde…inspireret af kattehold:tihi:

Men jooo, ulvene blev da trænet, men det var de færreste der forblev kælne når de først blev kønsmodne:D

[QUOTE=Helene;547525]Ved heller ikke om der er noget der hedder ulvehold på dansk, det var bare sådan det nærmeste jeg kunne finde…inspireret af kattehold:tihi:

Men jooo, ulvene blev da trænet, men det var de færreste der forblev kælne når de først blev kønsmodne:D[/QUOTE]

Jo, ulvehold = hold af ulve = man har ulve i sin varetægt

Joh joh Felis har ret:-) Det var bare sprogspasseren her, der ikke kunne læse:-)

Hvor spændende! Kan du ikke fortælle lidt om det?

KH