Ulv i baghaven - jubiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Så spøger ulvesnakken igen, hvor jeg bor - jeg håber hver gang på at det ER ulve!

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/272/3780859/3/j�ger%20jeg%20s�%20en%20ulv%20i%20nordjysk%20skov

De skal være velkommen hos mig i min baghave, som er Himmerlands Naturpark. Denne ulv er set en lille time fra min bopæl - herligt!
Jeg har hørt en del tuden på det seneste, men jeg troede det var en hund :cool:

Men jeg skal nok passe på, når jeg går ud og fyre senere:ok:

Det kan jo naturligvis også bare være en varulv - dem har vi efter myterne at tolke allerede i Hvilsom, så i såfald vil det ikke være en nyhed

:tihi:

Men bemærkelsesværdigt, at de dukker op i Nordjylland først :gruble:

De er måske svømmet over fra Sverige :? :smiley:

De gik da allerede ing i DK for flere måneder siden. Jeg kender en ved Skov og Naturforstyrrelsen, der har fortalt mig at der er set rigtig mange ulve i DK og at de sandsynligvis vil vandre op i vores store plantager heroppe, hvor de kan leve og overleve. Lokalt er dette derfor ventet - hvis det er sandt:-)

Ps de gik ind fra Tyskland, dem som han fortalte om. Det var også i medierne. Da blev det tysset til at være en siberian husky. Jeps - for sådan en ligner godt nok også en ulv… - not:-)

Jeg tror på denne jæger, men jeg skal være sammen med ham i aften - så spørger jeg ham lige om lidt mere:-)

Okay, det havde jeg ikke hørt :slight_smile: Så er det måske knap så bemærkelsesværdigt.

Ja måske… ulve fortæller jo ikke så meget selv når man møder dem. Jeg har nemlig mødt en i Sverige en gang og hele verden gik bare i stå d ajeg stod der - mest fordi jeg troede det var en lille bjørn:-) LOL

[QUOTE=lenschow;543828] Da blev det tysset til at være en siberian husky. Jeps - for sådan en ligner godt nok også en ulv… - not:-)
[/QUOTE]
Det sete afhænger jo af øjnene, der ser. Jeg har lige set et rekvalmeklip i TV3, hvor Amalie med sparepæren står og klapper et æsel, alt mens hun konstaterer at det er vel nok en sød lille pony…
VH
Susanne

Lige præcis i Amalies tilfælde er det måske ikke øjnene, der i første omgang skal stilles til ansvar… :muhaha:

jeg tror ikke det har været en ulv - enten så har det været en stor stor mårhund (de er der! der er skudt mårhund på næsten 27kg i Thy! og det er sq noget af et dyr!) eller en hund som Peter Have siger…

at den skulle være kommet op gennem jylland og svømmet over limfjorden - naaa for langt ude…
svømmet fra sverige uden at blive opdaget ved f.eks. blokhus tror jeg helt ærligt heller ikke på…

:klapper: :klapper: :klapper:

KLASSEudtryk! :smiley:

[QUOTE=Susanne W;543865]Det sete afhænger jo af øjnene, der ser. Jeg har lige set et rekvalmeklip i TV3, hvor Amalie med sparepæren står og klapper et æsel, alt mens hun konstaterer at det er vel nok en sød lille pony…
VH
Susanne[/QUOTE]

:lol::lol::lol::lol::lol:

selvfølgelig er muligheden at en eller anden “landsbytosse” i Thy har købt en ulv eller tre til udsætning :stuck_out_tongue:
Det skal de nok blive “populære” på turist markedet vil elske det, men de der går og sætter fasaner og andre fugle ud hvert år for mange penge, bliver nok knap så glade og synes nok at mårhunden og ræven tager rigeligt af dem i forvejen…
det er jo ikek ulovligt at købe tre ulve til udsætning - der skulle vist endda være opdrættere af skidtet, også herhjemme! vildtkonsulent Svend Hansen har jo endda udtalt at det vil være en berigelse af dansk vildtbestand… så kan man jo være enig eller uenig i det…

Men lidt ulve rundt omkring kunne måske være med til at få folk til at lukke katten ind i sikkerhed! :smiley: :stuck_out_tongue:
For Ulve er altså ikke så sky at de KUN er i skovene og ikke byerne! Der er en grund til de bliver reguleret hårdt i Sverige og Norge :smiley:

:tihi: I øvrigt læst den kommentar til artiklen med dem der havde kørt der ud og følt at der var øjne der stirrede på dem!!

:klapper:

Helle, det er da ikke i nærheden af dig, men oppe mellem Bulbjerg og Løkken at der er set en ulv.

[QUOTE=PiaB;543999]jeg tror ikke det har været en ulv - enten så har det været en stor stor mårhund (de er der! der er skudt mårhund på næsten 27kg i Thy! og det er sq noget af et dyr!) ’

Ja, det er sq noget af et dyr…og i hvert fald ikke en mårhund…den absolut største mårhund man kender til, den vejede lige tæt på 10 kg, men normalt vejer de 5-7 kilo og er på størrelse med en stor kat, blot en lidt anderledes mere lavbenet og bredere bygning…

at den skulle være kommet op gennem jylland og svømmet over limfjorden - naaa for langt ude…

svømmet fra sverige uden at blive opdaget ved f.eks. blokhus tror jeg helt ærligt heller ikke på…[/QUOTE]

[QUOTE=PiaB;544015]…
det er jo ikek ulovligt at købe tre ulve til udsætning

Ikke lovligt her i landet i hvert fald

Der er en grund til de bliver reguleret hårdt i Sverige og Norge :D[/QUOTE]

I Sverige har ulvejagt været totalt forbudt indtil 2 januar 2010. Men i 2010 var kvoten for hele Sverige på 28 ulve…og i år er den på 20 stk, som det vil være lovligt at skyde…i hele Sverige.

Og i Norge vil man give tilladelse til at bortskyde 14 % af den samlede bestand.

Så ligefrem hård regulering mener jeg nu ikke der er tale om.

M.h.t. ulveopdræt her i landet, så er det i henhold til “Lov om privates hold af særlige dyr”, ikke tilladt at have ulve

der har hvert eneste år i flere år, været regulering - det er ikke det samme som jagttid!
jeg kender efterhånden en del danske jægere som bare i den tid jeg kan huske tilbage som barn, har været i sverige og fået lov til at skyde ulv bestemte steder ud fra reguleringskvoter… de har skam været skudt i mange år deroppe, bare ikke under jagttid, men under regulering - og det er jo to vidt forskellige ting…

[QUOTE=PiaB;544078]der har hvert eneste år i flere år, været regulering - det er ikke det samme som jagttid!
jeg kender efterhånden en del danske jægere som bare i den tid jeg kan huske tilbage som barn, har været i sverige og fået lov til at skyde ulv bestemte steder ud fra reguleringskvoter… de har skam været skudt i mange år deroppe, bare ikke under jagttid, men under regulering - og det er jo to vidt forskellige ting…[/QUOTE]

Det var ene fejl fra min side at kalde det jagt,
det er kvoterne for regulering jeg listede op.

Jagtkvoterne i Sverige er regulering for at holde bestanden på et bestemt antal dyr, noget som muligvis bliver forbudt igen af EU

Jeg var lige på nettet og søge lidt, for at se om jeg virkelig skulle have taget fejl.

Men jeg blev så bekræftet i, at det sidste år var første gang der var AUTORISERET regulering/jagt/nedskydning af svenske ulve…så de der har gjort det tidligere må jo så have deltaget i illegale jagter.

I øvrigt er reglerne for nedskydning af truede dyr (og ja, dertil hører ulven) at bortskydning kun kan foretages ved direkte angreb på mennesker eller tamdyr

[U]http://politiken.dk/udland/ECE1179327/eu-retter-sigtekornet-mod-svensk-ulvejagt/[/U]

http://jp.dk/udland/europa/article2320244.ece

http://netnatur.dk/netjaegeren/artikler/artikel/ulvejagt-i-sverige-truer-ikke-bestanden/

[QUOTE=Felis;544065]Helle, det er da ikke i nærheden af dig, men oppe mellem Bulbjerg og Løkken at der er set en ulv.

Jeg tror stadig ikke på forekomsten af ulv i DK…
Rigtig mange - jeg selv inklusive - kan let tage fejl af ulv og fx en af de større spidshunderacer… især når den ses på lang afstand og i dårligt lys…
Forskellen mellem mig og så mange andre er så at jeg ikke vil udbasunere at jeg har set en ulv! :smiley:

I Sverige har ulvejagt været totalt forbudt indtil 2 januar 2010. Men i 2010 var kvoten for hele Sverige på 28 ulve…og i år er den på 20 stk, som det vil være lovligt at skyde…i hele Sverige.

Og i Norge vil man give tilladelse til at bortskyde 14 % af den samlede bestand.

Så ligefrem hård regulering mener jeg nu ikke der er tale om.

For så hårdt presset en art som den nordiske ulv er det hård regulering!
Og komplet unødvendigt… “Skadevirkningerne” efter ulven kan let forhindres ved at lade vogterhunde gå sammen med dyreflokkene - det er testet/afprøvet med rigtig godt resultat i ulveområder!
Nedskydningen tillades udelukkende for at tilfredsstille en national ulveforskrækkelse…

M.h.t. ulveopdræt her i landet, så er det i henhold til “Lov om privates hold af særlige dyr”, ikke tilladt at have ulve[/QUOTE]

Men det kan tillades at have ulvehybrider - oven i købet F1… Kender et par stykker, som holder deres “hunds” afstamning tæt ind til kroppen :wink:

tjo men de hunde som så kan holde ulvene væk fra ens dyr har vi jo lige gjort forbudt herhjemme, ved forbyde hunde som tornjak :stuck_out_tongue:
så det er sq nok meget heldigt vi ikke har fritløbende ulve i DK…

:love2::love2:

Elle ??

Ulve er skønne !!!

For en sikkerheds skyld - så ha’ lige kameraet klar 24-7.

Tut vil se en ulv i din baghave
:wehuu::wehuu: