Da vi ikke kan indhegne hele vores have pga diverse regler i vores bebyggelse har vi seriøst overvejet at bygge noget i stil med dette
Ny side 2 dog i lidt mindre størrelse. Vi har et passende vindue med et meget stort bed udenfor som alligevel skal omlægges i år. Pt er der mestendels ældre jordbærplanter i bedet samt 2 store vinstokke som Spock elsker at væsse kløer på. Vinstokkene står i hver sin ende af bedet med ca 2,5 m imellem.
Vi har diskuteret lidt hvad vi skal bruge som bund i buret - grus, sand, græs, et tykt lag træflis eller fliser. Eller måske lidt af hvert ?
Jeg ved at Spock elsker at ligge i bedene hvor vi har 30 cm flis - han laver ligesom en fordybning hvor han så ligger og putter sig Men hvad er jeres erfaring ? Hvad er lettest at holde på lang sigt - sommer/vinter ? Vi er totalt uerfarne i forhold til at lave en løbegård så alle ideer og gode råd er meget velkomne.
Jeg har aldrig lavet en løbegård, så har ikke erfaringer med det
Men kan sige, at vores lige har fået adgang til have - og de ELSKER ELSKER alt græsset! Man kan ‘gemme’ sig i det og det kan gnaskes… Så jeg vil i hvert fald foreslå noget græs Måske ikke i hele gården, men i hvert fald i lidt af den…
[QUOTE=Lykke;1172598]Jeg har aldrig lavet en løbegård, så har ikke erfaringer med det
Men kan sige, at vores lige har fået adgang til have - og de ELSKER ELSKER alt græsset! Man kan ‘gemme’ sig i det og det kan gnaskes… Så jeg vil i hvert fald foreslå noget græs Måske ikke i hele gården, men i hvert fald i lidt af den…[/QUOTE]
Tak for dit indlæg - det var noget som jeg selv havde tænkt over da vi ingen græs har i haven…
Er der nogen græssorter/blandinger som er bedre til katte end andre ? Er der nogle frø man skal undgå ?
Vi har pt. ingen græs i haven da den er lavet som en spansk gårdhave med fliseterraser i flere niveauer og masser af store bede og krukker. Vi har også et stort guldfiske basin som Spock elsker at sidde og kigge på og det er også hans favorit drikkested (vandet må smage anderledes - han har adgang til masser af frisk vand fra fontæner og skåle som skiftes flere gange dagligt, men kan han drikke af basinet så gør han det fremfor alle andre steder)
Vores katte her ELSKER bare alle sammen græsset, så hvis det på nogen måde kan lade sig gøre, så vil jeg anbefale at lave en stribe græs til ham (evt. købe lidt rullegræs)
Vi har planer om at sætte et klart halvtag på den ene halvdel og lade den anden halvdel være åben opadtil. Både på den åbne og den lukkede del vil der være et par platforme. Vi har prøvet med køjer indendørs men Spock kan ikke lide noget som kan bevæge sig så det bliver faste platforme. På den åbne halvdel kan de så ligge og slikke sol. og der vil vi formentlig så have græs under. Den lukkede del ved vi ikke helt endnu
Jeg ved at mennesker kan spise vin blade men kan katte tåle det hvis de nipper i bladene. Det er nu mest T’Pol som skal smage på alt som hun kommer i nærheden af…