Underlige lyde når hun sover

Cleo siger sådan nogle underlige lyde når hun sover…
Det er ikke fordi hun snorker, eller drømmer eller sådan noget… Men det lyder godt nok underligt. Det er dog lidt svært at forklare hvordan det lyder… Tror den bedste forklaring vil være, at det er små “støn”/pivelyde…
Det er meget dæmpet, men det er der - og er lidt bekymret… Jeg kan ikke helt afgøre om det er noget hun hele tiden har gjort, eller om det er kommet… Jeg har bare lagt mærke til det her de andre dage.
Der er ikke noget galt med hendes adfærd, så tror ikke at hun er dårlig…

Men hvad tror i det kan være ? Og skal jeg være bekymret?

Er du sikker på det ikke er fordi hun drømmer? Vores snakker tit i søvne, og det er typisk sådan nogle små piv og mmmmm osv lyde.

100% sikker… Det kommer regelmæssigt, samtidigt med hun trækker vejret… Altså - Det lyder lidt som hvis man er forkølet og næsen siger sådan nogle “piv” lyde agtigt :slight_smile: Men hun er ikke forkølet og hendes næse er ikke stoppet eller noget, og der sidder ikke noget “snask”…

Det gør vores kat også… Dog ikke hele tiden og det sker også i vågen tilstand… Er bekymret for at der er noget galt…

Nu ved jeg faktisk ikke om katte kan få polypper… men det vil jeg da egentlig tro de kan. så det KAN jo være det. Og en polyp behøver ikke at være noget “farligt” :slight_smile:

Min gamle huskat har altid snorket og kommet med snøfle-lyde.

Hvis det er pludselig opstået, så ville jeg tage en tur til dyrlægen. Ellers tag det op på det årlige tjek eller ring og snak med din dyrlæge.

Sådan nogle lyde sige Sigga også, når hun trækker vejret dybt, fx når hun sover eller bliver nusset. Og hun blev chekket i hoved og r… af dyrlægen på internatet, inden jeg fik hende for 2 mdr siden. Så hun skulle i hvert fald ikke fejle noget. Med Sigga tænker jeg, at det er fordi hun har en meget smal (og fiiin) snude, som er lidt trang, når derskal meget luft ind på en gang. Min søster har også en smal.næse, og hun siger tilsvarende lyde;-)