Underlige sammensætninger - mad

Lyder da som om I er en hel del, der har set børnetime med Sebastian og hans hemmelige ven, hvor de laver ulækre madder -LOL

Lasse er vildt med røget medister med rødbede (han er i det hele taget vild med rødbeder).

Toast med ost og nutella eller pålægschokolade,
min farmors hjemmebagte hvedebrød med honning og ost og det samme brød med vegetarpostej ost og løg(rødløg, alm løg, purløg, forårsløg eller andet løg)
Hmm… Det er nok det min kæreste synes er værst ved min mad :ups:

• Men det smager deeejligt! :tihi:

En rugbrødsmad med spegepølse, kartoffel, mayonaise og ristet løg.
Jeg tror denne er mad er emget gængs; rugbrød med spegepølse og æg

Hvis vi har fået paste og kødsauce og der er rester, laver jeg altid en toast dagen efter med; ost, paste og kødsauce - det er noget der rykker:savle:

Franskbrød med ost og nutella er også en favorit:)

Altså, skal det være rigtig godt, så spises leverpostej med rødbede, remoulade og stegte løg. Salami (den 3 stjernede giftigt røde) spises ligeledes med remoulade og stegte løg.

blå gajol pastiller og iskold coca cola, det gir bare vild frisk luft
ost med marmelade
rugbrød med nutella

[quote=Johnny;129726]blå gajol pastiller og iskold coca cola, det gir bare vild frisk luft
ost med marmelade
rugbrød med nutella[/quote]

Ost med marmelade???
Det er da ganske normalt…

:savle::savle::savle:

Stuvet hvidkål med et lille drys kanelsukker… MUMS !

Makrel i tomat med mayonaise og ristede løg
(spiser det ikke mere, kun makrellen)

-engel

[quote=louiseogbuster;130116]Ost med marmelade???
Det er da ganske normalt…[/quote]

for nogen ja, men jeg har altså oplevet folk der har gloet tosset på mig fordi jeg har lavet sådan en mad

Stuvet hvidkål med et lille drys kanelsukker… MUMS !

Makrel i tomat med mayonaise og ristede løg
(spiser det ikke mere, kun makrellen)

-engel[/quote]

ja sådan en gang sønderjysk stuvet hvidkål er en hitter, især med kanel på.
det er jo faktisk en populær egnsret i sønderjylland

[quote=Johnny;130253]ja sådan en gang sønderjysk stuvet hvidkål er en hitter, især med kanel på.
det er jo faktisk en populær egnsret i sønderjylland[/quote]

:slight_smile:

Det vidste jeg ikke, det var en veninde af mig der sagde at jeg skulle prøve det - og det smager bare godt.

:savle:

Toastbrød hvor der er skinke, kogt æg, mayo og ristet løg. ak ja det var tider dengang ss Eller ristet franskbrød med nutella og banan

MVH
Gitte

[quote=Therese;130257]:slight_smile:

Det vidste jeg ikke, det var en veninde af mig der sagde at jeg skulle prøve det - og det smager bare godt.

:savle:[/quote]

Add nej, der skal salt og peber og muskatnød på :slight_smile:

Aaddd nej da :fløjte:

jeg holder på sukker og kanel :wehu: DEEEET er guf…

salat, tunfisk og banan og dressing af creme fraishe med lidt sukker, salt, peber og dild :thumbup:

Salat med citronsaft, soya, pebber blaning og urtesalt eller brændenældesalt.

En nutella mad med banan MUMS
og markelmad med ristedeløg og agurkskiver på.
og stuvede hvidkål med kanelsukker MUMSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Får jeg almindelig stuvet hvidkål skal jeg ikke have noget på.
Men er det vredet sønderjysk hvidkål, ja så skal der kanelsukker på, ellers er det ikke rigtigt.
(Vredet sønderjysk hviskål er kogt hviskål der er hakket i kødhakkeren, og så kogt op med fløde, så det minder en smule om stuvet hvidkål, men for mig er der stor forskel)

kanel på stuvet hvidkål :uha:

Nej bare helt almindelig stuvet hvidkål og så rigtig sønderjydsk grønlangkål og kålpølser til…MUMS

(jeg er vaskeægte sønderjyde og har aaaaldrig set nogen hælde kanel på stuvet hvidkål, det må jeg spørge min bedstemor om…er helt i chok :tihi:)

rugbrød med flæskesteg og italiensk salat
rugbrød med leverpostej og tomat
fr. brød med tomat
kødsause med fritter ( det er guf )
rugbrød med leverpostej og spegepølse
smørristet fr. brød med citron og mayonaise… ØV misserne hugger alle rejerne, men det smager fint uden rejer…

Banan og pålægschokolade på oldemorbrød :thumbup: