Undgå træklatring

Min ene kat bliver så kåd hver gang hun er i haven, at hun på et eller andet tidspunkt klatrer op i to af vores træer.
Og hun klatrer højt op.!
Så højt, at hun skal hjælpes ned igen.

Det er der ingen af de andre, der nogensinde har gjort, så jeg var ikke lige forberedt på dette.

Nogen der har ideer til hvordan vi undgår det??
Jeg tænkte om man kunne sætte noget omkring træerne, så hun ikke kan gør det??

[QUOTE=Sannela;883944]Min ene kat bliver så kåd hver gang hun er i haven, at hun på et eller andet tidspunkt klatrer op i to af vores træer.
Og hun klatrer højt op.!
Så højt, at hun skal hjælpes ned igen.

Det er der ingen af de andre, der nogensinde har gjort, så jeg var ikke lige forberedt på dette.

Nogen der har ideer til hvordan vi undgår det??
Jeg tænkte om man kunne sætte noget omkring træerne, så hun ikke kan gør det??[/QUOTE]
En anden opdrætter havde lignende problem. De fandt en løsning a´la når man skal sikre træer´s bark mod vildt. Noget med at det laves noget hegn rundt om stammen i en vis afstand. Du kan prøve at google på vildtsikring af træer…eller hvad man kan kalde det.

en rottekrave.
man bruger dem på skibe på ankertov. en dims rundt om som vender nedad, sådan i bedste paraply stil. eller som en operationskrave.

min er lavet i hønsetråd.

giver det mening ? så kan katten kravle til en vis højde men ikke længere

Vi har sat stykker af klar tagplade omkring stammerne.

Det kan ses i baggrunden:

Det vil jeg prøve…

[QUOTE=kira v;883972]en rottekrave.
man bruger dem på skibe på ankertov. en dims rundt om som vender nedad, sådan i bedste paraply stil. eller som en operationskrave.

min er lavet i hønsetråd.

giver det mening ? så kan katten kravle til en vis højde men ikke længere[/QUOTE]

Det giver bestemt mening…men det er ikke sådan, at du vil vise et billede af hvordan du har lavet det??

[QUOTE=PiaR;883978]Vi har sat stykker af klar tagplade omkring stammerne.

Det kan ses i baggrunden:
[/QUOTE]

God ide… og kan vel også bruges omkring en stamme.
Men hvordan får I det til at sidde fast??

[QUOTE=Sannela;883983]
God ide… og kan vel også bruges omkring en stamme.
Men hvordan får I det til at sidde fast??[/QUOTE]

Skruet ind i træet.

Der har tidligere vaære denne tråd om emnet: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?39299-Kattesikring-af-træstamme&highlight=tr%E6er
Lidt nede i tråden er der et billede, der viser et kattesikret træ.

[QUOTE=Bølles mor;883987]Der har tidligere vaære denne tråd om emnet: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?39299-Kattesikring-af-træstamme&highlight=tr%E6er
Lidt nede i tråden er der et billede, der viser et kattesikret træ.[/QUOTE]

Godt husket!!
Tak for det…
Kan se der er blevet brugt noget plastik, som jeg har nemt ved at få fat på !!