Uønsket e-mail/slettet post?

Jeg bruger Outlook (Microsoft Office 3), og kan nogen fortælle mig forskellen på, at jeg sletter en mail (mappen Slettet mail) eller flytter den til mappen Uønsket e-mail?

Jeg havde håbet på, at Uønsket e-mail fungerede som en slags spam-filter, så jeg fremover ikke modtog mail fra afsenderen, men det oplever jeg ikke er tilfældet, så hvad er forskellen?
:?

På forhånd tak!

Forskellen er at ved slettet mail der sletter du en mail ønsket som uønsket hvorimod ved uønsket mail der giver du din outlook besked på at du ikke fremover ønsker mails fra denne afsender… ergo som en slags spamfilter.

Jeg kan ikke huske hvilken version af office jeg har på jobbet (herhjemme bruger jeg den alm. gamle standard outlook express. Jeg mener at man kan gå op på organiser og så regler at man kan sige at post der kommer fra denne afsender eller med bestemte ord i teksten altid skal flyttes til uønsket mails, men jeg skal checke op på det på mandag når jeg er tilbage til jobbet.

Mega når du sender en post til uønsket mail højreklikker du så på den og vælger uønsket mail?

[quote=TinaD;181338]
Mega når du sender en post til uønsket mail højreklikker du så på den og vælger uønsket mail?[/quote]
Det har jeg prøvet - også at holde cursoren på den og “føre” den over i Uønsket post.
Resultatet er det samme, nemlig at der fortsat kommer mails fra afsender.

Du skal ikke føre den over i mappen Hanne - du skal højreklikke på mailens emnelinje og så kan du vælge “føj til uønsket post” eller sådan noget i den stil hedder det. Det burde virke

MVH

[quote=lenschow;181424]Du skal ikke føre den over i mappen Hanne - du skal højreklikke på mailens emnelinje og så kan du vælge “føj til uønsket post” eller sådan noget i den stil hedder det. Det burde virke

MVH[/quote]
Det prøver jeg så - tak!

Jeps er enig med Lenschow… det er din pc der selv skal flytte posten fra indbakke til uønsket mail.