Update på øm hale

Da jeg ringede til dyrlægen blev det besluttet at Elvis skulle indlægges, da jeg skulle på arbejde og de ikke lige havde tid i formiddag til at kigge på ham, så jeg skulle bare komme med ham, når han var indfanget.

Jeg går ud og kalder på ham og ryster med en pose med godbidder og han kommer springende i fuld fart og der kan jeg se at det bare løber med betændelse på halen, så det er en byld han har. Har svært ved at få ham ind i kassen og henter hos en nabo, som desværre ikke lige kan hjælpe men giver mig en lille dåse med klorhexidin pudder, som jeg skal putte på såret. Mens han var travlt optaget med spise undersøget jeg halen og fandt et meget våd sted, som må være bylden og det fisken omgang pudder og vil gøre det et par gange inden jeg køre på job og ellers må kæresten giver ham i eftermiddag og aften

Jeg ringer til dyrelægen igen og fortælle hvad jeg lige har opdaget og indlæggelsen bliver aflyst, da Elvis jo ikke er meget syg og svag men spiser og drikker som han skal samt at at en en indlæggelse vil gør ondt værre med hans nervøse natur.

Så aftalen er at jeg skal ned med ham til dyrelægen i morgen kl 8.30 og så kommer han i en eller anden form for behandling.

Jeg syntes ikke det er så smart at han ikke får antibiotika allerede idag. Bylder kan ret nemt danne fistelgange så der dannes nye bylder.

Det er altså ikke smart ikke at få ham hos dyrlægen så hurtigt som muligt (= idag).

Dels pga hvad Chicabee skriver ovenfor, dels fordi der er meget lidt plads til byld/betændelse i halen og risikoen for at der sker noget med knoglen er ret stor.

Hvis der går infektion i knoglen ender det ofte med at være nødvendigt med amputation.
Men håber det er hurtigt nok med dyrlæge i morgen.

God bedring

(Hvis dyrlægen ikke allerede har sagt det til dig: Jeg ville faster ham, så han kan få bedøvelse, hvis nødvendigt.
Faste = ingen mad efter midnat, men gerne vand hele natten og om morgenen)

:slight_smile:

Iflg dyrelægen var det hurtigt nok at komme med ham i morgen tidlig, når han har det godt, hvor han spiser og drikker som han skal.

Jeg havde ikke ventet til i morgen med en infektion i halen.

Hvilken dyrlæge bruger du? Kan se vi bor i nærheden af hinanden :slight_smile:

Bylder med hul på er ikke så slemme som lukkede bylder, og da det er en af de mest almindelige ting at komme til dyrlægen med, så hvis dyrlægen har vurderet at det kan vente til i morgen, så kan det nok også det :slight_smile:

God bedring med ham :slight_smile:

Er lige kommet hjem fra job og Elvis har det meget bedre og halen er også begyndt st komme i vejret når han kommer imod en, så det er dejligt at det går den vej. Han kommer alligevel forbi dyrlægen i morgen.

Jeg bruger Dyrelægeringen i Faaborg og er meget tilfreds med dem.