Ups! Hvad nu? Hjælp!

Min smukke misser Marie fik sit første kuld killinger for 12 dage siden. 4 yndige babyer, der alle ligner deres mor :). Marie klarer opgaven rigtig fint, hun tager sig godt af dem, og de vokser sig store og fede :høhø:.

MEN… idag kom hun ikke ind fra sin tissetur i haven lige med det samme. Det var lidt mærkeligt, men jeg tænkte ikke videre over det, før her til aften, hvor det skete igen. Hun kom ikke ind efter de ‘vanlige’ 5 minutter, og grunden var pludselig soleklar. Nabolagets Don Juan; en smuk, sort kæmpekat der kan sno alle de små misser om sin halespids, sad og kurtiserede hende :S. Jeg fik hurtigt indfanget Marie, som lugtede stært af hankattetis, hvilket dog ikke syntes at genere hende det mindste. Da hun var inde i sikkerhed for mørke fristelser, gav hun sig med det samme til at slikke sig et vist sted - er det mon tegn på, at der var ‘gevinst’ :?

Jeg troede ikke, at hunkatte kunne komme så hurtigt i løb - killingerne er jo ikke engang 2 uger endnu :uha: Ingen tvivl om at Marie selvfølgelig ikke skal have kuld allerede igen! Men HVAD gør jeg? Jeg har hørt, at man kan forsøge at give 2 p-piller på parringsdagen (altså idag) og 2 igen imorgen, har nogen hørt det samme - og endnu vigtigere - har andre erfaringer på dette område?

I skrivende stund ligger Marie uskyldshvid og salig i sin kasse med de 4 små englebasser puttet ind til sig. Imorgen får vi balladen, for hun får ikke lov at komme udenfor i et godt stykke tid :blegne:

Du kan neutralisere hende.

Fik selv for år tilbage steri en hunkat da killingerne var 3 uger gamle, netop fordi hun ikke skulle have flere kuld, men havde været på hankattesjov. Hun blev afleveret ved Vet med killinger, og hun var faktisk ikke ret påvirket af det, hun lod de små die på trods af hun var syet. Det er jo i hvert fald en mulighed.
Kender og har aldrig selv afprøvet pille metoden.

En god ting er i hvert fald at give hende en p pille… så hun ikke kommer i løb, hvis hun ikke er det…’

Få hende neutraliseret!
Tænk på, at selv en kat, der har fået foretaget kejsersnit, ammer sine killinger, men du kan også vente med det i 3-4 uger. Så er killingerne 6 uger og spiser selv.
Samtidig fjernes de små fostre og det er IKKE synd for missemor.

Der er en diskussion om netop emnet her og her

neutralisering… asap :slight_smile: det er det bedste du kan gøre!

Jeg ville vente 3-4 uger og så neutralisere hende der.

Det samme ville jeg - så er killingerne ikke helt så afhængig af moderen da de spiser selv …

Jeg ville ikke turde at give mange P-piller, det kunne være at mælken stoppede…

Mange tak for jeres svar. Jeg har været inde og læse nogle af de andre tråde om emnet og kan se, at der er mange forskellige holdninger og erfaringer med p-pillerne…
Jeg fik fat i min dyrlæge morgenen efter min Marie havde haft stævnemøde. Hun anbefalede også de 2x2 p-piller - og en neutalisering når Maria har fået de kuld, jeg synes, hun skal have. Marie har det godt, hun er ikke længere i løb og ser heller ikke ud til at have gener pga. pillerne, men jeg holder naturligvis ekstra øje med hende.

Det stopper ikke mælken

puha ja jeg er lige igennem lidt lign, dog har Iana Iniko ikke killinger som er små - jeg tør jo så ikke prøve med pillerne, og vælger løsningen at handle derpå såfremt hun måtte være blevet drægtig.

Hilsen Heidi

Hej Heidi.
Det ville jeg også ha’ gjort, hvis hun ikke havde killinger i forvejen. Jeg blev også mest af alt bekymret for, om min Marie overhovedet ville kunne klare det rent fysisk. Første kuld ville jo kun lige være stoppet med at die, før end næste kuld så ville komme. Jeg krydser i hvert fald fingre for at p-pille tricket har virket.