Urinveisinfeksjons naturmedisin!

Er det noen som har noen gode råd til naturmedisin til katt som har urinveisinfeksjon…

Eller gode vitaminer som kan være med å styrke urinveiene?

Råd taes med stor takkk!

Tranebær. Hvis det tages som pulver/pille-tilskud, så bør der ikke være sukker i, da sukker giver grobund for bakterier. Jeg drikker altid selv tranebærsaft, hvis jeg løber ind i en blærebetændelse. Det er et gammelt husråd, som i hvert fald ikke skader noget. Men til kat ville jeg nok finde kaspler, hvor pulveret kan drysses over foderet.

Nej, ikke noget der kan kurere infektion.

Men som Pivnu omtaler, visse ting der måske kan forebygge.

Man skal i det hele taget være meget varsom med brug af naturmedicin til katte og andre dyr.
Ting som måske er gode til mennesker kan være direkte giftige for dyrene, og i mange tilfælde er der slet ikke dokumentation for, at et naturmiddel virker.

Bare lurte på om det var noen som viste om det var noe som går ann å gi til katt, eller om det var noen som vet om noen gode kattevitaminer det går ann å prøve.

Jeg regner selvfølgelig med, at katten er under kyndig behandling ved dyrlæge.

Jeg fik noget tranebær-pasta med til May efter hendes store tur med blærebetændelse sidste efterår. Hun vil dog IKKE spise det lige meget hvad jeg prøver og hun er ellers ret nem (spiser antibiotika piller sammen med tørkost f.eks.)

jupp hun er ferdig med to kurer så, nå vil jeg bare forebygge det slik at hun ikke får det igjen.

Hvor får man evt tak i disse vitaminene eller de eller produktene?
så råd ja takk…

aloe drik med tranebær er nok det bedste du kan give hende hvis hun ellers vil drikke det…

Aloe hjælper med at styrke immunforsvaret og tranebær er god mod blærebetændelse… men det smager jo ikke så godt… :S

[quote=Battlestar;277635]aloe drik med tranebær er nok det bedste du kan give hende hvis hun ellers vil drikke det…

Aloe hjælper med at styrke immunforsvaret og tranebær er god mod blærebetændelse… men det smager jo ikke så godt… :S[/quote]

hvor får man tak i det har du gode erfaringer med det?

Det her solgte min dyrlæge? Måske din også har det?
Ja, min var igennem tre antibiotikakure og en del måneder på s/d (mener jeg det var) for at opløse krystaller.

Jeg giver min kat tranebærtabletter som forebyggelse, samtidig med at hun får et specielfoder fra dyrlægen.
Urinary fra Royal Canin.

Bruger nogen der hedder Melbrosia Woman tranebær (tabletter), som fås i Matas eller på nettet.
En tablet brækkes i 4 stykker. Hun får 1/2 tablet hver 2 dag.

Men spørg lige din dyrlæge til råds først og som der står i et tidligere indlæg, så skal man passe på med naturmedicin til dyr.

PB mig hvis der er noget

Det bedste råd, jeg kan give, er at give så meget vådfoder som muligt :slight_smile: Jeg har en hankastrat, der måned efter måned rendte ind i en urinvejsinfektion. Det var ubehageligt for ham og dyrt for mig, så da han i februar havde en særligt slem omgang, valgte jeg at ændre deres kost til mest vådt - og siden har han ikke haft noget som helst med urinvejene :thumbup:

Jeg prøvede også tranebær til ham på et tidspunkt, men det er simpelthen så surt, at han ikke ville røre det - og en burmesernæse kan altså godt rynke, skal jeg hilse og sige :høhø::høhø:

[quote=Temple Bar;277705]Det bedste råd, jeg kan give, er at give så meget vådfoder som muligt :slight_smile: Jeg har en hankastrat, der måned efter måned rendte ind i en urinvejsinfektion. Det var ubehageligt for ham og dyrt for mig, så da han i februar havde en særligt slem omgang, valgte jeg at ændre deres kost til mest vådt - og siden har han ikke haft noget som helst med urinvejene :thumbup:

Jeg prøvede også tranebær til ham på et tidspunkt, men det er simpelthen så surt, at han ikke ville røre det - og en burmesernæse kan altså godt rynke, skal jeg hilse og sige :høhø::høhø:[/quote]

hvilket merke og hvor kjøpte du tranebær?

Tranebærkapslerne købte jeg i en helsebutik - men du skal altså være heldig for at få din kat til spise dem.

Det er derfor jeg bruger tabletter, de kan nemt brækkes i 4 stykker og placeres bagerst på tungen.

Super nemt når først man lige har øvet sig lidt :slight_smile:

[quote=MivKuranyi;277679]
Bruger nogen der hedder Melbrosia Woman tranebær (tabletter), som fås i Matas eller på nettet.[/quote]

Jeg køber Melbrosia på nettet i helsekost butikker.

Kapslerne kan åbnes og blandes med hvad som helst :smiley: Men når man kan få samme virkning af at give mere vådfoder, holder jeg mig til den løsning i stedet.

Altså, hvis tranebær reelt har en virkning, så tror jeg nu ikke, at man skal sammenligne de to virkninger. Det er bare to forskellige steder at gøre et tiltag. Men klart en god ide at give mere vådt!
Er der ikke også noget med C-vitamin pga. indholdet af syre? Men det er vel mere til sten, end til blærebetændelse…

Ja men fik du din kat til at spise noget med tranebær pulver i? :tihi:
Det ville min ikke, derfor tabletter.

Nu kan der være mange forskellige årsager til blærebetændelse/urinvejsproblemer, så det er ikke altid løsningen bare at give mere vådfoder, men det virker for dig så det er jo bare :thumbup:

det bedste du kan gøre er at behandle årsag og ikke symptomer - som temple bar skriver - vådfoder - og råt kød. det er den bedste ‘naturmedicin’ :slight_smile:

du kan læse mere her

i denne bog er et helt kapitel om urinvejs problemer hos katte:

[ame=“Your Cat: A Revolutionary Approach to Feline Health and Happiness: Amazon.co.uk: Hodgkins, Elizabeth M.: 9780312358013: Books”]Your Cat: A Revolutionary Approach to Feline Health and Happiness: Amazon.co.uk: Elizabeth M. Hodgkins: Books[/ame]