Utrygge katte efter flytning

Hej, jeg kender ikke lige siden herinde. Men jeg har en udfordring med mine to katte og der her virkede som et passende sted at spørge til råds.

I torsdags hentede jeg to dejlige katte fra et internat. Da jeg kom hjem og åbnede kasserne løb de begge to i hver sin retning og gemte sig.
Den ene er dog med dagene begyndt at bløde meget mere op og findes som regel på min reol eller i min seng.

Udfordringen ligger ved den anden. Hun løb direkte ind under en tremmeseng på mit ekstra værelse og har faktisk slet ikke bevæget sig ud fra det gemmested siden.

Jeg har prøvet med alle former for lækker mad for katte, søndag lykkes det dog med en gang tun. Så nu ved jeg i det mindste hun spiser og jeg kan se på hendes vandskål at hun får drukket. Så altså basale behov er jeg rolig ved at dem tør hun godt passe nu.

Men skal jeg gøre noget anderledes? Kan jeg berolige hende mere til at komme ud?

Der er sat en feliway op hos hende, jeg bruger en del tid på at gå ind på værelset og bare sidde med min telefon så hun vænner sig til lugten af mig og alverdens former for legetøj er forsøgt uden noget held.

Idag satte jeg mig hen til sengen og prøvede at strække en arm lidt hen imod hende og hun kom da hen med to næse boop men så hen i hjørnet igen.

Jeg har aldrig stået med en kat der tager flytning så dårligt og jeg begynder godt nok at være lidt bekymret for det meget minimale aktivitetsniveau.

Søsteren der er ude og vise sig, er også fortsat ængstelig den mindste bevægelse så løber hun ind under min seng igen.

Jeg vil jo bare gerne sikre mig at se har det godt :pleading_face:

1 Synes om

Jeg ville bare fortsætte med at sidde i nærheden af hende og udvise ro, tilbyde godbidder og bare være … vise at alt er ok … så burde hun begynde at komme mere frem :kryds:

2 Synes om

Godbidder har desværre ingen interesse men jeg var også advaret at de var kræsne :joy:

Men okay jeg fortsætter med bare at være til stede.

Der er jo faktisk lige sket en stor ting nu her :heart_eyes: Jeg ville gå ind for at sidde der lidt igen men på vejen hørte jeg et bump som en kat der hoppede ned. Og ganske rigtigt da jeg kom ind lå hun under en anden seng. Så jeg tror faktisk hun har været oppe i vindueskarmen og kigge lidt. :heart_eyes:

3 Synes om