Vaccination

Mine katte er blevet vaccineret i dag kl 10

Benjamin (7 år) virker meget slap og vil her til aften ikke spise sin ynglings mad kogt torsk…

Han ligger bare ude på toilet gulvet, som der er gulv varme i

Han virker meget træt, men har dog været ude og kigge på maden.
Han stod bare og kigget og så gik han igen

Skal jeg være bekymret?

Det er ikke rart - men lyder ikke som overhængende. Han skal være 100% frisk i morgen. Hvilken vaccine blev givet?

Der kører pr. en tråd med samme emne:
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?28020-Milles-Allergiske-reaktion

Har kigget i hans sundheds bog der står Fel-O-Vax IV. Ved ikke om det er det du mener :slight_smile:

Okay tak, kigger lige på den tråd…:slight_smile:

har du givet ormekur forud for vaccinationen?

Nej det har jeg ikke… :slight_smile:

Han ligger stadig ude på toilettet…Han vil ikke komme ind i sengen, som han plejer:(. Så jeg er ude og se til ham hver halve time…

Hvorfor skulle man dog gøre det? Med mindre katten har orm altså :wink:

Hvordan har han det nu? Han skal spise og ikke mindst drikke

Jeg tror han har spist lidt torsk i nat… Men her til morgen ville han ikke havde noget…

Så jeg har haft ringet til den dyrlæge der gav ham vaccination… Hun sagde at det godt kunne vare 1-2 dage før han blev helt frisk…?

Lige nu er han begyndt at gå rundt og snakke med mig…

(Og mens jeg er ved at skrive det her er han over og spise tørfoder):):slight_smile:

Så det mig der er lidt pylret…:høhø:

[QUOTE=Dorte27;560457]

Så det mig der er lidt pylret…:høhø:[/QUOTE]

Bekymring har ikke noget at gøre med at være pylret :slight_smile:

Tak… :slight_smile:

Jeg blev bare så bange i går at han ikke gik rundt, men bare lå og sov på gulvet i badeværelset…
Og hvis han endelig gik så var det kun et par skridt før han faldt om igen…:frowning:

Men nu ser der ud til og være bedring… :slight_smile:

[QUOTE=Dorte27;560462]Tak… :slight_smile:

Jeg blev bare så bange i går at han ikke gik rundt, men bare lå og sov på gulvet i badeværelset…
Og hvis han endelig gik så var det kun et par skridt før han faldt om igen…:frowning:

Men nu ser der ud til og være bedring… :)[/QUOTE]

Det kan jeg dælme også godt forstå - jeg ville også have panikket hvis det var mig, der oplevede det.
GODT han er frisk igen!

Jeg har faktisk prøvet det et par gange og ja, man bliver bekymret for ens små bamser… Og vi har set at nogle gange så går der op til 24 timer - før de er på alle 4 poter igen…

Ikke sjovt at opleve !

Jeg har aldrig oplevet reaktion på vaccinen - heller ikke en træt kat/killing efter vaccination. Rigtig mange killinger og katte er blevet vaccineret her i huset.

De 10 år jeg har haft katte og fået dem vaccineret har jeg heller aldrig prøvet det her før… Så derfor jeg blev så forskrækket…:slight_smile:

Dyrlægen sagde at så ved man vaccinen helt sikkert har virket, når han har fået sådan en reaktion ???.. Det synes jeg lød mærkeligt, virker det ikke lige så godt på de katte som ikke får nogen reaktion…

Så har jeg lige et spørgsmål til :slight_smile: næste år de skal havde, skal jeg så få dyrlægen til at give en anden slags ind den vaccine han har fået nu.

min donor kat var inde for at blive tappet. og få sin vaccine. Inden da så tager de altid alle mulige prøver. HUn så frisk og rask ud og opførste sig også sådan. men imunforsvarstallet der skal være max 5-6, var så 36!

hun blev sendt hjem med en ormekur og fik ingen vaccine. Og så talte jeg med dyrlægen derind eom hvad der egnetligt ville være sket om hun havde fået sin vaccine. Ja hun ville nok være en af dem som var blevet dårlig af vaccinen uden man kendte grunden.

Nu fik hun så sin ormekur, kom til kontrol og vupti er hendes tal blevet hel normale.

Så nu skal hun så vaccineres.

Men sådan en grundighed udvises jo ikke hos en alm. dyrlæge - det er udelukkende fordi hun giver blod.

Og ja derofr spurgte jeg så om katten havde fået en ormekur. Og på baggrund af dette vil mine få det 14 dage før de blvier vaccineret. For har de orm? Ja det kan man jo så ikke altid vide. Men helleree en ormekur end enkat som er dårlig på baggrund af vaccinen

[QUOTE=Rikke;562348]min donor kat var inde for at blive tappet. og få sin vaccine. Inden da så tager de altid alle mulige prøver. HUn så frisk og rask ud og opførste sig også sådan. men imunforsvarstallet der skal være max 5-6, var så 36!

hun blev sendt hjem med en ormekur og fik ingen vaccine. [/QUOTE]

Men vidste dyrlægen hun havde orm? Kunne det ses på tallene?
Eller var det rent gæt fra dyrlægens side?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;562415]Men vidste dyrlægen hun havde orm? Kunne det ses på tallene?
Eller var det rent gæt fra dyrlægens side?[/QUOTE]

Det var et kvalificeret gæt. Og da hun så 14 dage efter ormekuren kom til kontrol var hendes tal normale. Havde ormekuren ikke virket havde hun skullet igennem flere undersøgelser.

Så efter mine samtaler så har jeg tænkt at genoptage den gammeldags praktis med at give en ormekur før vaccination.

havde hun ikke været donorkat, var hun blot blevet vaccineret og ja så var hun en endt som en af dem der var blevet dårlig af vaccinen. Nu blev hendes vaccine så udsat pga. hun er donorkat og undersøges og testes og holdes mega godt øje med.

Men syg?

nope det har hun så intet tidspunkt været. Hun har ikke overhovedet båret præg af at fejle noget som helst og derofr var der ej heller noget som skulle indikere at hun ikke skulle være vaccineret. Havde det ikke været fordi hun lige netop er donor og derfor lige fik taget nogle blodprøver rent rutinemæssigt.

[QUOTE=Rikke;562455]Så efter mine samtaler så har jeg tænkt at genoptage den gammeldags praktis med at give en ormekur før vaccination.

havde hun ikke været donorkat, var hun blot blevet vaccineret og ja så var hun en endt som en af dem der var blevet dårlig af vaccinen. Nu blev hendes vaccine så udsat pga. hun er donorkat og undersøges og testes og holdes mega godt øje med.

Men syg?

nope det har hun så intet tidspunkt været. Hun har ikke overhovedet båret præg af at fejle noget som helst og derofr var der ej heller noget som skulle indikere at hun ikke skulle være vaccineret. Havde det ikke været fordi hun lige netop er donor og derfor lige fik taget nogle blodprøver rent rutinemæssigt.[/QUOTE]

Jeg har læst rigtig meget om vacciner - ingen steder har jeg læst om en sammenhæng mellem vaccinereaktioner og orm - jeg har læst en masse om adjuvans …

For første gang i 15 år er der set orm på en af mine katte (der køres jævnligt en afføringsprofil) - klart jeg behandler - og jeg behandler alle. Men det får mig ikke til pr. automatik at give ormekur før vaccinering …

Har man frtigående katte - så er sagen en anden - der er det næsten 100% sikket de har orm. Men sund og rask kat kan sagtens have orm uden den viser symptomer

[QUOTE=Rikke;562455]Det var et kvalificeret gæt. Og da hun så 14 dage efter ormekuren kom til kontrol var hendes tal normale. Havde ormekuren ikke virket havde hun skullet igennem flere undersøgelser.
[/QUOTE]

Så hun kunne i teorien også have haft en mindre infektion, som kroppen selv har slået ned :slight_smile:

Personligt giver jeg aldrig ormekur, men har jeg katte fx med dårlig mave, mistrivsel eller andet, får jeg tjekket afføringen - også for orm.
Jeg er principielt imod at medicinere, hvis katten ikke fejler noget.

Jeg diktere ikke hvad I skal gøre.

Jeg fortæller åbnet og ærligt hvad jeg har opleveret og hvad der har fået mig til at reflektere. Og ja jeg har såmen nok også haft kat lige så længe og måske længere end mange andre herinde. Men derfor kan jeg godt være åben for at lære nyt.

Og ja vivi det kunne være en eller anden infektion, hvis katten så blot bar præg af det…

Men sjovt nok var hun rask efter ormekuren.

Og principelt så fejlede hun noget for ellers så havde hun givet blod som hun skulle. Hun er ikke donorkat for sjov.

Men jeg skrev det blot som info til at der kunne være en ret simpel årsag til at katten ikke kunne tåle sin vaccine. Ikke for at få en debat om hvorvidt blodbankens dyrlæger er kompetente. For til det, har jeg sådan set ikke nogen tvivl.

Og jeg tror at alle, som har en kat der får brug for en blod transplantation vil være taknemmelige for at min og andres levere blodet - og at det blod de leverer så er sundt og uden nogen former for “skidt”.

Men ja derfor blev det opdaget at min ikke var i form som forventet og ja hun blev rask af ormekuren.