Vaccinations krav før show

Den ene af Knerks killinger flytter til Tjekkiet og med på show derned i oktober, Klubben stiller krav om vaccination mindst 21 dage før show, men som jeg læser Fifé regler er det 15 dage før show

http://www.kockyostrava.cz/dokumenty/propozice/Podzim2016/ostrava_102016_en.pdf

Rabiesvaccinen skal være mindst 21 dage gammel for at være gyldig. Det kan være, klubben har generaliseret denne regel til at gælde alle vacciner:? Det bedste er nok at spørge klubben :slight_smile:

Det kan være en lokal regel. FIFe regelen er minimumskravet, men der kan være lokale regler nogen steder. (Mine bimser der skal til Indien skal f.eks. have mindst 30 dage på rabies, ikke 21)
VH
Susanne

Hej

Har lige været der nede, det er de enkelte landes regler samt dem du passere på vej, dvs. tyskland og der er også 21 dage for rabies, og det samme for indrejse i CZ, husk at få lavet et pas samme dag som den bliver rabies vaccineret, så det er skrevet ind.
God rejse og er der noget vi kan hjælpe med siger du bare til

Killinger fra os bliver altid udstyret med pas ved første dyrlægebesøg, uanset om de skal til kæl, show eller avl i eller uden for Danmark :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1294566]Det kan være en lokal regel. FIFe regelen er minimumskravet, men der kan være lokale regler nogen steder. (Mine bimser der skal til Indien skal f.eks. have mindst 30 dage på rabies, ikke 21)
VH
Susanne[/QUOTE]

super tak, jeg var nemlig i tvivl om der var en regler der kunne være varierende i de forskellige lande :thumbup: