Vaccineres hvert 2.år?

Jeg syens bestemt at have læst flere gange, at det i princippet er nok, kun at vaccinere sine katte hvert 2. år!
Hvad tænker I om det, og i såfald, hvorfor bliver langt hovedparten af alle katte (i hvert fald på diverse forums) vaccineret hvert år?

Fordi de fleste dyrlæger anbefaler vaccination årligt - personligt tror jeg det er et spørgsmål om at få ejerne til dyrlægen, så de kan tjene nogle penge.

Flere af vaccinerne er faktisk dækkende i 2 år, så der er ikke noget argument for at vaccinere årligt, hvis man benytter en af disse vacciner.

Min dyrlæge anbefaler mig en helt anden vaccination og interval end han gør med “Fru Jensen” - simpelthen fordi mine katte, i kraft af avl- og udstilling, er udsat for større risiko for smitte.

Jeg har læst en hel del links fra USA hvor det diskuteres. Jeg har i hvert fald fundet ud af, at her bliver det hver 2.år for de sorte.
Somalierne er ikke blevet vaccineret i mange år, de er gamle og jeg tør simpelthen ikke. Og Blondes allergi er helt væk på 3. år, så jeg skal ikke prøve noget.

fik en forklaring om at kattesyge delen holder i 2 år og katte influensaen kun 1-1½ år men influensaen kunne let slås ned med antiobiotika når de havde lidt antistof tilbage så jeg vaccinere fra nu af kun hvert andet år. Mine er 5,5,5 og 3 år og er alligevel tit til check med tænderne og andet sjov så er i snit til dyrlæge mindst en gang om året alligevel. Gider bare ikke overvaccinere er jo alt andet lige hårdt for immun forsvaret og mine er lav risiko katte da de bor i lejlighed og ikke kommer ud.

I Frankrig er loven at vaccination er lovpligtig hvert år men da jeg kom med Nunuus pas som viste at hans rabies vaccine var en treårig accepterede de den.

De siger at det der gælder inden for EU er det pågældende lands regler som foretager vaccinationen.

I Frankrig giver man kun et års rabies vaccine med medfølgende documentation. En ekstra attest som skal følge passet.

Der kan måles 100% antistoffer efter Calici og Herpes i 3 år
efter kattesyge i 7 - 9 år afhængig af hvilket projekt.