Vaccinering - Donkey

Hvilket jeg gjorde … ikke helt uden skrammer (det var vist en meget god besluttning at klippe kløer på alle katte i går) … og da dyrlægen var lidt forsinket, nåede han at sidde der tæt på en time.
Men selv om han faktisk var faldet (nogenlunde) til ro i kassen, måtte vi opgive at få ham vaccineret … dyrlægen er gravid og skulle ikke risikere at blive bidt af en kat … og han gjorde udfald mod mig med helt udspilede øjne, så jeg tog en hurtig beslutning og trak et frinummer for hans hånd :surrender:
Øv, bøv … nu må vi se, hvornår han er klar til at vise mig tillid igen :face_holding_back_tears:
Kodak og Dimmalimm var der ingen problemer med, hvilket jeg heller ikke havde forventet …
Det er jo forsikringsselskabets krav, at de skal være vaccinerede, ellers dækker de ikke ved sygdom, som de kan sandsynliggøre kunne være undgået med vaccine … men er hans forsikring så helt spild af penge :huh:
Stakkels Æseldyr :hjerte:

7 Synes om

Stakkels pus! :ked:

Helt spild af penge vil jeg bestemt ikke mene, den er - jeg har f.eks. lige haft Jools til dyrlægen pga. en byld. Der er også altid risiko for, at han falder ned fra noget og brækker en knogle/slår en tand løs og lige så snart dyrlægen begynder at tale røntgen, koster det ved kasse 1.

Så det er reelt “kun” calici og herpes-relaterede regninger, de kan sige nej til. Muligvis vil det omfatte tænder i et vist omfang, fordi gingivitis kan være pga. calici.

6 Synes om

Ja, det tænkte jeg også … tror heller ikke jeg nogensinde har fået at vide hos en dyrlæge, at det mine katte fejlede, kunne være undgået med vaccine.
Og det er jo heller ikke fordi jeg håber, de nogensinde får brug for den forsikring :wink:
Hun snakkede om et lægemiddel, Bonqat, som er angstdæmpende … at det kunne vi måske overveje til næste gang … han har ellers fået Nervosyl siden i lørdags (købte jeg hos Brita på udstillingen), men det har tydeligvis ikke virket som et mirakelmiddel på Donkey :flushed:

Jeg er bare mest ked af at have brudt hans tillid … den er ikke noget han rutter med :face_holding_back_tears:

6 Synes om

Øv en træls oplevelse for jer begge, og du prøvede endda at gøre det så godt for ham som muligt. :troste:

4 Synes om

Nej, det ved jeg :kram: Men jeg ved også, at du før har kunnet genvinde den, så jeg håber, det også lykkes denne gang.

Helt seriøst tror jeg dog, at hans kontakt til dyrlæger skal reduceres til det absolutte minimum og så må du få en beroligende, letbedøvende pille af dyrlægen, som du kan give ham på forhånd.

6 Synes om

Stakkels Æseldyr - og stakkels dig…
Men helt enig med @Temple_Bar - har haft en kat, som vi efter en totalt fejlhåndteret sterilisation ( :face_with_symbols_over_mouth: :grimacing: :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face:) fravalgte yderligere dyrlægekontakt for.

Den ene gang hun fik behov for antibiotika efter et bid, lykkedes det at bestikke dyrlægen til at udskrive “ubeset” - og derudover havde hun :pray: ikke yderligere behov for behandling, før hun pludselig som 16-årig bogstavelig talt overnight var så dårlig, at vi kunne pakke hende i bilen og få hende aflivet hos dyrlægen i god ro og orden.

Vi var ellers afklarede med, at når behovet opstod var det naboen der måtte klare det med salonriflen, men det valg tog hun heldigvis selv for os.

Det er bestemt ikke en ideel situation, men alt andet havde været overgreb, uanset hvor gode hensigterne ellers ville ha’ været…

8 Synes om

I øvrigt - den manglende vaccination ville jeg ikke være bekymret for, i betragtning af at han ikke er fritløber… :crossed_fingers: :+1:

6 Synes om

Det er jeg heller ikke, det var udelukkende på grund af det krav fra forsikringen, at han skulle vaccineres :wink:

4 Synes om

Tjek - den havde jeg ikke overvejet, har aldrig haft sygeforsikring på kattene. :wink:
(og har faktisk kun på en ud af 3 heste, don’t tell Murphey… :see_no_evil:)

5 Synes om

Tænker vel at der i din police står noget med at katten skal være vaccineret iflg dyrlægens anbefalinger.

Og hvis nu dyrlægen anbefaler ikke at vacciner så lever du (katten) jo op til kravet

4 Synes om

God pointe … håber dog jeg aldrig finder ud af det :wink:

1 Synes om

:kram: Det lyder som en voldsom oplevelse for jer begge :kram:
:kryds: fingre for at han hurtig er god igen og har tilgivet dig. Tænker heller ikke, der burde være problemer med forsikringen, hvis din dyrlæge fraråder vaccination af ham

3 Synes om

:kram: til dig og Donkey
Åh stakkels Donkey :klappekat: sikken en oplevelse han fik der,

Håber du får hans tillid i løbet af dagen

1 Synes om

Det er jo lige meget nu, men hvis nu du på et senere tidspunkt SKAL bruge en dyrlæge til Donkey, er det måske bedre at tage af sted med ham til dyrlægen, selv om han vil hade det inderligt og mene, det er overgreb. Sådan så han stadig har helle derhjemme, hvor der ikke er nogen, der kan komme efter ham.

Jeg ved godt, at mine ikke reagerer så voldsomt som Donkey, men de kan ikke lide at køre bil og være ved dyrlægen, og de vil helt klart skrive under på overgreb. Så snart jeg lukker op for kassen derhjemme, så kommer de ud med høj hale. Så er de trygge igen. Det er deres safe place.

6 Synes om

Åh en træls oplevelse :kram:

Vi har noget til at stå. Hugo fik det, og det beroligede i hvert fald ham - han sov nærmest til det var brændt af :see_no_evil:

4 Synes om

Tak for gode råd :tak: … jeg håber dog der går laaang tid, før jeg får brug for dyrlæge til Donkey :kryds:
Jeg fik lov til at ae ham lidt allerede i går aftes og jeg har lige løftet ham op og kysset ham i nakken (det gør jeg tit :kissing_heart:) og sat ham ned igen, før han begyndte at sno sig … små skridt … :kissing_closed_eyes:

11 Synes om