Vådfoder bedre end hjemmelavet mad?

Jeg fodrer primært med Nutro og så får de alt det vådfoder de gider - desværre gider de ikke så meget som jeg synes de skulle have. Jeg ser gerne de spiser en masse vådfoder fordi det jo indeholder væske. Jeg prøver at gå udenom tørfoder der indeholder kunstige smags- og tilsætninsstoffer.

Det er desværre kun mine killinger der gider rådt kød, kogt kylling, kogt fisk etc. De bliver så tilgengæld fordret meget varieret så de har prøvet lidt af hvert.

Jeg så gerne at mine voksne ville spise mere kød og fisk, men samtidig mener jeg ikke det er ret meget mere naturligt end så meget andet. Det der for en kat er naturligt er svært at efterligne fordi de jo netop fortærer hele mus og fugle. Så at fodre efter BARF princippet kræver at man sætter sig grundigt ind i det.

Jeg vil nu også mene, at hjemmekogt må være det bedste -thumbs Der er der ingen E numre og ej heller noget konserveringsmiddel i.
Jeg koger også selv lige fra lammekølle, kylling, okseben mm. piller kødet af, og blander med saften, fryser ned i passende potioner og serveres med ekstra vand.

Hmm jeres indlæg får mig til at tænke om jeg fodre forkert, jeg har hele tiden troet at det bedste var at tørkosten var hoved fodret så mine har fri adgang til rc tørkost de får så lidt råt kød når jeg laver mad. ud over det så får de måske ca 1 gang i ugen en pose hills våd…
Ja og så lader kæresten dem gerne slikke det sidste af leverpostejs bakken osv…

vil gerne høre jeres meninger om det og gerne forslag til forbedringer…

Hvad er RS ?

Jeg fodrer også en del råt, det er så dels for at kattene får brugt tænderne og dels pga væden i det “kød” de nu får den dag, jeg tør ikke råfodre 100% (det ville Oliver også blive frygteligt ked af) det ved jeg slet ikke nok om sammensætningen af kattenes kost til. Dåsefoder bruger jeg de dage jeg ikke lige har kød til dem og nogle dage får de både vådfoder og råt. Jeg tilbereder sjældent det kød de får (så er det jo heller ikke råt :smiley: ) Tørkost står altid fremme.

Et FANTASTISK foder :-))))) …Eller måske jeg bare skulle indrømme ‘tastefejl’ :-)). Der burde stå RC :-))

Nåhr okay det kunne jo sagtens have været en forkortelse for et foder jeg ikke kender. Jeg prøver gerne alt nyt jeg støder på, det kunne jo være rart at finde et foder ud over RC som kattene ville spise, ikke at jeg har de store forhåbninger med alt det forskellige jeg allerede har prøvet.

Kan du ikke skrive hvad det er for kød og fisk du giver.
Vi bruger sej fra Aldi tror jeg det er, men koger det og daggamle kyllinger og lidt råt kyllinge strimler
(det der er godt for tænderne er mest kylling, det har vist noget med enzymerne i kødet at gøre)
Hjerter gider de desværre ikke.

Men hvad køber du af kød ??

Dovenskab, tidsnød og uvidenhed fra min side -høhø

Kan du ikke skrive hvad det er for kød og fisk du giver.
Vi bruger sej fra Aldi tror jeg det er, men koger det og daggamle kyllinger og lidt råt kyllinge strimler
(det der er godt for tænderne er mest kylling, det har vist noget med enzymerne i kødet at gøre)
Hjerter gider de desværre ikke.

Men hvad køber du af kød ??[/quote]

Jeg køber mange forskellige former for kød ‘okse / kalv / lam /kylling og engang imellem svin’ og gerne med lidt brusk og små ben. Af fisk er det mest fladfisk jeg bruger …Jeg tar’ en stor rødspætte eller skrubbe ( hel ) og klipper i kvarte …Det glider ned med både ben og betræk :-). Kyllinge hjerte og lever er osse i perioder et hit her i huset. Jeg køber de frosne pakker, som ligger i de fleste supermarkeds frysere.

Ok tak -thumbs

Jeg fik forleden 20 kilo hele torsk, desværre var det frosset ned da jeg fik det i 2 poser -rulleøjne Men så må jeg tage en pose op og koge og derefter pille, og så fryse ned i passende potioner.
20 kilo gratis takker man jo ikke nej til.
Og kattene elsker det -thumbs

En ting der er rigtigt godt at give kattene når det er varmt er rå kulmule, jeg køber det i Lidl til 40 kr for vistnok et kilo, der er rigtig meget vand i (de får det råt for det har været frosset) og smaskeværdien er høj :stuck_out_tongue:

jeg gik ned til vores slagter og sagde : Jeg skal have det SEJESTE kød du har…

der blev godt nok stille…

nå men skank var lovlig irreelt - for mange sener og lidt for meget fedt… så jeg luntede afsted med en reel firkantet klump gullashkød på 101040 cm eller deromkring…

hjemme skar jeg det ud i 1120 cm sådan ca…

jeg har så sådan nogle små foliebakker - i dem kommer jeg 4-6 strimler kød, en ½ dåse hakket tomat og så ind i ovnen 40 min ved 180

så kommer de ud - godt seje med smag af tomat,…,… stort hit…