Vådfoder til kat m hyperthyreoidisme?

Kære mit nye forum :slight_smile:

Jeg har et spørgsmål ang. foder. Min kat Klokkeblomst har jo fået konstateret hyperthyreoidisme (forhøjet stofskifte) og får felimazole 2 gange daglig, og desuden har dyrlægen anbefalet hun kommer på rc stage 2 foder. Det skulle være særlig skånsomt til ældre katte med helbredsproblemer.

Men er der mon noget vådfoder jeg kunne give engang imellem også - Klokke er en rigtig lille hyggegris og elsker sovsemad, og hun har haft det rigtig skidt i lang tid, så synes bare hun skal have lov at nyde livet nu!!

Man kan købe RC Stage 2 som vådfoder, i poser á 100 gram. :slight_smile:

Det er langt billigere at købe foder hos medicanmial.com fremfor hos dyrlægerne.

Hej. Vores Snehvide har også hyperthyreoidisme, men hun spiser ganske almindeligt (kvalitets-)foder - f.eks. tørfoder RC Adult Fit 32 og våfoder Aldi Lux.

Jeg har beskrevet hendes forløb i denne tråd: Snehvide har Hyperthyreoidisme (forhøjet stofskifte)

[QUOTE=FinnFrode;1157381]Hej. Vores Snehvide har også hyperthyreoidisme, men hun spiser ganske almindeligt (kvalitets-)foder - f.eks. tørfoder RC Adult Fit 32 og våfoder Aldi Lux.

Jeg har beskrevet hendes forløb i denne tråd: Snehvide har Hyperthyreoidisme (forhøjet stofskifte)[/QUOTE]

Jeg har jo Knirke med samme lidelse…også i behandling med felimazole.

Hun får kun RC Renal vådfoder med tun…hun eeeeelsker det.

Jeg har aldrig brugt stage2…men måske er det godt, aner det ikke.

Tak for svaret alle sammen :slight_smile:

Klokke er jo 8 så det er måske derfor dyrlægen anbefalede det. Og felimazole har heldigvis virket godt på hende, så alle tal er indenfor normalområdet men nogle dog på kanten, måske også derfor der skal særkost til

Og tak for tippet med bestilling af foder på den netside sim-sim!! Vil straks gå ind og kigge på det :slight_smile: :slight_smile:

Hvis hun i øvrigt ikke fejler noget, er hovedsagen at holde hendes vægt oppe. Jeg har måttet eksperimentere lidt med Snehvides dosis, men har nu fundet den, der holder hendes vægt stabil. :slight_smile:

Ok det lyder da godt. Men, som jeg også lige har skrevet i din anden tråd Finn, så er Klokke faktisk overvægtig, så hun burde egentlig tabe sig - men kan være det kommer af sig selv på det nye stage 2 foder.

Jeg kunne i øvrigt ikke finde ud af at oprette mig på medicanimal, den ville ikke registrere mig. Men er måske fordi det er fra min tlf. @"#*/(% smartphone. Kunne heller ikke finde ud af at uploade billeder her til min profil :blush:

Hvis hun er overvægtig skal du nok holde dig til stage 1, da 2’eren er beregnet på ældre katte der har svært ved at holde vægten og indeholder ekstra grønlæbet muslingeekstrakt for slidgigt. Der er i øjeblikket tilbud på1½kg til 99- så kan du da afprøve foderet til en rimelig pris. Nogle steder kan du få det tilsvarende vådfoder på tilbud, hvor du får to kasser for 110.
Ellers er der Hill’s Y/D der er beregnet på katte med forhøjet stofskifte.
Marina

[QUOTE=Marina;1157620]Hvis hun er overvægtig skal du nok holde dig til stage 1, da 2’eren er beregnet på ældre katte der har svært ved at holde vægten og indeholder ekstra grønlæbet muslingeekstrakt for slidgigt. Der er i øjeblikket tilbud på1½kg til 99- så kan du da afprøve foderet til en rimelig pris. Nogle steder kan du få det tilsvarende vådfoder på tilbud, hvor du får to kasser for 110.
Marina[/QUOTE]

Hill’s y/d må ikke gives samtidig med Felimazole…

Jeg overvejede det til Knirke…men fik at vide, at det ikke matchede med Felimazole.

Sakset fra medicanimal.com Concurrent use of the medications Felimazole ™ or Vidalta ™ when feeding Hill’s Prescription Diet y/d is not recommended and therefore initial vet recommendation is required.

[QUOTE=Marina;1157620]Hvis hun er overvægtig skal du nok holde dig til stage 1, da 2’eren er beregnet på ældre katte der har svært ved at holde vægten og indeholder ekstra grønlæbet muslingeekstrakt for slidgigt. Der er i øjeblikket tilbud på1½kg til 99- så kan du da afprøve foderet til en rimelig pris. Nogle steder kan du få det tilsvarende vådfoder på tilbud, hvor du får to kasser for 110.
Marina[/QUOTE

Ja det kan du jo have ret i Marina. Vendte det lige med klinikken og endte op med alligevel at få 2´eren, da den er beregnet til ældre katte med sygdomstegn, og 1´eren er til dem uden sygdomstegn. Så må jeg lige se hvordan det går, måske stabiliserer hun sig lidt, af ikke længere at få så meget protein - og ellers må jeg jo måle mængden op til dem, og så passe det til deres overvægt.

Nej det er rigtig nok - Y/d er i stedet for Felimazole. Har også overvejet det, for så var jeg jo fri for at være så afhængig af det med at give medicinen hver 12 time, og det kunne være skønt nok. Men er de på y/d så skal man åbenbart være meget opmærksom på at de ikke får andet, og Klokke er så glad for vådfoder fx, så nænner det ikke rigtig - og desuden synes jeg ikke der skal pilles ved noget som helst lige forløbig, nu hun lige er blevet så godt reguleret. Håber Stage 2 fodret lige giver det sidste.