Vådfoder til killinger

Hvilket vådfoder fodrer i killinger 12+ uger med :?
Jeg har købt noget hills til killinger men ville egentlig gerne have lidt forskelligt at vælge imellem… Og gerne noget jeg kan købe herhjemme så jeg ikke skal lave en ny ordre hos zooplus - det bliver hurtigt så frygteligt dyrt :ups:

Jeg har aldrig skelet til, om vådfoder er til killinger eller voksne …Sidst jeg havde killinger fik de samme vådfoder som de voksne ( Feline porta / Lux / Sheeba osv ) desuden får mine killinger allerede fra 5 ugers alderen råt kød og fisk

Mine har faktisk fået RC kitten lige indtil for en mdr siden, og du er nu halvandet år, og 13 mdr…

Jeg har bare tidligere erfaret da jeg gav min daværende killing Almo nature til voksne at hun kastede det op igen simpelthen hendes mave ikke kunne fordøje det. Da jeg fik købt killingevarienten til hende gik det væk. Derfor er jeg lidt forsigtig med at give voksenfoder il killinger…

Her får de Feline Porta Kittens, og når de ikke gider det længere så er der den almindelige Feline Porta vådfoder …og ja ellers får de kød fra rigtighundemad og ind imellem kogt kylling :slight_smile:

Du behøver ikke at købe killingevådfoder, og jeg ville finde noget renere kød-holdigt end Hills/RC/den slags. Bare vær obs på, at det skal være fuldfoder, dvs. med tilsatte vitaminer og mineraler. Især er kalk vigtigt - for alle - men især for voksende killinger. Applaws er ikke fuldfoder.

Jeg går ud fra du mener Almo Nature :stuck_out_tongue: Men ja, det ved jeg godt ikke er et fuldfoder. Har du nogen forslag til det du taler om skal være renere kødholdigt end RC osv?

Så der er ingen af jer der har haft problemer med opkast e.l ved at fodre voksenvådkost til en killing?

Jeg vover den påstand at jo mere varieret mad man gradvis vænner sin killing til at spise, des stærkere mave får den, både som killing og voksen. Der er omtrent intet der kan slå mine kattes maver i stykker, de tåler faktisk alt ( selv min stæke carrysovs ) og jeg er sikker på, at deres maver er lavet af ‘jern’ fordi de er fodret meget varierende. …Klart en killing ikke skal kaste op hver gang den får vådmad, men hvis det kun er i indkøringsfasen, så ville jeg ikke være særlig nervøs overfor det - Især hvis de osse spiser lødig tørfoder og gerne noget råt kød.

Ok det lyder jo godt :slight_smile:
Vil du dele hvad du fodrer dem med af varierede ting og sager for at give dem så stærke maver som de har?

[QUOTE=Celina;671432]Ok det lyder jo godt :slight_smile:
Vil du dele hvad du fodrer dem med af varierede ting og sager for at give dem så stærke maver som de har?[/QUOTE]

Gerne :slight_smile:
Af vådfoder fodrer jeg med en blanding af LUX / Sheeba / Feline Porta 21 / Miamor /Goumet gold / Goumet Perle og mine killinger og voksne får sandelig osse Whiskas i Mmm varianten

Mine killinger er i dag 5 uger.
De har siden de var ca 3,5 uge fået råt kylling og råt oksefars.
De får nu også Porta 21 i forskellige varianter (voksen) jeg blander det med en smule A 38 :slight_smile:
Når de er 12 uger som dine skulle de gerne kunne spise alt :slight_smile:

[QUOTE=Alice;671438]Gerne :slight_smile:
Af vådfoder fodrer jeg med en blanding af LUX / Sheeba / Feline Porta 21 / Miamor /Goumet gold / Goumet Perle og mine killinger og voksne får sandelig osse Whiskas i Mmm varianten[/QUOTE]

1000 tak, men hvad er mmm varianten??

[QUOTE=Coon Danica;671439]Mine killinger er i dag 5 uger.
De har siden de var ca 3,5 uge fået råt kylling og råt oksefars.
De får nu også Porta 21 i forskellige varianter (voksen) jeg blander det med en smule A 38 :slight_smile:
Når de er 12 uger som dine skulle de gerne kunne spise alt :)[/QUOTE]

Jamen det lyder jo dejligt :smiley: Nu har jeg ikke fået min killing endnu, men forbereder mig bare :slight_smile:
Med mine tidligere katte fodrede jeg aldrig råt kylling, men det skaljeg måske ikke være bekymret for?

[QUOTE=Celina;671448]Jamen det lyder jo dejligt :smiley: Nu har jeg ikke fået min killing endnu, men forbereder mig bare :slight_smile:
Med mine tidligere katte fodrede jeg aldrig råt kylling, men det skaljeg måske ikke være bekymret for?[/QUOTE]

Åh,jeg troede at du havde fået…ja, men det er godt at være klar til den kommer :thumbup:
Nej, mine spiser råt i små bidder fra de er helt små. Jeg luner det lige i mikroen til dem :slight_smile:
De store her får rå kyllinge-over og under lår bl.a og de får ben og hele mulevitten med og de eeeelllsker det, også råt indmad fra kyllingen :slight_smile:

Jo - også Almo Nature, selvfølgelig :wink: Begge to er ikke fuldfodre.
I øvrigt enig med Alice og kan tilføje Bozita og Animonda Carny.

Whiskas Mmmm! Er uden vegetabilske tilsætninger. Der er også en enkelt dåse alm. Whiskas, vist nok en fiskevariant, som er ‘ren’. Whiskas Mmmm! koster en formue herhjemme, men kan købes billigt i udlandet - eller af og til findes på tilbud.

[QUOTE=pivnu;671568]Jo - også Almo Nature, selvfølgelig :wink: Begge to er ikke fuldfodre.
I øvrigt enig med Alice og kan tilføje Bozita og Animonda Carny.

Whiskas Mmmm! Er uden vegetabilske tilsætninger. Der er også en enkelt dåse alm. Whiskas, vist nok en fiskevariant, som er ‘ren’. Whiskas Mmmm! koster en formue herhjemme, men kan købes billigt i udlandet - eller af og til findes på tilbud.[/QUOTE]

Whiskas Mmm er det den samme som hedder “Oh So…” som jeg kan se på zooplus? Whiskas Cat Food Pouches | Buy Whiskas Cat Food at zooplus

Ja.

Prøvede at give vores katte lidt kotelet den anden dag, stor succes, men er mest til at give dem hakket kød, det andet slæder hankatten nemlig rundt og leger med ^^
Tror jeg vil prøve at give dem et kyllinglår hver ^^ Havde jeg ikke lige overvejet.
Som de andre skriver så har vores katte her også fået vådfoder fra de var helt små, jeg fodrer med LuX fra Aldi og til tider også andre mærker, når disse er på bud. Derudover prøver jeg på at give dem råt kød ihvertfald 3 gange om ugen.

Jo, jeg har også haft problemer med opkast ved voksen-vådfoder til mine 2 mivser. Det var med Lux’en begge varianter “bidder i gele” (eller hvad de nu hedder). Jeg har prøvet med en lille smule voksen-vådfoder fra Premiere Deluxe Ragout (fåes i hvert fald hos MaxiZoo) med forskellige smag uden problemer, samt en killinge-variant. Har ikke rigtig turde give voksen-vådfoder sådan i større mængder…

Vh. Karina