Det er da slet ikke vådt, når det blot har stået fremme i… jeg ved ikke… 6 timer eller sådan noget. Så jeg plejer at fjerne resterne, hvis der stadig er en smule tilbage, efter et par timer (men har nogle gange glemt det, derfor konstateringen af, at det tører ud).
Vil han heller ikke spise det med det samme, hvis du fodrer på et bestemt tidspunkt hver dag?
Eller måske du skal finde et andet vådfoder, han hellere vil have?
Ellers så -behøver- han jo heller ikke at få det
Jeg ville nøjes med at give den mængde han kan spise, og så sætte resten i køleskabet.
Både portionsposer og dåser kan gemmes til dagen efter.
Jeg lader aldrig vådfoder stå mere end 1-2 timer. Bakterievæksten kan være meget stor ved stuetemperatur, og selvfølgeligt skal kattene ikke spise under omstændigheder jeg ikke ville byde mig selv.
Når vi har killinger tilbyder jeg hellere en mængde de kan spise flere gange om dagen end en stor mængde der står i mange timer.
Mine grovæder det med det samme.
Jako og Diego har også lige stjålet to pølser fra panden der var til overs fra min aftensmad da de lige kom ind fra udstuen og jeg gik på wc
Jeg fodrer 3-4 gange mens jeg har killinger - og der får de ikke mere end hvad de kan spise på 2 timer - så bliver det fjernet igen og en time efter kommer der nyt mad (de dage jeg er hjemme - længe leve at være selvstændig og arbejde fra sin sofa)
når de bliver store og ikke længere skal have de mængde vådfoder - så får de mad om morgenen… først en lille bitte tun-bid med hhv immunocare og viacutan iblandet - og dernæst en større portion med en anden variant en tun…
den for lov til at stå indtil de ikke spiser mere af den - så ryger resten ud hvis der er mere tilbage
[QUOTE=Gry Gressbakken;97052]
Jeg har jo kun en enkelt misser så en gang i mellem så tager det noget tid før han spiser sin våd-guf op. [/QUOTE]
Så giv ham lidt mindre
Med en kat ville jeg nok købe de dåser, der er på størrelse med tundåser og ikke de store.
Hvis du virkelig vil kræse for ham, skal du prøve Feline Porta - det er rigtig lækker vådfoder. Lidt dyrere end meget andet, men så giv ham det mindre, det tror jeg han vil sætte pris på.
Jeg har pt 7 katte (4 killinger) - de spiser ikke meget mere end en dåse vådfoder om dagen.
Kun en af mine får vådfodder og der får hun en halv pose om morgenen som for det meste er spist inden for et par timer og så igen en halv pose om aftenen.
Bliver det ikke spist inden for et par timer bliver det fjernet igen.