alle mine hænger i loftet hvor kattene ikke kan nå dem - men får de engang imellem et blad hevet fri - så er det ganske ufarligt[/quote]
MCO hopper åbenbart ikke særligt højt:øhmm: Det er naturligvis sjældent at se en MCO ovenpå en dør:høhø: Jeg ville ikke turde have noget hængende i loftet-surrender
[quote=Charlotte Oeh.;433270]I og med at væddeløberen renser luften, indeholder dens blade også en
masse affalds- og giftstoffer.
Jeg har dem i stribet udgave, men mine katte er fuldstændig ligeglade med
dem. Måske de har græs nok i haven :?[/quote]
jeg ELSKER de stribede men har kun meget få… kan jeg ikke få babyer af dig hvis du har nogen for jeg synes de er mega svære at drive frem i modsætning til de grønne…
Tør jeg at så tvivl i rækkerne om en indendørs plante kan indeholde mere gift end en almindelig parcelhus-have ??
[/quote]
Tja - plantens egenskab er at suge stofferne til sig - åbenbart i langt
større grad end andre planter. Men jeg er da tilbøjelig til at give dig ret i
din skepsis i forhold til i hvert fald min egen have, som ligger i byområde og
tæt på en størrre vej :høhø:
[quote=Charlotte Oeh.;433290]Tja - plantens egenskab er at suge stofferne til sig - åbenbart i langt
større grad end andre planter. Men jeg er da tilbøjelig til at give dig ret i
din skepsis i forhold til i hvert fald min egen have, som ligger i byområde og
tæt på en størrre vej :høhø:
Send mig en PB med jeres adresser, så pakker jeg nogle børn i en boblekuvert til jer :)[/quote]
:)
Jae… lidt snask er der vel i de fleste byhaver, men så længe kattene ikke blvier syge af hverken væddeløber eller græs - så går’et nok.
Sender dig fluks en PB - så du kan sende et par børn til mig (og Silke) … tusind tak.
[quote=Charlotte Oeh.;433270]I og med at væddeløberen renser luften, indeholder dens blade også en
masse affalds- og giftstoffer.
Jeg har dem i stribet udgave, men mine katte er fuldstændig ligeglade med
dem. Måske de har græs nok i haven :?[/quote]
Så er det nok derfor, Arthur brækker sig, når de får så lange udløbere, at han kan nå dem. :øhmm:
Men han er også sart, de andre kan godt tåle de spidser, som de lige kan nå.
De andre ‘luftrensere’ jeg har som for eksempel
Guldranke, Fredslilje, Svigermors skarpe tunge, stuebirk m. fl. er kattene ikke interesserede i.
Det er nok fordi, de ikke ligner græs.
.