Baldriandråber mener jeg at jeg købte hos Matas eller apotek - mon ikke også helsekostbutikker har det.
Sådan en flaske baldriandråber holder her hos mig i maaaange år - jeg bruger max. 3 dråber på en sok, helst kun 2 dråber - det er ret stærkt…og i den første halve timer, “dufter” hele hjemmet af “sure sokker”…men alle vore 6 katte eeeeelsker det…
[QUOTE=HanneJ;867931]Baldriandråber mener jeg at jeg købte hos Matas eller apotek - mon ikke også helsekostbutikker har det.
Sådan en flaske baldriandråber holder her hos mig i maaaange år - jeg bruger max. 3 dråber på en sok, helst kun 2 dråber - det er ret stærkt…og i den første halve timer, “dufter” hele hjemmet af “sure sokker”…men alle vore 6 katte eeeeelsker det…[/QUOTE]
Er det, det rigtige jeg har linket til så, for det er en spray?
[QUOTE=kaslejne;867890]Så Hold dig væk - til hunde og katte til væggen.
er det en af disse? Ja
(hvis det er, er sprayen så god, for den må være lettest at have med at gøre til væggen)
Det er denne her jeg tænkte på.
Baldrian og catnip er til kradstræet ik? Ja - og andre steder, hvor du gerne vil have kattene til at være, ligge, kradse osv.
og er det denne:Ja - lige præcis
Go ahead 
PS. jeg har netop været hos Matas og købt en pose tørret baldrianrod.
Jeg tager lidt af de knuste rødder, og putter i noget vat, som jeg igen putter i en strømpe, så slår jeg en knude og klipper toppen af (præcis som HanneJ beskriver det).
Voila - en legedims, som kattene kan lege med i laaaaaaaaang tid.
Mine kaster den op i luften, holder den med forpoterne og giver den nogle tæsk med bagbenene … og kan sågar finde på at knurre, hvis en af de andre vil tage “sokken”.
Altså den der hold dig væk prøvede jeg at købe og katten var meget interesseret i duften. Hun synes ikke det var en grim duft, nærmere det modsatte så jeg tror det kommer an på katten om det virker. 
Ha ha - sikke forskellige katte er.
Her flygter hele flokken, bare de ser dåsen min hånd
De kan simpelthen ikke ha´den duft.