Væg kradseri

Øv altså de sidste 3 dage, er der en af kattene der er begyndt at kradse på væggen i soveværelset, er der noget jeg kan gøre for at forhindre det?

• Der er intet nogen andre steder, deres kradsetræ står lige inde i stuen (rummet ved siden af, så forstår ikke hvorfor hun er begyndt på det (har en teori om at det er Sugar))

[QUOTE=kaslejne;795303]Øv altså de sidste 3 dage, er der en af kattene der er begyndt at kradse på væggen i soveværelset, er der noget jeg kan gøre for at forhindre det?

• Der er intet nogen andre steder, deres kradsetræ står lige inde i stuen (rummet ved siden af, så forstår ikke hvorfor hun er begyndt på det (har en teori om at det er Sugar))[/QUOTE]

Kan I ikke sætte et kradsebræt op i soveværelset? Måske endda der, hvor der bliver kradset? Mine har kradsebrætter i næsten alle rum i huset og ikke bare ét i stuen.

Problemet er at det er tre steder, et af stederne ville der måske godt kunne komme et kradsebræt op, det vil jeg i hvert fald prøve, tak for råd :slight_smile:

Det er da et forsøg værd. Men hvis de først har fået kradset hul i noget tapet, kan det godt være, de synes, det er spændende at blive ved med at pille i det. Hvis ikke I kan dække alle stederne - og I har tapet på, naturligvis :slight_smile:

Jeg hiver lige min tråd frem igen, for der er blevet værre og nu har de pludselig fået hul, så de er begyndt at spise væggen, hvad dælen gør jeg lige. de har fået kradsdtræ ind og dækker hullerne til indimellem, men intet hjælper, nu har jeg drysset alm peber på, så godt så muligt men de lapper de bare i sig ( det var de eneste jeg lige havde i huset) hjælp jeg er meget frustreret :frowning:

Havde en kat her hos mig der også kradsede i tapetet.

Han var kronisk stresset og i takt med at han blev afstresset holdt han op. Undervejs i perioden gjorde han det især hvis der var noget der ikke passede ham, en klassiker var at han ville ud om sent om aftenen, dvs. når vi egentlig var ved at skulle i seng. Hvis ikke han kom ud som han ville gik han meget målrettet over mod tapetet, hvis han så kradsede i det, røg han i timeout. Det tog mig et ½ års tid at få ham til at holde helt op.

Men det er jo ikke sikkert at dine katte gør det fordi de er stressede…

Uha, det problem har vi heldigvis ikke herhjemme.
Jeg følger lige med, hvis man skulle komme i samme situation en dag :confused:

Synes ikke at de virker stresset :frowning:
kan ikke rigtig finde en grund

Jeg prøvede at sætte sølvpapir op - sat fast på væggen, der hvor de kradsede - samtidig med, at de fik flere kradsetræer, det hjalp. Men vi har dog stadig en hunkat, som fortsættede med kradseriet, såsnart sølvpapiret var væk.

Hvad med de der tynde kradse-dimser du kan sætte fast på væggen, måske de kan hjælpe - eller en kradsemåtte.

Men det er flere steder at de gør det så det er ikke rigtig muligt at have vægkradseting på.
Sølvpapir, så tror jeg bare at det bliver mere interessant at pille i?

Sæt et møbel for. Hold kattene ude af soveværelset et par måneder. Når de så kommer tilbage har de for håbentlig glemt det især hvis stedet er gemt bag et møbel. At kratte på tapetet er jo som på kradsetræet en måde at afmærke sit teritorie. Den der kratter højest og sidst er ejer af rummet.

Det er desværre ikke rigtig muligt at holde dem ude af soveværelset, så har de kun en stue at være i og det er for lidt (der er heller ikke plads til alle deres ting)
At sætte møbler for kan jeg heller ikke, da to af stederne er højt opppe, og de andre er ved vindueskarmen, eller under mit skrivebord :stuck_out_tongue:

Du kan prøve at købe det der hedder “Hold dig væk - til hunde og katte”.
Det kan du spraye på væggen, alternativt på en klud og så duppe det på væggen.
Jeg vil tro du kan købe det hos dyrlægen, og sikker også i diverse butikker, der forhandler dyreartikler.
Det dufter af citrus, og den duft bryder katte sig ikke om :smutter:

Håber mit råd kan hjælpe dig, for det er rigtig træls når kattene kradser i væggen.

Jeg tænker lidt om kattene har noget vandret at kredse på, fx et måtte?

Da vi besøgte mine forældre i påsken var Sirius på den, fordi hun ikke havde sin måtte at kredse i men “kun” et normalt kredsetræ. Det betød faktisk at hun få gange kom til at kredse steder hun ikke måtte fordi hun bare foretrækker at have en måtte på gulvet at kredse i :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;867861]Du kan prøve at købe det der hedder “Hold dig væk - til hunde og katte”.
Det kan du spraye på væggen, alternativt på en klud og så duppe det på væggen.
Jeg vil tro du kan købe det hos dyrlægen, og sikker også i diverse butikker, der forhandler dyreartikler.
Det dufter af citrus, og den duft bryder katte sig ikke om :smutter:

Håber mit råd kan hjælpe dig, for det er rigtig træls når kattene kradser i væggen.[/QUOTE]

Okay, det vil jeg se på :slight_smile:

Sølvpapir - ja, det kan blive en højst interessant dekoration man får i hjemmet, når der hist og pist er sat sølvpapir op. Det kan da gå under et interessant hjem - det skulle jo også kun være en overgangsordning, men det gælder også om, at friste kattene med noget andet.

Jeg prøvede diverse ting, lige fra stof til plastic, men sølvpapir gad de ikke kradse i - og/eller måske fordi det larmer når de satte poterne på.

Har du evt. prøvet baldrian-dråber på kradsetræet? - eller brug f.eks. dine aflagte sokker, lav en knude og så et par dråber baldrian. Jeg bruger det som legetøj til kattene ca. 1 gang ugentligt, så de ikke bliver trætte af det.

Baldrian eller Catnip på flaske. :kitty:
De fleste katte ELSKER det :rul::rul::rul:

Så Hold dig væk - til hunde og katte til væggen.
er det en af disse? (hvis det er, er sprayen så god, for den må være lettest at have med at gøre til væggen)
http://shop.petworld.dk/product/gaa-vaek-kat/get-off-krystaller.aspx#top

Baldrian og catnip er til kradstræet ik?
og er det denne:

[QUOTE=Nadia;867863]Jeg tænker lidt om kattene har noget vandret at kredse på, fx et måtte?

Da vi besøgte mine forældre i påsken var Sirius på den, fordi hun ikke havde sin måtte at kredse i men “kun” et normalt kredsetræ. Det betød faktisk at hun få gange kom til at kredse steder hun ikke måtte fordi hun bare foretrækker at have en måtte på gulvet at kredse i :)[/QUOTE]

Minder mig lige om at den ene af vores katte herhjemme også har det sådan, det skal ligge vandret ellers er det ikke godtnok. Mærkelige ideer de har nogen gange :slight_smile:

[QUOTE=kaslejne;867890]Så Hold dig væk - til hunde og katte til væggen.
Baldrian og catnip er til kradstræet ik?

Tror I at man kan få det i petworld?[/QUOTE]

Helt korrekt og ja jeg tror bestemt du kan få det i Petworld.
God handletur :smiley: og forhåbentlig er vægkradseriet snart slut.