Vægt og foder

Fik gang i køkkenvægten og vejet den bette Miv.
Vægten siger 908 gram, ( 2 dage siden ) så kan det ikke passe ca. med hvad vi oprindeligt fik oplyst af alder, hvilket vil gøre ham 9 uger i morgen ?

Er Arion et ok killingefoder ?

Ja det kan godt passe med ca 9 uger.

Arion er et godt tørfoder, også deres killinge version. Men gør ham den tjeneste at vænne ham til mest at spise vådfoder af god kvalitet. Det kan spare ham for mange urinvejsproblemer, som hankatte nemt får.
Eller giv ham rå kød med ben og brusk, hver dag eller bare flere gange om ugen.

I betragtning af at billederne viser en dejligt rund lille killing, så tror jeg stadig den er yngre. Normal er tommefingerregel 100 gram fødsel, og 100 gram per uge. Så ud fra det er killingen 8 uger, men jeg tror mere på 7-8 uger ifht de billeder du sidst viste :slight_smile:

Ja, Arion er et ganske udmærket foder (på linje med Royal Canin og Hill’s etc.), men huske at få ham til at smage forskelligt her mens han vokser op, og især vænne ham til at spise vådfoder og råt. Det kan spare jer for mange problemer senere at katten er vant til dette :slight_smile:

Ok takker - troede egentligt at tørfoder var bedst.
Hvilket vådfoder så ?
Blander nuværende tørfoder med nyt foder i en overgang ik `?

Ja, huskede nemlig noget med 100 gram pr. uge, men havde ikke lige taget højde for fødselsvægten. Dohh :-p

Hvilket råt kød ? Kylling m.m. ?
Tak for rådet med, at vænne ham til flere ting- Filur var nemlig pænt kræsen.

Han er så kær. :hjerte:
Hundene pamper ham og leger med ham og han render hen til os eller hundene og putter når han er træt- godt med krudt i ham ellers og færdes hjemmevant over det hele nu.
Han var bange for støvsugeren, men datteren sad med ham et par gange imens jeg støvsugede, så det er heller ikke et problem mere. Han kravler fint rundt på den, når den er slukket.
Han har hilst på fugle, marsvin og kanin, under opsyn selvfølgelig.

Kan stadig ikke helt hitte ud af det med billeder.