Vægt på sphynx

Har en dejlig kastrat på snart 11 mdr. Han vejer 4,3 kg. Men hvornår er han fuldvoksen? Ved godt at han kan vokse med hensyn til fedt på kroppen i længere tid.:smirk:men hvornår er hans knogler færdig udvokset? Er der nogen der kender til denne race… iøvrigt har han foderintollerance og vi fodrer ham med RC Hyperallergic, og det fungerer fint, han har god mave nu… Men han har fået det jeg vil kalde et “yver” på maven, kan det være pga foderet? Er der nogen der genkender det?

@Barky, jeg tror, du må på banen med et billede her :wink:

Jeg tror, mange katte ser sådan ud. Man ser det bare en hel del tydeligere på de hårløse racer. Så det er næppe noget at bekymre sig om. Men du kan jo poste et billede af ham.

1 Synes om

Min Peterbald med sin delle. Der hænger og drypper og er helt normal, bortset fra at den tilsyneladende er lidt større end man typisk ser på katte.

4 Synes om

Det er faktisk et “krav” for sphynx at have det, der på engelsk hedder “pot belly”. De skal se ud, som om de lige har spist et godt måltid mad.

Mens en mere flappende delle er helt almindeligt for kastrater, uanset race :slight_smile:

3 Synes om