Vægt til at veje katte/dyr

Hej!

Min ene kat skal tabe sig - og for at kunne følge med, så har jeg kigget på vægte til dyr.

De er dog utroligt dyre (1500 DKR+) - så jeg tænkte på om I kendte til et mærke eller en butik der havde en mere medgørelig pris?

Pt står vi engang i mellem sammen på en badevægt, men det føles for upræcist og min kat kan ikke lide at blive holdt fast.

Tak for jeres hjælp fra et splinternyt medlem. :slight_smile:

(Jeg har forsøgt at google og søge herinde, men lige lidt hjalp det, så jeg håber på et guldkorn)

En elektronisk (digital) babyvægt der vejer i 1 grams intervaller er god :slight_smile:

jeg bruger en kuffertvægt og en transportkasse, den vejer med 10 g interval hvilket er godt nok til mig.
Det er som regel muligt at finde kuffertvægt til ca 100 kr :slight_smile:
fremgangsmåden er simpel, først vejes transportkasse / taske, derefter vejes kat og kasse, kassen vægt trækkes fra og vupti du har kattens vægt :slight_smile:

Babyvægt eller kuffertvægt - det er lidt smag og behag, hvad folk synes er bedst - og hvad den enkelte kat er ‘tryggest’ ved - platform eller pose/kasse. :slight_smile:

Jeg har en babyvægt a la den her, også købt brugt på dba: Find på DBA - køb og salg af nyt og brugt

Kuffertvægt og IKEA-pose. Kattene elsker IKEA-posen, så den vil de alligevel gerne sidde i. Så er det ingen sag lige at spænde vægten på og hejse dem op i et par sekunder. Min kuffertvægt vejer med 1 grams interval.

Aldi har for øjeblikket kuffertvægte til 65 kroner. Jeg ved ikke, hvilket interval de vejer med.

Samme som galath. Kuffertvægt og IKEA-pose :slight_smile:

Jeg vil altså LIGE indskyde, at det ikke er alle katte, der er begejstrede for at sidde i poser der bliver løftet fra jorden…jeg har i hvert fald haft huskatte, der SLET ikke brød sig om at miste ‘fodfæstet’.
Mine tre NUVÆRENDE katte ville derimod nok synes, det var fint eller ligefrem sjovt :høhø:, men nu har jeg jo anskaffet mig en babyvægt, så den bruger jeg nu også fremover. :wink:

Så igen vil jeg påpege, at det kommer an på kattens personlighed, hvad der er den bedste løsning.

Men det kan man jo hurtigt finde ud af ved at tage en stor taske og prøve at løfte mis i den. :slight_smile:

Jeg har jo ikke skrevet, at kattene kan lide at blive løftet op. Det tror jeg ikke, de kan, men det går så hurtigt, at de i hvert fald ikke når at gå i panik over det.

Men de kan godt lide IKEA-posen og sætter sig gerne selv op i den uden min hjælp, fordi den rasler så dejligt, og det kan jeg så udnytte til mit skumle formål :slight_smile:

Denne ligner en billig (500 kr) og enkel løsning:

http://www.wupti.com/produkter/husholdning/personlig-pleje/babycare/beurer-jby80-babyvaegt?cid=pc_911205000000

Er der nogen, der har prøvet den?

vh

Andreas

Her er lidt babyvægte:

Jeg købte en kuffertvægt for at prøve metoden med en IKEA-pose - det var Buster ikke enig i, han tog flugten så snart jeg prøvede at løfte.

Herhjemme går jeg først selv på vægten, bagefter tager jeg Buster med, og så regner jeg differencen ud…

[QUOTE=galath;1234705]Jeg har jo ikke skrevet, at kattene kan lide at blive løftet op. Det tror jeg ikke, de kan, men det går så hurtigt, at de i hvert fald ikke når at gå i panik over det.

Men de kan godt lide IKEA-posen og sætter sig gerne selv op i den uden min hjælp, fordi den rasler så dejligt, og det kan jeg så udnytte til mit skumle formål :)[/QUOTE]

Jeg præciserer bare, fordi der ER forskel på katte - nogle ville finde det enormt morsomt - min Kilo ville garanteret tænke ‘YAY, tivoli’ :D, mens mine huskattekastrater (især den ene) hjemme på gården ville gøre ALT for at komme ud af den pose. :S

Synes bare det er synd at rende ud og investere i vægt osv. før man har ‘testet’ om missen kan affinde sig med at blive løftet - og det kan man jo godt prøve sig frem med inden. :slight_smile:

en transportkasse/taske er fin til at veje i - det taget jo ikke dage …

Babyvægten er dyrere og den fylder - man skal opgøre sit behov

[QUOTE=Andreas;1234712]Denne ligner en billig (500 kr) og enkel løsning:

http://www.wupti.com/produkter/husholdning/personlig-pleje/babycare/beurer-jby80-babyvaegt?cid=pc_911205000000

Er der nogen, der har prøvet den?

vh

Andreas[/QUOTE]

Ikke nøjagtigt den model, men jeg har en anden Beurer, som jeg har købt brugt, og den fungerer upåklageligt. :slight_smile: Og det er ret nemt at få misserne til at stå på platformen. :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;1234721]Jeg præciserer bare, fordi der ER forskel på katte - nogle ville finde det enormt morsomt - min Kilo ville garanteret tænke ‘YAY, tivoli’ :D, mens mine huskattekastrater (især den ene) hjemme på gården ville gøre ALT for at komme ud af den pose. :S

Synes bare det er synd at rende ud og investere i vægt osv. før man har ‘testet’ om missen kan affinde sig med at blive løftet - og det kan man jo godt prøve sig frem med inden. :)[/QUOTE]

Ja, men altså som flere nævner behøver det jo ikke være en pose? Det kan også være transportkassen eller andet? :slight_smile:

vi vejer vores katte i transporttasken og så en kuffertvægt, det fungere helt fint for os.
bevares kattene syntes ikke altid det er det sjoveste, men det tager hvad 5 sek, så er det slut.
vi har prøvet med en vægt vi lånte, det var et gedemarked uden lige at få kattene til at blive på vægten, så for os er en babyvægt ingen god løsning

Her bruger vi også kuffertvægtog transport taske. Der er ca 20 g i forskel til dyrlægens vægt. Så det er ganske nemt for begge parter at holde “fælles” øje med kattene :slight_smile: Jeg tror jeg gav små 100 kr for kuffetvægt, der vejer med 10 g interval.

Vi har prøvet med en kuffertvægt, men syns i hvert fald ikke vores er god nok… Kattene tog det fint at sidde i posen, men den vejede ikke Jack rigtigt…

Nu bruger vi badevægt og en papkasse. Det er så aller nemmest med vores. Når kassen kommer frem kommer de smygende og skal bare prøve kassen :slight_smile: Godt nok vejer vi dem så til lidt for meget pga kassen, men dens vægt er jo det samme hver gang.

Jeg har også prøvet med en kuffertvægt og diverse ting til at have katten i = fletkurv, IKEA-poser og transportkasser.
Det fungerede da, men for mig var det ikke optimalt. Det blev for unøjagtigt, og det tog for lagt tid inden vægten faldt til ro, fordi katten bevægede sig.
En dag havde Fakta en digital babyvægt til en meget billig penge. Dén fungerer … et par små godbidder lagt på vægten :stuck_out_tongue: og katten opdager næsten ikke, at den bliver vejet :thumbup:

Tusinde tak for alle forslagene. Jeg havde slet ikke tænkt på babyvægte og kuffertvægte, så, mange tak for jeres hjælp! :slight_smile:

Vi har købt en babyvægt brugt over den blå avis til et par hundrede kroner, ikke mere i hvert fald. Den vejer med 1 grams interval og fungerer fint til formålet.