Hvilken måned synes du er den værste på året?
- Og hvorfor?
Hvilken måned synes du er den værste på året?
Må man kun stemme på en
Den synes jeg er svær…
Jeg bryder mig mindst om efteråret da jeg synes at alting udenfor er så koldt, gråt og trist… Men ikke nogen bestemt månede…?
Hmm… Måske oktober?
Helt klar januar! Den føles meget længere end alle andre måneder, den er mørk og om regel frygtelig trist. Hele december er der lys alle vegne, men de bliver pillet ned til januar, så man rigtig fornemmer hvor mørk vinteren er. Heldigvis har der været masser af sne de sidste to vintre, så da har det ikke været helt så slemt som det plejer at være. Utroligt så meget lys sneen giver. Jeg håber vi får sne igen den kommende vinter, så januar ikke bliver helt så mørk og trist
Ja, desværre
Jeg har selv stemt november, fordi der kun er mørke og en lang, lang vinter forude :fryse: :vræle:Synes virkelig, det er en svær måned at komme igennem og ville allerhelst gå i hi indtil marts/april
Jeg ville allerhelst stemme på november, december, januar og februar, men tror jeg sætter mit kryds i januar. Generelt hader jeg vinteren og de mørke måneder
Jeg har stemt januar, men der er bestemt flere jeg heller ikke er vild med.
Men januar fordi den er sååååå lang og kold og trist
Men ellers er oktober og november heller ikke for gode
Uden tvivl december.
Jeg er ikke til julepynt, gran, glögg, gaver, mad i laaaaange baner og alt for mange sammenkomst/arrangementer indenfor rimelig kort tid.
Det virker simpelthen forlorent på mig :S
Januar! Lang, mørk, kold, influenza og andre dårligdomme… masser af regninger - og udsalg alle vegne
November - stærkt forfulgt af januar. November er bare så lang og våd og lang og kold og lang og trist og laaaaaang…
Januar er lidt på samme måde, men her kan man i det mindste hpbe på noget sne til at lyse op.
Venligst
Dorthe
Februar. Der er jeg som regel ved at få spat af vinter og kulde, og det virker bare som om det aldrig holder op…
Kalenderen ville IMHO være perfekt, hvis vi kunne afskaffe november og februar, og bytte dem ud med en ekstra april og en ekstra maj.
Januar og november. Lange mørke, våde, sjappede og kolde måneder, som ingen ende vil tage. Jeg er nu heller ikke særlig begejstret for februar og marts - slet ikke hvis vinteren trækker ind i marts måned…føj…
[QUOTE=holymoly;663140]
Kalenderen ville IMHO være perfekt, hvis vi kunne afskaffe <klip> februar, [/QUOTE]
Hm. Bli’r jeg så ikke ældre? Jeg kan jo forstå at jeg ikke har fødselsdag mere…
Jeg har stemt november, simpelthen fordi at det er den måned hvor kulden for alvor kommer snigende ind over landet og så er det den måned der ligger lige mellem efterårsferien og juleferien …og den er så laaangsom at komme igennem pga den begyndende kulde og de meget meget mørke nætter og morgener der også kommer
Februar er egentlig lige sådan, men jeg holder af Februar fordi det er der min fødselsdag er
Ann, det behøver vi jo heller ikke…vi hører jo til de evig unge
Mjoh… Men sådan en officiel bekræftelse var nu ikke så ringe
Du skal ikke brokke dig - det ville da være meget værre, hvis du var fra april
eller maj, som hun så pludselig vil have to af. Så ville du godt nok hurtigt blive
gammel
En afstemning jeg ikke kan deltage i Jeg kan lide alle måneder…
Januar… et nyt og frisk år er lige begyndt og alt kan ske.
Februar… Vinterferie, fastelavn, kort og lyset begynder at vende tilbage.
Marts… det vrimler med små løgvækster i haven og energien begynder at vende tilbage.
April… helligdage i massevis - som regel da … og ALT spirer og gror og det begynder at være lyst for alvor
Maj… Foråret slår helt igennem, alt er grønt, køkkenhaven kalder og man kan sidde ude og nyde livet i fulde drag. Og så NYE kartofler!!!
Juni… Lange sommeraftener, alle er så positive ved tanken om snarlig sommerferie, og jordbær skovles ind!
Juli… Alt foregår i et andet tempo; ferietempo, grill, skønne salater … eller bare koldskål eller vandmelon til både morgen, middag og aften
August… min feriemåned, så kan man dælme ikke finde ret meget negativt i den måned
September… Sensommer og stadig dejligt at opholde sig ude og høste alt det naturen byder på, og så er septembers himmel bare flot.
Oktober… Så slår høstfarverne igennem, og luften bliver ligesom klarere.
November… Stearinlys, hygge og massevis af gode bøger og film
December… råhygge så det vil noget, og forhåbentlig da masser af sne, så vi kan få den hvide jul
Som I kan se, så kan jeg altså ikke finde årets værste eller bedste måned, sorry
Jeg har stemt på december - mørk, lang, kold, men november, januar og februar er heller ikke for gode.
Julen kan ikke redde december, jeg holder ikke jul, det er noget opreklameret fis, efter min mening.
[QUOTE=Charlotte Oeh.;663165]Du skal ikke brokke dig - det ville da være meget værre, hvis du var fra april
eller maj, som hun så pludselig vil have to af. Så ville du godt nok hurtigt blive
gammel [/QUOTE]
Jeg brokker mig skam ikke… jeg vil bare høre om jeg kan se frem til visse bivirkninger ved Pils planer…
(Du skulle vel ikke ha’ fødselsdag i april eller maj? :fløjte:)