Valg af klub

[quote=Pil;174695]Nej, under det såkaldte “Open Doors” (FIFe Show Rules §8.2) kan du også udstille i FIFe-regi, og CFA har ligesom TICA ikke krav om medlemskab for udstilling, så der kan du også udstille.

Racer, som er godkendt i TICA, kan udstilles i TICA. Om de også kan udstilles i FIFe kommer an på racen: Hvis den er eksplicit forbudt i FIFe, dvs. en Scottish Fold, en Munchkin eller en vildkattehybrid, så kan du ikke. Hvis det er en anden ikke-godkendt race, så kan du godt (men jeg ved ikke, hvor spændende det mon er at have den eneste i en given race, og så ikke kunne indgå i konkurrencen?).[/quote]

Nej det er ikke en af disse du nævner, som jeg undersøger, men det er en som jeg i givet fald ville skulle hente i England eller USA. Den er godkendt i Tica, CFA og den tredje klub, som jeg ikke husker forkortelsen på lige pt… Jeg har heldigvis gooood tid til at sætte mig ind i om det bliver denne race eller en “mere nem” en til den tid:-) (med nem mener jeg en race der allerede er i DK).

Tusind tak for dit svar Pil. jeg vil se om jeg kan komme til Randers i morgen!

MVH Helle

:slight_smile: Som flere af de andre siger: Racekatten har mange gode info-arrangementer, og det talte meget for mit vedkommende, da jeg er ret ny som katteslave :wink:
Dernæst er flere af mine nye katte-venner medlemmer af Racekatten.
Det har også spillet ind, at jeg har været på stewardkursus, og fået lidt ‘insider-info’ ad den vej, bl. a. mht klubbernes stil og særegenheder.
Racekattens udstillinger er f eks ikke overfyldte, og klubben siges at være flink ved stewarder.
Der er således en del hørensagen og rygte-agtig “viden”, der har spillet en rolle for mit valg, og de ting vil nok afhænge af, hvem, man taler med :slight_smile:

[quote=Pil;174695]Nej, under det såkaldte “Open Doors” (FIFe Show Rules §8.2) kan du også udstille i FIFe-regi, og CFA har ligesom TICA ikke krav om medlemskab for udstilling, så der kan du også udstille.

[/quote]

Så kan man bare ikke få registreret de titler man opnår, så vidt jeg har forstået? :slight_smile:

For alle forbund jeg kender, gælder det, at katten skal være registreret i det pågældede forbund, for at man kan registrere et titel. Det er vel sådan set rimeligt nok.

For FIFe gælder så endvidere, at man skal være medlem for at kunne registrere katte og titler. Det er ikke et krav hos CFA og TICA.

Indtil videre vil jeg se om jeg kan komme til Randers i morgen og høre mere om Tica:-)

Tak for gode svar
MVh

Helle - Kom endelig :slight_smile: Jeg glæder mig også til at høre om det i aften. Og så skal jeg have kat med (Diego og Jako)

PiaH og jeg kommer:-)

Det lyder godt :slight_smile:

Ja vi kommer, jeg er i hvert fald meget nysgerig om denne klub.

ja, jeg håber I fik noget ud af det igår :slight_smile: Jeg gjorde i hvert fald.

Det var SÅ SPÆNDENDE!

Jeg har besluttet at registrere mig i Tica og melde mig ind i Viking cats.

For mig er det fremtiden. Desuden virker det lettere at sætte sig ind i som ny, og endelig ved Tica og CFA mere om den race, som jeg håber at kunne opdrætte, så det giver mening på flere planer.

Men hold da op - det var virkelig spændende:-)
Jeg er rigtig glad for at jeg kom afsted

Også var der jo to søde MCOer med som underholdte og drillede hele aftenen:-)

Helle - Det var godt :slight_smile: Jeg selv ser også med fornyet interesse på TICA.
Hehe, ja de morede sig rigtig. Diego var både hovedpude og mente at der var tag-selv-bord af kanin haler, haha

Hvad racer har du da planer om?

Jeg fik også rigtig meget ud af det, det var spændende.
Jeg har besluttet at skifte klub til Tica og Viking cats, det lyder super deres måde, og udstillingerne lyder rigtig godt.

2 skønne misser var der med, de er dejlige og syntes det hele var til for dem :slight_smile:

1000 tal til Viking cats for et super fordrag, og tak ti lalle for en rigtig hyggelig aften:thumbup:

Snowshoe - jeg har arbejdet med det i nogle måneder, og det ser lyst ud, men det er bestemt ikke afgjort endnu - jeg blev meget glad, da jeg opdagede, at der tilsyneladende er en mere på vej i DK med samme tanker. Indtil nu ligger alle mine samarbejdspartnere i England og en i Mexico.

Jeg er dog ved at få kontakter igennem til et opdræt i Tyskland også.

Men meget kan gå galt endnu. Racevalget er en af årsagerne til, at jeg er tidligt ude. Dne har championatstatus i Tica og er godkendt af FIFe i 2004.

Jeg har elsket den race siden jeg så et foto af den første gang for 10 år siden. Jeg glæder mig meget til at møde den danske. Der er naturligvis den risiko, at katten slet ikke er som beskrevet af alle disse folk, eller at der er sygdomme, som gør, at jeg etisk fravælger. Jeg vil kunne sende sunde og levedygtige katte ud til købere - dette kan jeg ikke gå på kompromis med.

Så det er meget spændende. Indtil nu er de største vanskeligheder, som jeg er stødt på genetikken:-) Den er broget, for racen er opstået som et mix og handskerne er noget lig umulige at lave perfekte - Birmaopdrættere kan nok nikke genkendende til det:-) -men ellers har de udenlandske opdrættere forsynet mig med en masse brugbar viden samt videre kontakter.

Valget er naturligvis stadig med det forbehold, at jeg først kan møde racen senere - så må vi se om det bliver den.

Men det er min gamle drøm, som jeg har valgt at undersøge muligheden for at realisere. Så må jeg se om det lykkes. Ellers så kan jeg sige, at jeg forsøgte:-) Og så håber jeg det i stedet lykkes for en anden.

MVH

Det er også en smuk kat, jeg håber det lykkes for dig :slight_smile:

Tak:-)

Jeg får en, men om opdrættet lykkes det bliver meget spændende at se:-)
Meget spændende.

Det var da godt -høhø Hvis nogen af jer ville spørge om noget eller have nogen links så send en PB :slight_smile:

Hvornår er der et foredrag på Sjælland :?

Jeg er blot hoppet ud i det både med TICA + medlem af Viking Cats. :slight_smile:

Jeg har indtil nu kun været på èn TICA-udstilling.
Men det var så roligt og så hyggeligt.