Valget bliver en brite!

Tusind tak fordi I tog jer tid til at hjælpe os med at nå frem til en beslutning.

Vores dyrlæge og I har været til stor hjælp.

Vi har valgt at få en brite mere.

Vi har derfor brug for jeres hjælp igen: Kender I, eller har I hørt om dårlige/gode briteopdrættere af sølvbriter vil vi rigtig gerne høre om dem på en pb.

Venlig hilsen Aslan og hans familie.

der er et lille stueopdræt på sjælland, skulle jeg have brite var det derfra -forelsket

og hvis Alice ikke ville give mig en brite, skulle jeg ikke have brite nå ! -blåblå

men Alice er selv herinde, så hun kan nok fortælle mere.

Helt enig (medmindre den ikke skal være sølv når den tid kommer)…glæder mig til jeg skal på killingenus hos Alice, hun har dejlige sølvmissere :smiley:

Hejsa

Af brite opdrættere kan jeg varmt anbefale Alice med sølvbriterne, som er her inde - har altid kun hørt rigtig godt om hende og misserne.
Skulle det være andet en sølv , så falder min stemme også på Britt Hammershøi som pt. venter killinger snart http://www.hammershoi.com/ Hun bor i Nordjylland er og er rigtig sød med styr over hendes katte som ahr en rigti god opvækst også.

MVH
Gitte

Sacala.

Skulle jeg fravælge en sølvbrite - ja så blev det hos Chagall´s jeg købte min næste brite, magen til tillidsfulde katte skal man da lede længe efter og ja det er sådan nogle jeg leder efter bare i “sølv”. Tillidsfulde, veltilpasse og robuste (sølv)briter.

jamen jeg syntes da personligt mine sølvbritter kan leve op til det du søger også smiler [bigloony] [bigloony] [bigloony] :stuck_out_tongue:

Jamen så må jeg da ind og se om det er rigtigt at Fyn er fin! også når det gælder sølvbriter. :smiley:

jamen du er velkommen,er altid klar med kaffe og en kattesnak,så i kan bare komme og kigge [bigloony] [bigloony]

Ihh hvor skønt! Det valg vil du ikke fortryde :smiley: Vores opdrætter har ikke sølvbriter men hun er bare super sød og rigtig god og behjælpsom. Hende kan jeg varmt anbefale. Burchardts-Briter hedder opdrættet -thumbs

Aiiii …Nu sidder jeg rødmende og næsten tudende - Denne tråd her, er godt nok verdens bedste læsning …Tusind - tusind tak, for dejlig omtale af mit lille micro-opdræt. At jeg har valgt at opdrætte de dejlige sølvbriter, er udlukkende fordi, jeg synes mange flere skulle ha’ den glædelige oplevelse, at eje denne meget smukke og sunde kat. Jeg kunne ALDRIG gå på kompromi med mine katte og killinger.

Så Mai …S’følgelig skal du da ha’ en MissWonder sølv-stribe, du må bare gi’ Gaia lidt tid - Jeg er sikker på, at hun snart er hel klar, til at sætte en flok terrorister i verden .-)

Jeg har lige i dag, lagt en serie billeder op i galleriet …Se hende lige - Charme, selvtillid og lækker pels :-))

Åhhh Sisse, jeg ville da nyde, at overlade en lille terrorist til dig :-))

Helt enig (medmindre den ikke skal være sølv når den tid kommer)…glæder mig til jeg skal på killingenus hos Alice, hun har dejlige sølvmissere :D[/quote]

Og jeg glæder mig Hanne :-)) …Men du tør jo nok ikke komme før de alle er lovet væk :slight_smile:

Tusind tak Gitte :slight_smile:

Tillykke med valget af en brite - jeg håber du denne gang får en dejlig sund og rask brite. Det har du og Aslan fortjent ovenpå den omgang du har været igennem!

Jeg har lavet en oversigt over samtlige brite opdrættere i DK og har forsøgt at markere dem der opdrætter sølv briter. Marina har den, så hun kan forhåbentlig guide dig i den rigtige retning. :slight_smile:

Jeg vil anbefale dig at få en kat hvor begge forældre har en forholdsvis ny HCM scanning, men det har du sikkert overblik over - jeg ville bare nævne det. :slight_smile:

Jette hvor mange er der i DK, som opdrætter sølvbriter ??? …Jeg kan se på killingelisten, at der er kommet mindst en ny i jylland ?

Helt enig (medmindre den ikke skal være sølv når den tid kommer)…glæder mig til jeg skal på killingenus hos Alice, hun har dejlige sølvmissere :D[/quote]

Og jeg glæder mig Hanne :-)) …Men du tør jo nok ikke komme før de alle er lovet væk :-)[/quote]

Ja, jeg må hellere vente…ellers kunne det være jeg kom til at snige sådan en sølvkugle med hjem :smiley:

Jeg har desværre ikke styr på ret meget, må jeg tilstå og er derfor meget beæret over at nogen tør sælge mig killinger uanset racen.

Jeg ved blot at der er en masse ting jeg pga. Aslan skal være opmærksom på og en masse krav der skal opfyldes.

Følgende skal være opfyldt:

Killingen skal være sygdomsfri, dog skal den have corona i blodet - opdrætter skal være villig til at fortage denne test, naturligvis for min regning.

Killingen skal være minimum 14 uger, vaccineret 2 gange og have fået en forbyggende ormkur.

Killingen skal være født inden 5 april eller efter den 28 juni i år. - således at jeg kan afholde 3 ugers ferie når den kommer “hjem”, således at Aslan ikke bliver unødigt stresset og at jeg kan sørge for at de ikke bruger samme kattebakke i starten.

Jeg ved at jeg kan lyde som en hysterisk katteejer og det er jeg også, for det er så vigtigt for os at sikre os at vores ønske om en killing ikke går ud over Aslans helbred og at vi minimere ricisiene.

Denne gang har jeg heldigvis også Marina ved min side og jeg er helt tryg ved og taknemmlig for at at hun er der til at guide mig når jeg skal vælge en killing der passer til Aslan som Marina jo kender temperament og sind på.

Men det er da lidt med blandede følelser at vi “prøver igen”.

Alice - du var udvalgt allerede sidste vinter, så hvis nu hende den smukke Gaia bare blev lige så skruk som jeg, så var der jo intet til hindre for at vi får en MissWonder´s Athene Afrodite eller en MissWonder´s Tirian Orlando eller en MissWonder´s Orlando Caspian eller en MissWonder´s Legolas Orlando eller en MissWonder´s Arwen Galadriel eller en MissWonder´s Aragon Legolas … Åh navne har vi masser af, men indtil videre kun en sølvbrite nemlig Aslan Orlando, og han trænger da til en sølv- legekammerat!

Hej Alice,

Jeg kan tælle kanp 20 brite opdrættere hvor jeg umiddelbart har kunne se at de har sølv briter - så tallet er så absolut med forbehold. I alt kan jeg tælle ca. 100 brite opdrættere i DK.

Det kan så godt være eks. silvershaded eller andet - det har jeg ikke skelnet imellem.

Jeg bliver nødt til at spørge dig på baggrund af din udtalelse i denne og en anden tråd - mener du at sølv briten er mere sund end de øvrige briter? :stuck_out_tongue: Jeg ved godt du ikke har påstået det, men det kunne måske tolkes sådan hvis man læser det som djævlens advokat, og så vil jeg hellere spørge end at misforstå dig. :slight_smile: Håber det er i orden. -muhaha

Jeg har lige haft en ‘dyb/tæt’ samtale med Gaia …Og bedt hende skynde sig lidt :-)) - Det resulterede i, at hun hev min halskæde i stykker :-))

Mai du skal ikke frygte corona …Efter de lærdes udsagn, så findes der corona i 90% af samtlige katte …Og heldigvis er det kun hos de færreste katte hvor det muterer til FIP. Men forstår sandelig godt, at du føler du skal gå både med livrem og seler. :slight_smile:

Det er de mest fantastiske navne du har her …Godt at vide, så kan du få til opgave at døbe næste kuld :-))

Hej Alice,

Jeg kan tælle kanp 20 brite opdrættere hvor jeg umiddelbart har kunne se at de har sølv briter - så tallet er så absolut med forbehold. I alt kan jeg tælle ca. 100 brite opdrættere i DK.

Det kan så godt være eks. silvershaded eller andet - det har jeg ikke skelnet imellem.

Jeg bliver nødt til at spørge dig på baggrund af din udtalelse i denne og en anden tråd - mener du at sølv briten er mere sund end de øvrige briter? :stuck_out_tongue: Jeg ved godt du ikke har påstået det, men det kunne måske tolkes sådan hvis man læser det som djævlens advokat, og så vil jeg hellere spørge end at misforstå dig. :slight_smile: Håber det er i orden. -muhaha[/quote]

Tak Jette :-))

Godt du spørger …For du har absolut læst mig forkert :-). Jeg kunne ALDRIG finde på, at påstå at sølv-varianten er sundere end de fuldfarvede og andre varianter …Det jeg mener, men måske har udtrykt lidt utydelig, er at briten er en sund og robust kat …Da jeg læste om Mai’s uheldige oplevelser, med netop en sølvbrite, var det mig meget magtpåliggende at skulle gå ind og modsvare de grimme hændelser …En sølvbrite / brite ( som i Mai’s tilfælde ) med denne vægt, og helbredsstatus er gudskelov en sjældenhed.

Og ved denne lejlighed vil jeg godt ha’ lov til at rose dine briter, som jeg synes er noget af det bedste fuldfarvede vi har her i DK :slight_smile: