Valgflæsk - det smager jo godt

[QUOTE=danpia;679894]Vi skal til valgmøde i aften med mad først, satser stærkt på vi får stegt flæsk.

På torsdag er der valgflæsk (stegt med persillesovs og dampede kartofler) i kantinen, så behøver ikke nødvendigvis også at få det til aften, meeeen det kan da godt være det smager jo godt :savle:[/QUOTE]

Vi fik så IKKE stegt flæsk, men noget knust elevator-dreng…

Så tror godt jeg kan tage stegt flæsk med persillesovs * 2 på torsdag :savle:

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;680682]Vi fik så IKKE stegt flæsk,

men noget knust elevator-dreng…

Så tror godt jeg kan tage stegt flæsk med persillesovs * 2 på torsdag :savle:

:)[/QUOTE]

:klapper: :uha: :klapper:

Man skal læse meget, før øjnene falder ud - men :

Knust elevatordreng slår næsten retten væltet lokum

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;680618]Hm… nu er vejrudsigten jo ikke den bedste med stormvejr de næste par dage…

Men er der nogen der ved om man kan grille flæsk? (eller… ja selvfølgelig kan man det, men kan det anbefales?) Og på rist eller støbejernsplade?[/QUOTE]

Det er ikke så nemt at grille flæsk, fedtet løber ned i grillen og så går der ild i det.

Grillbakker kan gøre det hvis man lægger kullet ud til siderne stiller en grillbakke i midten og på risten oven over, blot lægger flæsken sådan at den drypper ned i bakken :slight_smile:

Enig:) Det er kun, når man er stærkt dopet af ketogan (eller lignende), at valgaftenen er værd at følge på tv. (Ved sidste valg så jeg tv hele aftenen - jeg havde lige fået fjernet min galdeblære og var stærkt smertestillet af ketogan:rock:) Vi fik serveret stegt flæsk med persillesovs på sygesengen:høhø:

Vi har aldrig gjort noget særligt ud af det i mit barndomshjem, og der kommer ikke nogen former for flæsk på menuen herhjemme, jeg kan ikke spise det længere (Det var min ekskærestes livret, og eftersom det var ham der lavede maden var det på menuen ret ofte). Men mon ikke vi finder på noget rigtig hyggeligt der kan spises foran tv’et… Jeg er som bekendt ikke meget for politiske debatter, og særligt ikke den smagløse bebrejdelsespolitik der foregår i valgperioden, men det betyder jo ikke at jeg ikke er interesseret, bare på et helt andet plan end dem der råber op og gør nar af dem de er uenige med. Jeg kan end ikke garantere at jeg sidder oppe til resultatet er endeligt, det bliver jo ikke anderledes af at jeg først får det fredag morgen.

[QUOTE=Tante Tut;680693]:klapper: :uha: :klapper:

Man skal læse meget, før øjnene falder ud - men :

Knust elevatordreng slår næsten retten væltet lokum

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock:[/QUOTE]

Tjoooh majet malende beskrivelse :yikes: er det jo og kært barn (og kær ret) har mange navne.

:slight_smile:

[QUOTE=danpia;680822]Tjoooh majet malende beskrivelse :yikes: er det jo og kært barn (og kær ret) har mange navne.

:)[/QUOTE]

:høhø::høhø:

Ja-da…

Har bare aldrig hørt det før - og jeg elsker nye ord :juhu:

Havde en klassekammerat, der kaldte skinkesalat for ugle-gylp :rock: :høhø:

Ja-da…

Havde en klassekammerat, der kaldte skinkesalat for ugle-gylp :rock: :høhø:[/QUOTE]

Og jeg kender en, der kalder det Mast Svensker

Ja-da…

Havde en klassekammerat, der kaldte skinkesalat for ugle-gylp :rock: :høhø:[/QUOTE]

Den er så ny for mig :slight_smile: Tak for den :wink:
Jeg elsker også nye ord

Det er jo tæt på ham elevatordrengen, tror jeg holder mig til ham :høhø:

[QUOTE=MoMo;680678]Dårligt vejr =
Ind i ovnen med flæsket, og lige 1 min inde de er færdige så tænd for grill effekten ;D

eller så har man en Weber :høhø:[/QUOTE]

Jeg har en Outdoor Chef :wink: Den er bedre end en Weber :wink: (og det er en gasgrill så der er ikke nogen kul der skal flyttesL)

Nå nu må vi se hvordan vejret bli’r, om det bli’r inde- eller udemad. Men flæsk, det har mit mundvand allerede bestemt sig for kommer på menuen. Og så noget fisk til den ikke-kødspisende i familien L Det er nemlig OSSE godt med persillesovs!