Valgflæsk - det smager jo godt

Lige siden jeg var en lille pige, så har vi i min familie altid gjort noget særligt ud af valgaftner.

Det har betydet at vi har fået en lækker middag og lidt godt til ganen og altid en god dessert.

I år er min mor hæmmet af sit nylige operations-sår så det bliver mig der kommer til at stå for det :slight_smile:

Jeg har besluttet at lave stegt flæsk med persillesovs og nye kartofler… valgflæsk… godt affedtet i ovnen og med MASSER af persillesovs :slight_smile:

Gør i noget særligt ud af den aften ? og hvis ja - hvad er på menuen :slight_smile:

Vi plejer at være valgtilforordnede, og så får man jo maden serveret. I år er vi så ikke, så vi skal finde ud af hvad vi SÅ gør. Om det skal være champagne eller gravøl :wink:

Da jeg var lille og boede hjemme fik vimogså altid stegt flæsk med kartofler og persillesovs på valg afterne mens vi fulgte slagets gang.

Den tradition har jeg taget til mig så vi skal have gæster på torsdag til stegt flæsk og massere af persille sovs.

Og nok nogle gode spændende debatter mens vi følger slagets gang - og har lagt både champagne og øl på køl :wink:

Vi har aldrig “fejret” det hjemme hos os. Men på torsdag sidder jeg på mit arbejde og KIMER jer ned… det er nemlig mig og mine kolleger der laver exit polls for DR :wink:
Det gjorde jeg i øvrigt også til sidste valg. Det er superhyggeligt og bliver afsluttet med pizza og øl.
Men jeg kunne nu godt lige have klaret en gang stegt flæsk med persillesovs… det må blive i weekenden! :smiley:

Det var aldrig noget man gjorde noget ud af, i mit barndomshjem.

Men ved sidste valg, mødtes jeg med 3 venner, til flæsk og tv.
Til trods for at min mor døde 3-4 dage forinden, jeg var stadig halvt i chok, spiste ikke rigtig, og havde ikke været i bad - ja, så var det en super hyggelig aften. :ok:

Da valget blev udskrevet, inviterede jeg de samme folk + et par løse til valgflæsk, men halvdelen har meldt fra, og den anden halvdel har endnu ikke svaret. :frowning:

Hvis det ikke bliver til noget - er der så ikke nogen i KBH-området, som har plads til mig? :slight_smile:
Helst nogen der stemmer rødt, så vi kan juble sammen. :stuck_out_tongue:

ikke stegt flæsk…men paneret flæsk også så der står 111 ned af hagen…desværre er min mand i aftenvagt…så nu må vi se om jeg gider lave det til mig selv

Jeg tager til adfærdsforedrag :høhø: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?33250-Adf�rd-foredrag-15.09-i-Valby

Nommenom… Med alt den snak og flæsk tror jeg også det skal på menuen her. Om det skal være stegt eller paneret… hmm… jeg har ikke fået paneret flæsk i ÅREVIS… nomnomnom… På den anden side… så er persillesovs osse nom… GAH!

Man kan da sagtens få persillesovs til paneret flæsk!

:savle::savle::savle::savle:

Bliver helt og aldeles lækkersulten ved tanken om stegt flæsk og persillesovs - det er AMME-NAMME-MAD …

Mit barndomshjem var ikke særligt politisk engageret - og desuden havde vi ikke noget fjernsyn - husk nu på, at Tut er gammel

:olding::olding::olding::olding:

Mener, at vi fik fjernsyn da jeg var ca. 8-9 år gammel - sort/hvid selvfølgelig - og med èn kanal DR 1 :høhø:

Uhh jo jeg tror da lige at en gang “hold maven slank” stegt flæsk med tilhørende persillesovs og så grønt helt efter bogen nok kan komme på menuen den dag :smiley:

Vi skal til valgmøde i aften med mad først, satser stærkt på vi får stegt flæsk.

På torsdag er der valgflæsk (stegt med persillesovs og dampede kartofler) i kantinen, så behøver ikke nødvendigvis også at få det til aften, meeeen det kan da godt være det smager jo godt :savle:

Sidst der var valg, var jeg ude ved min mor og fik god mad og kage :stuck_out_tongue: Vi plejer da at hygge os med det, mens TV’et kører.

Denne gang skal jeg på arbejde i aftenvagt, og har snakket med en kollega om at vi da skal have kage osv. til os og patienterne, så det skal lige arrangeres. Tror det bliver en hyggelig aften på arbejdet.

NARJ! Brun sovs (lysebrun, lissom til frikadeller) til paneret flæsk. Og persillesovs til det stegte.

(ja jeg er sart mht hvad der “passer sammen” - skrækkelig konservativ lige på dét punkt! Mørkebrun sovs f. eks. er til bøf. Og stegt lever (begge dele helst med løg i) mens en lysere opbagt sovs er til frikadeller og stegt flæsk. En flæskestegssovs er en skysovs som til bøf, men lysere, sådan en mellemting mellem bøf og frikadeller i farven :lol:

Persillesovs til paneret flæsk… så er det lige før man også kunne finde på at servere ris eller pasta til?! :uha:

Barbarisk er det!

Jeg har i dag købt noget lækkert økologisk flæsk, vi skal have på torsdag sammen med kartofler fra haven og persillesovs (med persille fra haven).
Og så kører tv’et ellers hele aftenen, hvor vi skal heppe på rød blok.

Det hele krydres med et par gode pilsnere - noget vi ellers ikke gør i hverdagen.

Jeg har tænkt mig at stege i ovnen - nogle gode råd til det?

Panereret flæsk er nu altid blevet serveret med persille sovs i mit barndomshjem :slight_smile:

Mht valgaften, njaeh… har ikke lige lyst til at få så tung mad i øjeblikket (vi fik noget af det mere tunge/danske mad to gange her i weekenden) så tror ikke lige vi får det der…

Gør noget ud af det, tjaeh… Nu må vi se :slight_smile: Jeg tvivler dog…

Jeg er på arbejde til 19.20 på torsdag og har lige bestilt paneret flæsk med kartofler og persillesovs. Gemalen laver jo maden :juhu:

jeg tror bare vi skal ha en god gang biksemad mit alles og så lige en af tonya’s hjemmebryggede tærter til dessert, mens vi glor på valg i tv

Hm… nu er vejrudsigten jo ikke den bedste med stormvejr de næste par dage…

Men er der nogen der ved om man kan grille flæsk? (eller… ja selvfølgelig kan man det, men kan det anbefales?) Og på rist eller støbejernsplade?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;680618]Hm… nu er vejrudsigten jo ikke den bedste med stormvejr de næste par dage…

Men er der nogen der ved om man kan grille flæsk? (eller… ja selvfølgelig kan man det, men kan det anbefales?) Og på rist eller støbejernsplade?[/QUOTE]

Dårligt vejr =
Ind i ovnen med flæsket, og lige 1 min inde de er færdige så tænd for grill effekten ;D

eller så har man en Weber :høhø: